[H] Hengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovebinache

[H] Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 14:20

Hey bokkers,

Mijn pap heeft een hoeve gekocht in Herselt (België) met veel grond.
Omdat ik straks niet meer aan wedstrijden mee mag doen met mijn Binache gaat ze daar kunnen staan in het gezelschap van een aantal geiten, schapen en waarschijnlijk komt er nog een wandelpaard voor mijn paps bij. Ik ga ze natuurlijk wel blijven rijden! Maar we dachten om ze misschien te laten dekken zodat ze een veulentje bij zich heeft, dit is natuurlijk ook de grote droom van mij én mijn papa.
Binache is een D-pony van ongeveer 1.46m. Nu zoek ik een kleine paardenhengst of een ponyhengst die groot fokt, want het zou natuurlijk hartstikke handig zijn als er dan net een paard uitkomt (in België is een nederlandse E-pony ook een paard, om jullie een idee te geven).

Heeft iemand van jullie goede ervaringen met zo'n hengsten of heeft iemand een idee? Houd wel in gedachten dat het veulen er nog uit moet kunnen hé! ;)

Dakario

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:42

kleine paarden zijn in belgië niet zo gewild. maar pony's wel. zou je die niet beter laten dekken door een ponyhengst? zoals kantjes Fahran.

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 18:22

Dakario schreef:
kleine paarden zijn in belgië niet zo gewild. maar pony's wel. zou je die niet beter laten dekken door een ponyhengst? zoals kantjes Fahran.

Weet ik.Maar hij/zij wordt dan ook niet verkocht. ik ga hem/haar dan proberen trainen tot een fijn paard dat een beetje allround is, de moeder is dat ook.
En bij ons in Kontich is er ook zo'n klein paard die het heel goed doet in de competities!

Nicole288

Re: [H] Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:25

Moderatoropmerking:
Kun je ook aangeven welke kwaliteiten je zoekt in een hengst, behave dat hij moet vergroten? Dus wat zou hij bij de merrie moeten verbeteren?
En graag nog foto's van de merrie toevoegen.

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 09:33

lovebinache schreef:
Hey bokkers,

Mijn pap heeft een hoeve gekocht in Herselt (België) met veel grond.
Omdat ik straks niet meer aan wedstrijden mee mag doen met mijn Binache gaat ze daar kunnen staan in het gezelschap van een aantal geiten, schapen en waarschijnlijk komt er nog een wandelpaard voor mijn paps bij. Ik ga ze natuurlijk wel blijven rijden! Maar we dachten om ze misschien te laten dekken zodat ze een veulentje bij zich heeft, dit is natuurlijk ook de grote droom van mij én mijn papa.
Binache is een D-pony van ongeveer 1.46m. Nu zoek ik een kleine paardenhengst of een ponyhengst die groot fokt, want het zou natuurlijk hartstikke handig zijn als er dan net een paard uitkomt (in België is een nederlandse E-pony ook een paard, om jullie een idee te geven). Liefst ook een hengst die wat meer dressuurmatig gericht is, KI springt en gewone eerlijke veulens afleverd.

Heeft iemand van jullie goede ervaringen met zo'n hengsten of heeft iemand een idee? Houd wel in gedachten dat het veulen er nog uit moet kunnen hé! ;)

Dit is de merrie: (sorry de beste staanfoto die ik heb van mijn dikkie)
Afbeelding

breggeltje83

Re: [H] Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:46

Ik heb mijn pony van 1.49 2x door een hengst van 1.70 laten dekken. Eerste veulen is nu 1.60m en 4jr oud. Tweede veulen is nu ongeveer 1.58 en 2 jr. oud.
Veulen word dus sowieso groter dan je huidige pony, zolang je maar naar een grotere hengst gaat kijken.
heb je nog meer wensen waar de hengt aan moet voldoen, wat moet hij nog meer doorgeven dan alleen grote?

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 14:52

breggeltje83 schreef:
Ik heb mijn pony van 1.49 2x door een hengst van 1.70 laten dekken. Eerste veulen is nu 1.60m en 4jr oud. Tweede veulen is nu ongeveer 1.58 en 2 jr. oud.
Veulen word dus sowieso groter dan je huidige pony, zolang je maar naar een grotere hengst gaat kijken.
heb je nog meer wensen waar de hengt aan moet voldoen, wat moet hij nog meer doorgeven dan alleen grote?

Liefst dat er goed wat front in zit en eerder dressuurmatig is aangereden, met lekker veel pit en energie (maar geen arabier!)