[KG] Kan ze Zilver Daple worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

[KG] Kan ze Zilver Daple worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 18:18

Mijn veulen is als voskleurige met blonde manen geboren en ze is nu aan het verkleuren en rond haar mond krijgt ze een chocolade bruine kleur en rond de ogen ook donkerder en net of er witte haren tussen zitten.

Haar moeder is Anzaliek vader Noran (NAS)
Haar vader is Shadow van de Hazelberg (appaloosa) zijn vader is Specila Efforts Naugthy Doll.

Een half broer van Shadow is zilver daple van kleur ze hebben dezelfde moeder, de moeder van Shadow is een donkere vos.
Afbeelding
Zo zag ze eruit toen ze net geboren was.

Afbeelding
Dit is de moeder.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJRABQKK.jpg
De vader.

Ik zal van de week foto's plaatsen hoe ze er nu uit ziet.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-06-10 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + foto in link gezet

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:20

Zou kunnen denk ik.....
Maar als je het zeker wil weten moet je het testen.

xElienx

Re: Kan ze Zilver Daple worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:55

het veulen lijkt mij een 'gewone' vos. en als er dan al zilver is zou zitten, zou het niet op vos tonen.

draagt de vader van shadow dan zilver. anders zegt het niks dat de halfbroer een zilver is. dat kan ook van moeders kant komen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 19:35

Naar mijn mening wel want zijn half zus met dezelfde vader is ook Zilverdapple van kleur.
Ik zal van de week foto's maken dan is het beter te zien.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:25

Shet van mijn zusje is ook vos geboren en is nu een zilver appel geworden. Hij is nu 4 jaar oud. Hij had dezelfde vos kleur (als veulen) en als die van jou Foss.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:35

ze kunnen NOOIT vos geboren worden en daarna zilver doorkleuren. wel heb je dat ze bruin geboren worden, maar de benen in het veulenhaar nog licht zijn. meestal zie je dan wel al een grijze gloed over de benen.
zilver toont NIET op vos.

na mijn idee is het veulen op de foto echt een vos. neemt niet weg dat de vader (zo te zien ook een vos?) wel zilver kan dragen, maar dat moet hij dus wel van 1 van zn ouders mee hebben gekregen

ik ben wel beniwued hoe hij er dan nu uit ziet

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:34

Balou is toch echt zilver appel hoor! Is geen vos meer!
Hij werd steeds donkerder en heb het na gevraagd op een topic hier op bokt en daar werd het bevestigd! Zal dat topic even opzoeken!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:36

Zilver komt niet tot uiting op een voskleurige basis :n

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:08

Dan moet je eens opzoeken wat zilverappel inhoud.

Het zilvergen toont ENKEL op zwarte haren.
Een zwart paard heeft een zwarte vacht en zwarte manen en staart, bij een zilverzwarte zal het zilvergen dus op de vacht, manen en staart worden getoont.
Een bruin paard heeft een bruine vacht en zwarte manen en zwarte staart, een zilverbruine heeft dus een bruine vacht en zilverwitte manen en staart (want het zilvergen toont zich op de zwarte manen en zwarte staart).
Een vos heeft geen zwart, de vacht van een vos is vos en de manen en staart van een vos zijn vos. Er is dus niks waar het zilver zich op kan tonen. Bij een zilvervos zie je dus vrijwel niks eraan dat ze het zilvergen dragen.

Dus als je veulentje een vos is, dus zonder zwarte haren ergens, toont die geen zilvergen want er zijn geen haren waarop het zilver kan tonen.
Een vos verkleurd wel vaker door naar donkerder vos bij het verliezen van de veulenvacht, zie maar op kraamstal itp bijvoorbeeld het veulen Fortune Kookie. Veel vosveulens verkleuren zo, maar dat heeft niks met zilverappel te maken. Immers, vosharen zullen niet ineens zwarte haren worden (en nogmaals, het zilvergen toont ENKEL op zwart).

