dreamcatcher merries dit jaar naar de keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonova

dreamcatcher merries dit jaar naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 12:18

Wie heeft er dit jaar een dreamcatcher merrie die naar de keuring gaat? Ben heel benieuwd wat die nakomelingen gaan doen op de keuring.
We hebben zelf dit jaar een erg mooi hoogbenig groot hengstveulen gefokt uit deze hengst en zit erover te denken om onze merrie weer te laten insemineren door Dreamcatcher omcat ook vooral opvalt dat ons veulen een erg makkelijk en braaf en heel cool karakter heeft.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:48

Helemaal niemand die naar de keuring gaat???

Becky_Claire

Re: dreamcatcher merries dit jaar naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:40

Mijn Dreamcatcher is pas 2 dus die mag volgend jaar pas. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de Dreamcatchers op de keuringen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:44

De oudsten zijn dit jaar 3 dus er zullen er vast wel wat zijn dacht ik toch zo.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:46

Ik heb al een Dreamcatcher op de lijst zien staan van de IBOP in Friesland maar verder nog niet. Ik moet nog een jaartje wachten aangezien mijn Dreamstrade pas twee is.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:55

Hoeveel heeft DC er het eerste jaar eigenlijk gedekt?

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:19

Op horsetelex staan 7 btjes en 93 ctjes, in totaal 565 dekkingen

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:30

Wij hebben een Dreamcatcher merrie die nu drie is maar besloten nog niet te gaan met haar.
Ze is nu gedekt door Uphill.
Ze heeft een geweldig lief en aanhankelijk karakter ondanks dat ze uit een rillerige moederlijn komt. Ze is de volle oudere zus van die van susannevdv.
Cas vinden wij momenteel zeker nog te klein aan de maat. Ze heeft een heel goed achterbeen gebruik maar voor is ze vrij stekerig al begint dat beter te worden aan de longe. Ze zou zich ook net iets mooier kunnen oprichten in beweging en dan met name in de galop.
Maar goed vanwege de maat en omdat ze niet de wauw bewegingen heeft willen wij afwachten hoe ze het volgdend jaar doet. Nu eerst maar eens rustig zadelmak maken en het veulen afwachten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:55

Wij hebben een driejarige Dreamcatcher merrie te koop staan, zou mooi naar de keuring kunnen dit jaar maar voor ons is dat geen optie. Wel een heel fijn paard. Foto's en filmpjes staan op mijn site.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:33

Ik hoorde dat ie ze nogal steil op de benen kan geven en dat er daardoor niet veel voor de keuring aangeboden worden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:20

Ben ook heel benieuwd naar de Dreamcatchers. Heb mijn merrie geprobeerd te laten dekken door Dreamcatcher. Helaas gust gebleven.
Op advies van de veearts dit jaar een andere hengst geprobeerd (Citango), dat was in een keer raak.
Vind het nog steeds jammer dat het niet is gelukt.
ik denk dat de afstammelingen geen echte keuringspaarden zijn (zoals dreamcatcher zelf), maar pas tot hun recht gaan komen in de wedstrijdring met hun coole en werkwillige karakters....DAAR zullen ze het verschil waarschijnlijk gaan maken.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:54

Elisa2 schreef:
Ik hoorde dat ie ze nogal steil op de benen kan geven en dat er daardoor niet veel voor de keuring aangeboden worden.

Tja ik ben bang dat onze merrie inderdaad ook redelijke ongelijke voorvoeten heeft waarvan de smid verwacht nog wel het een en ander te kunnen doen met een ijzer, maar dit heeft tijd nodig. Dit heeft ons ook weer doen besluiten niet te gaan. Want dan weet je zeker dat ze niet sterwaardig zijn.

manubres schreef:
Ben ook heel benieuwd naar de Dreamcatchers. Heb mijn merrie geprobeerd te laten dekken door Dreamcatcher. Helaas gust gebleven.
Op advies van de veearts dit jaar een andere hengst geprobeerd (Citango), dat was in een keer raak.
Vind het nog steeds jammer dat het niet is gelukt.
ik denk dat de afstammelingen geen echte keuringspaarden zijn (zoals dreamcatcher zelf), maar pas tot hun recht gaan komen in de wedstrijdring met hun coole en werkwillige karakters....DAAR zullen ze het verschil waarschijnlijk gaan maken.

