Heartbreaker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carri

Heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:34

laat er iemand nog een merrie dekken bij Heartbreaker dit jaar?
Hij is enkel beschikbaar op station.
Iemand ervaring hiermee?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:41

hoi,

wij hebben voor heartbreaker gebeld gehad en ze vertelde ons inderdaad dat je merrie op het station wordt geinsemineerd dat vindt ik zelf geen probleem. Omdat het sperma van heartbreaker niet van beste kwaliteit is wilde ze dan als het nodig was twee keer proberen om de merrie drachtig te krijgen mocht dat dan niet lukken dan kon je betere een andere hengst nemen.
Aangezien ik niet zo direct een andere hengst wist van hun hebben wij er vanaf gezien.
Het is wel zo dat als je merrie drachtig wordt van heartbreaker dat er dan altijd interesse is in het veulen wat geboren wordt, dat is wat me verteld werd.

petraaken

Re: Heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:13

EHK --> F-AM

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:12

?

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:42

urobi schreef:
hoi,

wij hebben voor heartbreaker gebeld gehad en ze vertelde ons inderdaad dat je merrie op het station wordt geinsemineerd dat vindt ik zelf geen probleem. Omdat het sperma van heartbreaker niet van beste kwaliteit is wilde ze dan als het nodig was twee keer proberen om de merrie drachtig te krijgen mocht dat dan niet lukken dan kon je betere een andere hengst nemen.
Aangezien ik niet zo direct een andere hengst wist van hun hebben wij er vanaf gezien.
Het is wel zo dat als je merrie drachtig wordt van heartbreaker dat er dan altijd interesse is in het veulen wat geboren wordt, dat is wat me verteld werd.

Uit een studie aan de universiteit is gebleken dat je bij Heartbreaker best insimineert een 8-tal uur voor de eisprong daarom dat ze willen dat de merrie daar op het station staat omdat de merrie strikt opgevolgd dient te worden. Er wordt idd. uitgegaan van 2 tot 3 dekkingen en dan kan je nog een andere hengst kiezen mocht het niet lukken.
Collega zijn merrie is nu voor de 2de maal gedekt van heartbreaker.