Emilion Nakomelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miepje17

Emilion Nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 07:47

Hoihoi,

Omdat er al een oude topic over was maar er verder niemand meer op reageerde en ik toch wel erg benieuwd ben! Wie o wie heeft hier ook een Emilion afstammeling en hoe gedraagt die zich en ziet die eruit.

Ik heb er zelf 1 van 10 jaar oud. Die nu L1 loopt.

Afbeelding

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:51

De merrie van mijn vriendin is van Emilion. Ik rijd met haar wedstrijden. Erg braaf paard, wel eentje met karakter.

Is ondertussen 16, foto`s in profiel.

miepje17

Re: Emilion Nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:43

Ja dat karakter hoor je heel veel over dus was eigenlijk ook wel benieuwd naar de andere Emilions of dit er echt inzit! Want die van mij is er ook nogal 1 met behoorlijk wat karakter.

Zal eens eventjes in je profiel kijken:D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:10

hey wat leuk.
Wij hebben ook een Emilion staan hij is dit jaar een jaar geworden en nog steeds hengst.
Karakter JA die heeft hij nu al hahaha. Hij wil graag zijn eigen zin doen maar als hij door heeft dat hij echt moet luisteren doet hij alles (vrij) braaf wat je vraagt. Hij weet alleen al wel dat hij hengst is, daarom wordt hij wss na de zomer gecastereerd.
Maar hij is ook super lief hij houd ook echt wel van kroelen.
Zijn gangen zijn voornamelijk galop hahaha. maar erg ruim. Ik had hem in feb gemeten op 1.35m.
ik heb ook nog een oud topic van hem:
[VVDD] [VVDD] geloof dat we een springpaard hebben gefokt.
en baby :
Afbeelding

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:05

Ook ik meld me maar even :D

Heb zelf een 4 jarige merrie van deze veelzijdige hengst.
Fijn karakter alleen laat ze het wel duidelijk weten als ze ergens geen zin in heeft, maar als je haar met respect behandeld dan doet ze ontzettend haar best.

Afbeelding

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:43

@ biesje; die van ons gallopeert ook het liefst haha! En inderdaad ontzettend ruim in zijn bewegingen. Ander zat er laatst op en die zei; looptie onregelmatig ofso.. ik zo nee hij loopt gewoon ruim! Die van ons is ook een echte knuffelkont!

@ Woestein: Ghihi die van ons die is ook soow geval! Die van mij hoef je niet zomaar een tik te verkopen of iets dergelijks want dan is meneer echt gepikeerd! Hij houdt er echt wel van om met respect behandeld te worden en wil inderdaad graag voor je werken maar je hoeft hem met rijden ed niet over zijn level te jagen want dan heb je hem tegen je int harnas zeg maar (A) (met rust is alles te bereiken)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:28

wat leuk!!
ik las ook dan emmerton (emilion) met Jur Vrieling ook weer goed zijn best had gedaan

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:47

biesje schreef:
wat leuk!!
ik las ook dan emmerton (emilion) met Jur Vrieling ook weer goed zijn best had gedaan

Klopt ik hoorde het vandaag van iemand op stal! DAt het ook een emilion afstammeling was die goed had gereden dus ik gokte deze naam maar dat wist ze niet zeker!

Toppertjes ook! :D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:12

ja een vriendin had op internet gespeurd naar nakomelingen van hem en daar kam uit dat ze erg allround zijnen qua karakter super lief maar duidelijk wel met een kop haha.

die van ons staat te koop. vind het best lastig hoor

hij heeft 2 weken geleden wel zijn kop gestoten en toen moesten er 2 tanden uit want die waren gebroken en hij liet het allemaal gewoon toe haha

