Onze haflinger merrie heeft op 9mei een prachtig hengstveulen op de wereld gezet.
Zijn vader is onbekend maar wij denken dat het geen haflinger is geweest. De kleine man vinden we veel weg hebben van een volbloedje maar goed is nu nog weinig over te zeggen want is pas 6 weken oud.
Nu is hij rond zijn neus en ogen al vacht aan het verliezen en komt een hele donkere kleur onder vandaan maar is nog niet goed zichtbaar welke kleur. Hij heeft ook 4 witte hoefjes en toen hij nat was van de bevalling waren er witte sokken zichtbaar. Maar toen hij droog werd waren zijn benen helemaal wit/gebroken wit van kleur dus is nu niet meer zichtbaar. Ook heeft hij rode manen maar komt nu ook witte kleur in het midden doorheen.
Nu hebben wij vandaag op zijn rug wit gespot. Op de plek waar een aalstreep kan lopen wordt zijn vacht nu wit, het was gewoon vos/beige-kleurig daar. En naast die streep is het gewoon nog vos/beige-kleurig. Nou zijn wij heel erg benieuwd of dit iets is wat elk veulen van in ieder geval een haf moeder dit eerst krijgt? Ik meld ook even dat moeders overmatig wit heeft. Heeft 2 witte voetjes achter en dat loopt aan beide binnenzijdes gevlekt op omhoog. Ook bij het kruis heeft ze witte vlekjes en door heel der vacht zijn her en der ook witte haren te zien.
Ook zou ik graag willen weten met welke leeftijd ze gemiddeld hun "geboorte" vacht gaan wisselen? We zijn erg benieuw wat er voor kleurtje ondervandaan gaat komen want op plekjes op zijn benen wat wondjes waren komt nu een soort chocolade bruinig haar voor terug
Foto van hem. Geeft een betere indruk.

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen.