Halfo keuringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Halfo keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 18:31

Ik heb een aantal forum topics gezien/gelezen, maar deze zijn allemaal al oud.

We hebben thuis een hele mooie halfo hengst van twee jaar. We waren aan het denken hem de laten uitbrengen op keuring.
Maar nu weten mijn moeder en ik niet veel over het haflinger of arabisch stamboek.
Mijn vraag is dan ook eerst, moet Ringo nu in het NRPS, Half-arabisch of in een dochterstamboek van het haflinger stamboek ingeschreven worden?
En zijn er überhaupt keuringen voor haflo's?

Afbeelding
Dit is Ringo trouwens :)

Oakland1990

Re: Halfo keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:33

Voor zover ik het weet zijn er geen Haflokeuringen NRPS inschrijven zou wel lukken als beide ouders bekend zijn. Overigens zie ik er heel erg weinig Haflinger in terug? Lijkt me eerder een kruising tussen een NF en een Arab.

chimello

Re: Halfo keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 18:41

Hij is wat zwaarder in het echt, zeker geen NF kruising. Je moet hem daar voor zien denk ik. Hij is wel wat ranker geworden nu, maar als veulen was het toch een zwaar ploegpaard!
We hebben hem samen met mijn quarab gekocht, eigenaar had ze zwaar verwaarloosd. Hij zei dat zijn moeder (haflinger) keuringen liep, en vader was een arabier. Helaas zijn de ouders onbekend verder. Ik weet alleen de naam van de vader van mijn quarab, maar dat was al niet de vader van Ringo.
Nu reageert de eigenaar niet eens meer op mijn e-mails.

Jammer dat er geen keuringen voor zijn haflo's. Ik zou zelf nooit een fokken maarja hij is er nu eenmaal.