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:16

Haha hier hetzelfde! koppie op! Hij had ontsteking gehad dus we wouden hem toch even nalaten kijken bij zijn blaas ed. en ze gingen met een echo apparaat via sn kont naar binnen en hij gaf geen kik (geen praam, verdoving ed). Maar toen ze aan zijn piele kwamen werd die wel zo hells (A) ghehe.. toen kreeg die 2 verdovingen en praam!! Je hebt een veulentje he! Als ik geld had dan had ik er wel belangstelling bij! Zou zo graag nog een Emilion erbij willen hebben!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:52

haha.
hij is nu een jaar en mijn pa wil hem eind van de zomer laten castreren.
we hebben er nog geen verkocht lijkt ons echt moeilijk (daarom hebben we er ook zoveel denk ik haha) hij gaat echt niet naar de eerste de beste die met een leuk bedrag komt haha

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:05

Leuke van Emilion nakomelingen is dat je internationaal er veel in het springen tegen komt maar in de basis draaien er toch wel een leuk aantal mee in de Z dressuur.
Ik hoop met die van mij ooit daar bij te horen :D
Aan de moederlijn zal het niet liggen!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:46

emilion geeft veel allround paarden. zijn vaak mooi ruim dus dat is al mooi.
dresuuur is ook nog eens de basis van springen.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:48

Ik meld mij ook. Mijn merrie is Emilion X Esteban en misstaat absoluut niet in de dressuurring!
Zij kan goed concureren met dressuurgefokte paarden.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:52

Heel herkenbaar! Super knuffelkont, erg braaf paard. Maar als ik zelf even niet bij de les blijft, dan denk Zymphonie toedeledokie ik doe doe het ook even niet meer!
Volgens mijn instructeur is zij erg intelligent voor een paard.
miepje17 schreef:
@ biesje; die van ons gallopeert ook het liefst haha! En inderdaad ontzettend ruim in zijn bewegingen. Ander zat er laatst op en die zei; looptie onregelmatig ofso.. ik zo nee hij loopt gewoon ruim! Die van ons is ook een echte knuffelkont!

@ Woestein: Ghihi die van ons die is ook soow geval! Die van mij hoef je niet zomaar een tik te verkopen of iets dergelijks want dan is meneer echt gepikeerd! Hij houdt er echt wel van om met respect behandeld te worden en wil inderdaad graag voor je werken maar je hoeft hem met rijden ed niet over zijn level te jagen want dan heb je hem tegen je int harnas zeg maar (A) (met rust is alles te bereiken)

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:00

ons hengstje kan ook kusjes geven. gewoon je wang tegen zijn neusje drukken en hij geeft een lik haha.
hij staat met zijn grote broer van 5jaar in de wei (omdat hij al weet dat hij hengst is en de enige bij ons) maar zijn broer kan hem soms al niet aan ( nu doet hij ook wel voorzichtig met hem hoor) soms is hij het zat en dat krijgt hij een trap, dan is hij wel weer rustig maar soms maar voor korte duur haha. spelen is leuk !!!!!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 18:08

Hihi die van ons geeft ook kusjes over je wang! En soms gaatie gewoon je schouders aflikken als je hem poetst of peeskappen af doet! Echt een knuffeltje

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:10

ik heb nog filmpjes op mijn hyves staan van hem.
intressen even pben of toevoegen kan ik ze laten zien

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:10

mooi paardje heb je hoor miepje

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 20:50

Hihi dankje! Zal ook eventjes zo bij jou paardje kijken!

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:07

Hoi,

Dit is mijn Emilion x Wolfgang ruin.
Braaf paard maar snel nerveus en kijkerig.

Afbeelding

Let niet op het halster dat zit niet goed.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:24

hoi nathalie,

mooie combi met wolfgang ook super paard.
zo te zien wel een fors paard, je hebt volgens mij behoorlijk wat onder je kont?
mooi hoor hou ik wel van.

dit was een ontsnappingspoging haha

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:21

Hoi Biesje,

Klopt hij is vrij fors en stevig beenwerk en flink wat massa, hij oogt ook groter dan hij is, hij meet 165.

Een beetje een rare foto met halster voor zijn oor haha.

Die van jou is ook leuk, lijkt me een heerschap met karakter als ik het zo lees haha.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 09:16

Hee Nathalie ! Dus jij ook al soown stevig bolletje onder je kont! Haha hier hetzelfde en deze meneer oogt ook groter dan hij werkelijk is!