Het klinkt gek maar wij verwachten dit eigenlijk ook. Cas komt uit een zeer rillerige moederlijn maar als we zien hoe fijn zij het oppakt ongelooflijk braaf en liergierig.
Nog een klein probleempje bij meerdere Dreamcatcher nakomelingen is dat ze een vrij stekerig voorbeen hebben en dat ziet het KWPN niet zo heel graag.
Maar als ze straks door de sport en training leren hun achterhand te gebruiken komt er voor een heel mooi voorbeentje uit. En over het algemeen hebben ze een fijn achterbeen gebruik volgens mij.
Dreamcatcher zelf doet het inderdaad ook zeer goed in de sport, mede vanwege zijn karakter en het lijkt mij een zeer fijn sportpaard.
En ach wij hoeven geen touwtjespaard als ze het in de sport straks maar gaat doen :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:23

F-AM -> FB

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:36

Ik heb de keuring met mijn 3 jarige DC merrie even voorbij laten gaan, omdat ze pas in juli 3 is geworden en nog aardig jeugdig is. Ik vind het zeker wel leuk om ervaringen van anderen te lezen :j.

Afbeelding

Ik vind haar niet stijl op de benen, wel hoog :j :). En nog even een slechte, maar wel duidelijke foto over het beengebruik (dit was de 2e keer dat ik haar longeerde :) ). Zou wel iets meer knie mogen hebben idd.
Afbeelding

Overigens heeft ze maat zat :j, ik denk dat ze de 1.70 m wel gaat halen als ze uitgegroeid is. Ze zit nu op de 1.68 m ongeveer :). Ze is wat rillerig in de omgang, maar daarentegen ontzettend werkwillig en makkelijk "over te halen". Schiet niet compleet in de stress om dingen, maar kan wel wat kijkerig zijn. Ik denk dat ze een heel fijn werk karakter heeft voor straks onder het zadel :j.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:00

Ik een jaarling van Dreamcatcher, maar ook die heeft zeer ongelijk voeten en heeft bovendien een zeer slechte beenstand, met name aan 1 voorbeen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:09

Wij heb een B'tje van Dreamcatcher. Deze kochten wij als veulenboekmerrie en hebben we laatst voorgebracht voor de stamboekkeuring en is gelijk ster geworden met een 8 voor de stap, een 7 voor de draf , een 8 voor de galop en 7.5 voor het type.
't Is een zwarte merrie met een stokmaat van zo'n 1.71m. Merrie staat i.t.t. bovenstaande berichten perfect op de benen; mooier kan niet. Komt uit een Diamond Hit moeder.

Heb helaas geen recente foto's...

cberst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:58

Hallo, ik heb ook een 4jarige Dreamcatcher ruin. Zeer fijn werkwillend paard uit een Ravel STV merrie. Ben er zo blij mee! wie heeft er nog meer 4 jarige Dreamcatcher nakomelingen? De hengstenhouder zoekt deze nl. i.v.m. de dekking via de N.R.P.S.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:04

Mijne is 3-jarig, helaas :).

Overigens heeft de mijne ook nette en gelijke voorvoeten, ook geen afwijkende stand van het been gelukkig.

Mijn merrie komt uit een Kostolany x Uniform moeder :).

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:16

cberst schreef:
Hallo, ik heb ook een 4jarige Dreamcatcher ruin. Zeer fijn werkwillend paard uit een Ravel STV merrie. Ben er zo blij mee! wie heeft er nog meer 4 jarige Dreamcatcher nakomelingen? De hengstenhouder zoekt deze nl. i.v.m. de dekking via de N.R.P.S.

Wij. Zie bericht boven je. :)
4jr merrie, zwart, uit Diamond Hit x Belisar x Variant moeder.
Merrie komt uit dezelfde moederlijn als de ggk hengst Negro; nl de Variant merrie is dezelfde.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:22

Ben wel benieuwd naar een recente foto? Is ze al onder het zadel?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:35

Binnenkort foto's als het goed is. Helaas is de buitenbak weer helemaal nat, maar als die droog is, dan ga ik wel effe foto's maken.

Ze is al een tijdje onder het zadel! Het is echt een fijn paard.
Volgende week doen we mee aan de Pavo in Ermelo.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:46

Leuk, nu ben ik helemaal benieuwd :j :).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:14

Grappig trouwens dat de jouwe ook zo'n goede stap heeft :). Mijn merrie stapt zo 3 a 4 hoeven over, echt heel ruim :j.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:26

Goed om te horen dat er nog dreamcatchter merries ster zijn verklaard, heb een hoop lijsten gezien waarop de dreamcatchers erg matig scoorden. Van alle gangen kan die van mij ook het beste stappen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:40

Ik moet zeggen dat ik toch wel hoop dat mijn merrie sterwaardig is :). Keuring heb ik overgeslagen, dus het zal volgend jaar ws wel de IBOP worden ofzo :).