Vraagprijs welshveulen wordt maat.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Vraagprijs welshveulen wordt maat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:33

Ik zit totaal niet in de welsh veulens maar heb een heel leuk veulen op het oog.
Info:
geboren 2010. Hengst met papieren. Afstamming weet ik zo even niet. Moeder is nog niet op een keuring geweest maar is wel gereden.
Het is een aparte palomino en heeft een mooi type. Hij wordt D maat als het goed is.

Wat is een normale vraagprijs voor een veulen? Ik weet nog niet wat de vraagprijs is..

Als het hier niet goed staat mijn excusus. Ik wist niet waar ik het anders moest plaatsten

rienne

Re: Vraagprijs welshveulen wordt maat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:05

heb je foto's? en ook de afstammig kan al veel zeggen, aangezien de moeder nog niet op keuring geweest kan de vader wel al goede prestaties geleverd hebben. en D maat bedoel je dan een Welsh Cob?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 15:38

Nee geen cob een NWR als het goed is. Hij is veels te chique voor een cob. Foto's plaats ik niet want denk niet dat de eigenaar dat wil en ik heb ze ook niet. ik dacht zelf dat een veulen tussen de 500 en 750 euro op moet brengen of zit ik dan te hoog of te laag.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:44

wat is de vader van het veulen. Dat telt ook wel mee.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:04

Het is een goedgekeurde hengst maar weet even niet meer welke.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:53

Ondertussen is er meer bekend. Het is een klein Roderijs Cocktail. Het is een NWR. Hij is behoorlijk palomino gefokt. Moeder is voor de sport ingemeten in de C maat maar meet wel 1.40m/1.41m. Helaas voor mij komt hij pas ín september/oktober te koop maar heb al aangegeven dat ik hem graag wil kopen. VP is nog niet bekend,.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:23

deze hengst is een zeer goede en lieve hengst. hij was dit jaar winnaar dekhengsten onder het zadel. is zeer koel in zijn hoofd vond ik trok zich weinig aan van de geluiden en geklap. wat loopt de moeder dressuur/springen en welke klasse

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:39

De moeder is alleen ingereden en nu doet zij dienst als fokmerrie. Is helaas ook nog niet op de keuring geweest. Ik hoop dat dat nog gebeurd maar de eigenaar is qua leeftijd 70+.
Moeder is nu 4/5 jaar oud. Goed bewegen en goed springen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:00

Even een schopje..
De 1e veulens worden langzaamaan afgespeend en eventueel verkocht..
Heeft iemand nog een idee wat een normale prijs is? Hij wordt waarschijnlijk binnen nu en een maand afgespeend.
Kleur is cremello of perlino en geen palomino want daar is hij te licht voor.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:12

als ik op marktplaats kijk zijn die veulens tussen de 500 en 800 euro.
Als ik jou was zou ik de eigenaar vragen wat hij er voor wil hebben en dan net 100 euro eronder gaan zitten (tenzij de prijs je goed bevalt).

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:26

Prijzen liggen voor veulens redelijk laag dit jaar ... met papieren uit sportlijnen ... EN met palomino kleur ... tussen de 500 - 1000 euro voor grote C/kleine D pony veulens.
Voor cremello gekleurde veulens ... dit is erg afhankelijk van de stamboek waar ze ingeschreven staan ... omdat sommige stamboeken nooit een cremello hengst (of tenminste met veel moeite) zullen goedkeuren ... tussen de 500 - 2000 euro.

Als het veulen geen blauwe ogen heeft dan is het geen cremello/perlino; als het bruin ogen heeft, ongeacht de tint van kleur, dan is het palomino.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:36

Hij heeft 2 blauwe ogen met roze pigment om de ogen. Het gaat om een welsh met NWR papieren