[H]Welke hengst op deze merries?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xChann94

[H]Welke hengst op deze merries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 10:51

We hebben 2 KWPN merries en we zijn benieuwd bij welke hengst we ze kunnen doen.
Beide zijn ze 3 jaar oud en het zou hun eerste veulentje worden. Ze hebben verder nog niets gedaan (worden niet bereden).

De ene merrie is een nakomeling van Indoctro x Amethist
Ze heeft enorm veel vermogen, wat we ook graag bevestigen.
Haar achterbeen is iets recht, dus een paard met een goed achterbeen is een vereiste. Ook zou ze een iets sterkere rug mogen hebben. Verder is het een paard met een mooi exterieur.

De andere merrie is een nakomeling van Upgrade x Zuidhorn
Deze merrie zou iets langer mogen zijn. Ze kan goed bewegen en heeft vermogen, dus ook dit zouden we graag bevestigen. Haar vermogen is wel minder dan dat van de Indoctro, dus een hengst met vermogen is zeker goed.

marije1987

Re: Welke hengst op deze merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:54

Misschien zou je nog een foto kunnen plaatsen en aangeven wat je wilt fokken?

chrisje_83

Re: Welke hengst op deze merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:01

Bewegings- en standfoto's zijn verplicht.

Daarnaast is het fijn als je aangeeft wat je zoekt in een hengst en wat je wilt verbeteren aan je merries.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:53

ze worden niet bereden? dus zijn ze puur voor fokkerij? dan zijn veulens waarschijnlijk voor verkoop. Ik zou dan aanraden om commerciele hengsten op te zetten en natuurlijk is het wel noodzakelijk om min- en pluspunten van uw merries te opsommen en tevens standfoto zodat we juiste hengst erbij kunnen adviseren.

xChann94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:38

De merries worden nog niet bereden, maar het is niet zo dat ze voor de fokkerij zijn. Volgend jaar worden ze waarschijnlijk beleerd. De veulens zouden we dan ook willen houden als het een merrie is, zodat we daar verder mee kunnen.
Bij de Indoctro wou ik het achterbeen verbeteren (deze is bij de Indoctro iets te recht)
Ook de rug mag wat sterker.
Het vermogen zouden we graag willen bevestigen.
Dus dit zijn de vereiste punten voor de hengst.

Bij de Upgrade wou ik iets meer lengte en diepte.
Dit zou ik graag willen verbeteren.
Haar goede beweging zou ik willen bevestigen en haar vermogen zou iets meer kunnen.
Dit zijn dus de vereisten voor de hengst voor deze merrie.

Ik zal de foto's er zo snel mogelijk opzetten!
Voor meer informatie vraag maar gewoon!