Je vos kan wel zilver dragen, maar zien zul je het niet. Wel 50% kans dat de nakomeling ook zilver draagt en misschien zie je het daar wel alshet een bruine of zwarte is ;)

Plaats dan eens wat foto´s van het paardje, kunnen we zelf kijken :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:29

en het veulen van TS is ook duidelijk een vos, het kan zilver dragen maar dan zou de vader het dus moeten hebben en dat is niet bekend voor zover hier duidelijk is.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:57

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-06-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Per topic max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:21

je veulen is vos, en zo verkleuren vossen, nadat ze de 1e veulenvacht kwijt is zal ze er weer zo goed als hetzelfde er uit zien qua kleur.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-06-10 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stukje verwijderd dat op verwijderd bericht sloeg

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:24

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic posts verwijderd, kleurvragen over andere pony's kunnen in een eigen topic.

SMP -> F-AM

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:30

Oke, ze heeft ook witte haren door haar vacht dus ik denk dat het ook nog wel een appaloosa kan gaan worden.
Wel een donkere kleur komt er onderuit net chocolade kleur.

Anoniem

Re: [KG] Kan ze Zilver Daple worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:24

Of ze vlekjes of iets dergelijks gaat krijgen durf ik niet te zeggen, dat kan er maar zo overheen komen idd maar de witte haren kunnen ook gewoon stekelharig zijn.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:51

Elinaa schreef:
je veulen is vos, en zo verkleuren vossen, nadat ze de 1e veulenvacht kwijt is zal ze er weer zo goed als hetzelfde er uit zien qua kleur.

Dat bedoelde ik ook ja :j
Op kraamstal itp zie je bijna alle vossen op deze manier verkleuren. Veel denken dan dat ze een donkere vos hebben, maar na de volgende verkleuring worden ze weer licht zoals eerst.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:02

Ik had zelf ook al het idee, gewoon vos maar aangezien ik nog nooit een vos veulen heb gehad dit ook nog niet eerder heb mee gemaakt.
Wie weet wordt ze nog appaloosa aangezien ze de kenmerken ervan heeft maar zoals ze nu is is het ook goed.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:03

Het is een heel mooi veulen :-). Appaloosa geeft soms nog zoveel verrassingen, die kunnen nog lang doorkleuren :-).

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 06:59

Het is ook een heel luxe veulen en ik denk dat de stippen er nog best op komen dat is het leuke van een appaloosa je weet nooit wat het gaat worden.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:09

Vosjes verkleuren idd bijna altijd naar bijna zwart lijkt het wel.
Een zilverappel is ze absoluut niet zilverappel is meteen overduidelijk, is echt blauwig/zilver/grijs bij de geboorte.
Waar je je wel in kan vergissen is vos en zilverappelbruin, dat kan heel erg op elkaar lijken. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:38

Deze pony is een gewone vos, en zal ook niet appaloosa gaan kleuren. Dit veulen heeft geen enkel appaloosa-kenmerk (gemarmerde mond en geslachtsdelen, mensenoog, gestreepte hoeven) en zal gewoon effen blijven.
Die lichte manen die je vaak ziet komt door het flaxen gen, en heeft niets met silver dapple te maken.
Aangezien er hier ook appaloosa in de afstamming zit, een appaloosa met grijze manen is ook heel normaal en heeft niets met silver dapple te maken maar met het appaloosa-gen.
Mijn laatste 2 appaloosa veulens hebben ook zilveren manen, maar dat heeft niets met silver dapple te maken.
Reedhill's Salt 'n Pepa
Reedhill's Dot Com

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:18

Gewoon vos is ze zeker niet en ze heeft appaloosa hoeven en rond haar ogen krijgt ze witte haren en ook door haar vacht zitten witte haren dus appaloosa kan ze zeker wel worden.
We wachten het af verkleuren doet ze zeker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:00

Op http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3JZONTR.jpg zijn toch geen gestreepte hoeven te zien. Ook de andere appiekenmerken mis ik echt. Witte haren door de vacht kan meerdere oorzaken hebben en hoeft niet appaloosa te zijn.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:14

appie kenmerken kunnen ook later komen

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:22

Ja een foto zegt natuurlijk niet altijd alles maar ik zie haar elke dag vandaar dat ik het wel kan zien.
Ook al heeft een appaloosa 1 witte haar kunnen ze helemaal verkleuren tot appaloosa.