2e premie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ismay1992

2e premie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 01:06

Hallo.

Het is misschien een stomme vraag.. maar wat word er nou bedoeld met 'premie'.
Ik heb vandaag viaviavia op internet gevonden dat mijn paard als veulen is 'bekroond' met een 2e premie.
Zij is een KWPN merrie, dus ik zou graag willen weten wat er bedoeld wordt met 2e premie en wat je er mee kunt.

Groetjes!

chrisje_83

Re: 2e premie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:34

Premies worden toegekend op exterieur en beweging. Dit krijgen ze wanneer ze op een keuring verschijnen.

Je hebt eerste, tweede, derde en soms zelfs vierde premies.

Een eerste premie krijg je wanneer je dier aan het fokdoel voldoet in alle exterieureisen en qua beweging.

Een tweede premie krijg je wanneer er iets mist qua beweging of exterieur. (bijv. toonde weinig draf, of zeer op de kop gebouwd)

Een derde en zelfs vierde premie worden zeer weinig uitgegeven, je krijgt deze als er meerdere punten afwijken sterk afwijken van de "standaard".

Lucinda82

Re: 2e premie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:08

Persoonlijk vind ik een tweede premie niet iets om reclame mee te maken. Predikaten zoals ster, preferent, prestatie of sport zeggen veel meer over de kwaliteit van je paard en de moederlijn. Wellicht dat je even na kunt kijken of je dat nog tegenkomt.

Ismay1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:21

Lucinda82 schreef:
Persoonlijk vind ik een tweede premie niet iets om reclame mee te maken. Predikaten zoals ster, preferent, prestatie of sport zeggen veel meer over de kwaliteit van je paard en de moederlijn. Wellicht dat je even na kunt kijken of je dat nog tegenkomt.

Nee dat klopt idd.
Ik ben gewoon zoveel mogelijk aan het uitzoeken, ik ben ook nog steeds opzoek naar een adres of emailadres o.i.d. van haar fokker.
Ik probeer achter zoveel mogelijk dingen van haar te komen. Maar dit was het eerste wat ik over haar vond en wist de precieze betekenis niet. Vandaar dit topic, en niet om reclame te maken ;)