Ik heb een shetlander van 4 jaar. hij is een klein jaartje onder het zadel. Ik rijd eigenlijk alleen buiten. Nu is het voor het plaatje niet mooi meer dus ga ik binnenkort stoppen en beleren voor de kar, er is\zijn vast wel meisjes die hem willen berijden maar: hij kan best vervelend of hyper zijn, ik ben ten alle tijden verantwoordelijk iemand moet sterk in zijn schoenen staan aardig kunnen rijden op den duur ook meer van hem kunnen vragen , zoals in een bak lopen enzoo.
Maar waarschijnlijk qwa lengte moet ik iemand rond de 9 of 10 jaar hebben maar kan ik dit verwachten van iemand van die leefdtijd, ben zelf 13 namelijk. Ik weet niet of het bevalt een verzorger maar ik vind het ook banketstaaf om hem\haar na een tijdje weer weg te sturen omdat ik zelf weet hoe dat is.
Ik denk dat als jij je pony goed opgevoed hebt en goed aan het werk zet voor de kar, dat zo'n meisje er best wel mee kan rijden.
Esther43
Geplaatst: 13-06-10 22:56
Denk dat dat wel goed komt hoor Er zijn wel meisjes van die leeftijd die wel kunnen rijden, en aangezien hij ook al een jaar onder het zadel loopt zal het wel niet een rodeo worden
pffff hier iemand met het zelfde probleem, mijn pony is goed opgevoed, maar ooooh zo slim! Bij mij zal ze alles braaf doen, maar bij een ukje, weet ze precies hoe ze die moet bespelen, ik heb nu een leuke meid die is 11, voor het mooie is ze misschien een tikkeltje lang, ze kan er misschien nog een jaartje op rijden en dan is het gedaan..... Verder word de pony gelongeerd, en er word af en toe eens met het karretje gereden, maar dat vind ze beide niet zo leuk
hij kan echt heel raar doen hoor, schrikken van een ontzichtbare spoken. en straks is zo'n meisje helemaal gek van ponys en valt ze eraf en is ze er ng voor...
Een keer vallen hoort erbij, zolang de pony niet gemeen is zie ik weinig problemen. Mijn shetlander ruin van 5 ben ik voor de wagen aan het beleren en sinds kort rijdt er een meisje van 7 op hem. Ze heeft weinig ervaring en hij probeert wel eens wat uit. Maar met goede begeleiding komt dat helemaal goed, ik ben er ook altijd zelf bij. Als ze straks echt gaan rijden (nu oefenen we alles in stap, heb nog geen passend zadel) dan gaat ze ook les nemen.