calissa's kim, merrie, goed afstamming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

calissa's kim, merrie, goed afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 21:54

Ik heb een merrie, calissa's kim, ze is geboren 12/04/1992, we hebben haar nu ongeveer een jaartje. Toen ze bij ons kwam was ze heel mager en heel chagerijnig! We hebben haar proberen te rijden maar ze verzet haar heel erg. Ze is braaf op wandeling enzo maar voor echt pistewerk verzet ze haar echt heel hard! We dachten van ze misschien te verkopen als kweekmerrie maar we hebben eigenlijk niet veel kennis van nfp. Daarom start ik hier een topic om meer te weten te komen. Welke waarde heeft een fokmerrie of als we ze zelf houden,de veulens? We hebben geen plaats om de veulens echt te houden tot hun 3 en dan zadelmak te maken!

Naam: Calissa's Kim
geboren: 12/04/1992
kleur: donker bruin
Vader: Anydale Nico v: Mermaids Jeroen m: Lady Bonfire
Moeder: Klootwijkhoeve's Elise v: Watershof Pretendent m: Corona Frisia Babette

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:59

Is je merrie zelf wel eens beoordeeld op een keuring? Heeft ze aansprekende sportresultaten behaald in het verleden?
Heeft moeder Elise nog predikaten?
Verder kijkend naar de merrielijn: oma Corona Frisia Babette is tevens moeder van de bekende springgefokte dekhengst Justice HR.

Ik zou je aanraden je goed te laten voorlichten over een evt. hengstkeuze, maar ga er niet vanuit dat je veel geld verdient met de verkoop van NF-veulens.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: calissa's kim, merrie, goed afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 09:22

wij weten niks van deze merrie alleen dat ze in 1995 een 1 ste premie heeft gehaald dat stond vermeld op de papieren... voor de rest weten wij niks van haar geschiedenis. we hebben ze eigenlijk gekocht uit medelijden maar we wisten pas achteraf dat ze papieren had

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:37

ff googelen!!

je pony heeft een veulen gehad: http://www.newforest.be/hengst.php?taal ... =Quichotte

je kunt altijd even contact opnemen met het nederlandse stamboek, wellicht dat zij meer keuringsuitslagen weten of nakomelingen. ook ff googelen.

de pony is iig gefokt door dhr/mvr.Calis.

over de moeder: ook ff googelen, dan kom je redelijk wat nakomelingen tegen.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:39

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:45

wat een onverwachte resultaten... als jullie nog was info hebben zeker posten ga eens navraag doen bij het stamboek...

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:50

Kay_Kim schreef:
wat een onverwachte resultaten... als jullie nog was info hebben zeker posten ga eens navraag doen bij het stamboek...

dit heb ik simpel gevonden door de naam van je pony in te toetsen hoor...
als je iets zoekt is het eerste wat je doet is google raadplegen, daar kun je alles vinden!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 09:33

ja had ik gedaan ik had wel iets van quichotte gevonden door het stamboek maar van die kleinkinderen had ik niks gevonden

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:54

die vindt je ook gewoon door quichotte in te toetsen hoor...