Toulon - wie heeft er 1tje of meerdere nakomelingen van?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lientjeds

Toulon - wie heeft er 1tje of meerdere nakomelingen van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:21

Omdat ik hier zo weinig vind over de Toulon-nakomelingen, toch een eigen topicje.

Mijn (toekomstige) schoonpapa heeft er al van in het begin mee gefokt en we hebben er nu een 4tal op stal staan, eentje zit nog in de buik en wordt binnenkort verwacht.

Van zijn eerste jaargang (2000) hadden we een veulen gekocht, dat we in 2008 kunnen verkopen hebben naar de USA en die op dit moment 1.60m parcours loopt.

Dus wat zijn jullie ervaringen met Toulon?
Hoe zijn de karakters (hier vooral héél positieve ervaringen)
Hoe zit het met de maat (dat durft wel es wisselen)
En de kleur (er bestaan bijna enkel bruine met wat wit, op enkele schimmel & zwarte uitzonderingen na)
Foto's mogen ook altijd!
Hoe gaat het in de sport?

Theake

Re: Toulon - wie heeft er 1tje of meerdere nakomelingen van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:08

Wij hebben een Toulon-veulentje van dit jaar :D

Bruin, witte voetjes, snebje en blesje.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:30

Een kennis van mij had vorig jaar een Toulon hengst veulen
Zijn moeder is een voorl. keur merrie van Lupicor.

Mooi groot veulen ( is verkocht naar Amerika)
Kan goed bewegen voor een springer. Maar de moeder geeft altijd haar bewegingen door.
Het veulen is donkerbruin (ach ja het is nu een jaarling)

Dit jaar dekken ze een andere merrie met Toulon. Deze 3 jarig merrie heeft ook Lupicor als vader.
En als deze volgend jaar een Hengst krijgt gaat die ook naar Amerika

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:18

Ik ben nieuw hier maar vind het wel even leuk om te reageren. Ik heb een 9jarige Toulon, een schimmel van 1.60 springt ZZ. Super van karakter. Wil altijd springen hoe klein hij dan ook eigenlijk is. Toevallig deze week verkocht naar Finland.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:19

Hallo,

Ik ben zelf 3 weken in het bezit geweest van een kleinzoon van Toulon. (Ridgewood Ben x Toulon)
echt een fantastische kleine (1.63m) 5-jarige ruin, dit paard had een goude hartje, echt een super lief dier, hij wilde dolgraag voor je werken.

Helaas was hij vlak na aankomst kreupel en dit verbeterde in 3 weken tijd niet dus is hij tot mijn grote verdriet terug gegaan naar waar hij vandaan kwam.
Ik moet wel zeggen dat hij erg in het volbloed type van zijn vader (Ridgewood Ben) stond, zijn karakter is in ieder geval top.
Wilde heel graag voor je werken, was koel in zijn hoofd en echt een bescheiden paard maar wel een knuffel.

Heel graag zou ik een foto plaatsen maar ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik dat moet doen op bokt :(

Groetjes, Floor.

jonkvrouw08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:42

hallo,
wij hebben een toulon merrietje op het oog.maar hebben al vaak gehoord dat ze nogal moeilijk handelbaar zijn en moeilijk te rijden?klopt dat en zijn ze gewoon moeilijk maar met een eerlijk karakter?
of zijn er nog opmerkingen over hun springen en hun karakter?

mvg jonkvrouw

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:52

@jonkvrouw08, de kleinzoon van Toulon die ik had (uit een 100% volbloed vader, Ridgewood Ben) was een goudeerlijk dier, ik heb hem gekregen toen hij 2 maanden onder het zadel was en een eerlijker rijpaard heb ik nooit gehad, hoog in het bloed en loperig, ja, maar echt een schat onder het zadel en in omgang, helas bleek hij wel afwijkingen aan de benen te hebben waardoor ik de koop na een maand teniet heb gedaan, maar het was echt een fantastisch paardje, ik mis hem nog!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:07

Ik heb gister een toulon veulen gezien uit een andiamo merrie. Leuk maar niet wow, was erg beknopt.

Loremyangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:00

ik heb een toulon merrie van 1.68 cm bruin 2 witte achtervoetjes loopt momenteel parcour jumping mee op 1 m ze is 4 jaar is een zeer goede merrie ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:06

Kennis van mij heeft een Toulon zoon.

Die sprong met 2 jaar al over 1.60m uit zichzelf :')

Heel slank paard, bruin met witte voetjes, flink aan de maat!