Brandmerk Andalusier (weet dat t lastig is)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Brandmerk Andalusier (weet dat t lastig is)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:06

Sinds 5 dagen hebben we een Andalusier zonder enig papier. Ik heb al contact gehad met de vorige eigenaar en de eigenaar daarvoor. Deze laatste heeft hem van een handelsstal gekocht zonder echte informatie (alleen dat ie uit Andalusia kwam ).
Ik probeer nu te kijken of ik middels het brandmerk ergens achter kan komen.
Ik weet dat er vele brandmerken zijn en dat dit erg lastig gaat worden. Ik heb ook al een foto gestuurd naar mijn oude werkgeefster in Andalusie, maar wellicht is er hier iemand die het merk herkent (niet geschoten altijd mis ;-)).
Heb al veel brandmerken gevonden via google etc maar deze nog niet.

Afbeelding

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:13

Hoi Marieke,

Als je de naam van je paard even kan doorgeven, dan kan ik wel nakijken of het een Pura Raza Española is. Want dan moet hij voorkomen in de stamboeken (kan op inetrnet nagekeken worden).
Als dat niet lukt, kan ik wel ff in de boeken e.e.a. nakijken bij de plaatjes van brandmerken.

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:41

Marieke, er is ook een site van de ANCCE, dé hoofdstamboek van de PRE. Alle brandmerken van aangesloten leden zijn te vinden op deze pagina:
http://www.ancce.es/ver_asociados.php?letra=A&menu=7
Misschien dat je hem daar tegen komt.
Als het geen Pura Raza Española is, maar een Cruzado, wordt de zoektocht een stuk moeilijker. Iedere fokker kan namelijk zijn eigen brandmerk maken wat niet geregistreerd hoeft te worden.

Succes!

quintusgl

Re: Brandmerk Andalusier (weet dat t lastig is)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 00:19

Nou, alle letters gehad. Er is er eentje die in het spiegelbeeld het brandmerk kan zijn ;-). Maar dus niet met de opening links (van de kijker gezien) maar met de opening naar rechts. En ik denk dat het een 8 is die erin staat en geen S (dat dacht ik eerst nl als ik hem in real lif bekijk, maar op de foto lijkt het een 8).
Ik ga ervan uit dat hij niet ingeschreven staat in het stamboek, dan hadden er vast papieren bij gezeten. Maar je weet het nooit natuurlijk.