Nakomelingen van Rubus B

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nakomelingen van Rubus B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:16

Omdat ik sinds kort in het bezit ben van een 3 jarige Gelderse merrie van Rubus B ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die een nakomeling van hem hebben.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:18

Foto van Rubus zelf uit de WIKI
Afbeelding

daphnejumper

Re: Nakomelingen van Rubus B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:26

Uit welke merrie komt jouw Rubus?

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:35

Die kwam ik in de zoekfunctie niet tegen
Daar was het ook al niet zo druk dus, hij heeft ook niet bijster veel gedekt dacht ik.

Ze komt uit Vodina van Elegant

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:38

Dit zijn de laatste foto's die ik van Burley heb (mijn Rubus)
Voor het eerst op concours in Didam, nadat ze 8 weken geleden was bevallen..... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had in de 2e proef zelfs 196 punten gehaald!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:40

Chique paarden! :) Heb zelf geen Rubus, maar ben geïnteresseerd in Gelderse hengsten en dan met name de nakomelingen, dus ik lees even mee. :)

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:41

Ik ken ondertussen meerdere Rubus nakomelingen, omdat Rubus van mijn schoonvader is.... :P
Dus kan jullie inpricipe best veel vertellen over hoe zijn nakomelingen zijn.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:50

Dit is bijvoorbeel ook een 4-jairge Rubus x Lancet
Is echt een super braaf paard die geef vlieg kwaad zou doen, maar wel ontzettend kan showen. Foto is niet supersexy...
Afbeelding
Afbeelding

En dit is een volle broer van mijn Rubus. Nu 3 jaar en een paar maand zadelmak. Echt een schatje en weer van die ontzettend goede basisgangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de uitstraling die alle veulens van Rubus hebben is echt "des Rubus". Dat erft hij echt over. hahaha

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:55

Ik zou heel snel kiezen voor een Rubus omdat het gewoon allemaal rijpaarden zijn. Als je tegenwoordig ziet hoe alle jonge paarden van die geweldig mooi bewegende hensten ziet. Daar kun je haast niet op rijden wanneer je zelf geen topruiter bent.

De veulens die ik nu ken van Rubus, die zijn lief, aanhankelijk, hebben respect voor de mens. En hebben een grote dosis met uitstraling. Daarnaast kunnen ze allen ook goed en correct over 4 benen bewegen.
Je moet wel kijken naar je eigen merrie Lante, om zo de perfecte combinatie te krijgen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:08

daphnejumper schreef:
Je moet wel kijken naar je eigen merrie Lante, om zo de perfecte combinatie te krijgen.

Bedankt voor de tip, maar dat lijkt me logisch; dat doe je als het goed is en je een beetje serieuze fokker bent altijd, toch? :)
Bovendien ben ik geïntersseerd in de nakomelingen, wat nog niet betekend dat ik met hem ga dekken of dat op dit moment zelfs overweeg. Daarvoor moet ik wel wat meer gezien hebben. Volgens mij zijn er niet eens zoveel op Bokt en ook in mijn nabije omgeving zie ik ze niet zoveel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:39

Die onderste foto van die vos, precies dezelfde uitdrukking als mijn merrie!
Burley is ook een mooi paard om te zien.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:01

Lante schreef:
daphnejumper schreef:

Bedankt voor de tip, maar dat lijkt me logisch; dat doe je als het goed is en je een beetje serieuze fokker bent altijd, toch? :)
Bovendien ben ik geïntersseerd in de nakomelingen, wat nog niet betekend dat ik met hem ga dekken of dat op dit moment zelfs overweeg. Daarvoor moet ik wel wat meer gezien hebben. Volgens mij zijn er niet eens zoveel op Bokt en ook in mijn nabije omgeving zie ik ze niet zoveel. :)

Nee dat klopt. Rubus dekt ook niet verschrikkelijk veel merries. Dus kan wel kloppen dat er nog niet zo heel veel te zeggen is over zijn nakomelingen. Ik ken nu 7 Rubus nakomelingen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:56

Misschien dat er dit jaar wat op de keuring komen. Vorig jaar waren er geloof ik 2 in Didam als ik het me goed herinner.

Is Burley al in Didam geweest voor stamboekopname?

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:33

Dit jaar gaan we met 3 Rubus merries voor de stamboekopname.

Twee 4-jarige merries en een 6-jarige merrie.

3 Juli is dat. Ga jij er ook heen? Wellicht zien we elkaar daar dan?

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:36

En burley hoort daar natuurlijk ook bij.

Vorig jaar wel met Burley meegedaan aan FSP.
Daar 2e geworden en van de KNHS super mooie recencies gekregen over de toekomst van Burley!!......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:48

Leuk dan kunnen we meeten
Ik ben er wel vrij vroeg, gelijk na de ruinen want ik moet s'middags weer met de boot mee.

Ik heb nog getwijfeld om op te geven want Cherina was veel te dik toen ik haar kreeg, maar inmiddels is ze al wat afgevallen. Helaas geen tijd om vrij springen te oefenen, maar dan moet ze haar springkwaliteiten maar tijdens een IBOP laten zien volgend jaar.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:47

ik weet niet eens hoelaat alles is hahaha
Maar doe je met Cherina nu wel mee of niet? Kon ik niet echt duidelijk krijgen uit jouw verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:57

Ja we doen mee :j
Stamboekopname met vrijbewegen helaas zonder vrijspringen

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:18

Ow leuk. Dan zien we elkaar wellicht daar. Zal jouw black beaty in de gaten houden.....

Wij moeten ook nog een keer oefenen met vrijspringen. Hebben we in november al wel 3 keer geoefend, maar nu niet meer.
Gaan we snel even doen. Ze kan wel goed springen, maar je ziet dat ze niet zo gemakkelijk het inzicht heeft als paarden die springgefokt zijn. Die zien alles zo vijlloos.
Burley niet. Als ik onder de man met haar springen dan wil ze ook weleen zo door de hindernis heen lopen.....is toch net zo makkelijk :P hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:47

Springen moeten ze ook echt leren en leuk gaan vinden, daar heb je wel redelijk wat keren voor nodig. Voor Cherina te kort dag maar ik ga haar zeker laten springen straks onder het zadel voor de IBOP. Ik denk dat het haar wel ligt.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:50

IBOP gaan wij dit jaar ook doen.
Vrijspringen doet ze echt al goed. En voor FSP moesten wel ook onder het zadel springen. Denk ongeveer 70 cm hoog uiteindelijk. En toen had ze ook geen enkel balkje. En dat terwijl ze met trainen nogsteeds elke keer de meest lage hindernissen omgooide.

Wel drukke planning zo hahaha, met alles voor het Gelders Paard.
31 juli ook nog dag van het Gelders paard. Daar wordt mijn veulen beoordeeld....echt leuk. En rijdt ik natuurlijk zelf ook een proefje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:22

Ik weet niet of ik met Cherina naar Hengelo ga, dan moet ze eerst ster worden natuurlijk :Y)
Maar stel dat het lukt dan ga ik alleen als ze kans heeft op de kopgroep.
Ben wel in Hengelo met een Parcival merrie voor de zadelrubriek :j

IBOP wordt voor Cherina volgend jaar, voor een 3 jarige vind ik dat to much

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:35