Zit er over te denken om mijn nrps stermerrie te laten dekken, afstamming Bachelor NH x Oosterveld's marsaz ox x kibrahim. Gegevens over de merrie: kleur Donkerbruin stokmaat 1.62 m
Punten die ik graag in hengst wil zien is: - Vergrotend - Rechthoeksmodel - liefst alround - ongecompliceerd karakter
Stamboek maakt me niet uit, moet natuurlijk wel een rijpaard zijn.
Graag nog een goede standfoto en of bewegingsfoto of filmpje
beep
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-10 19:56
ik zal morgen een foto maken kom er achter dat ik er geen een heb waar ze normaal op staat
beep
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-10 09:39
hierbij de foto's, ze zijn niet echt van een goede kwaliteit maar zo kun je wel een idee krijgen van het soort paard. Ze staat sinds september vorig jaar al stil ivm een peesblessure dus ze ia niet echt in top conditie.
ik ben benieuwd waar jullie mee komen
manubres
Geplaatst: 13-06-10 21:11
Hoi, Ik weet pas volgend jaar of het past.... Maar ik heb mijn Bachelor NH merrie laten dekken door Citango: - afstamming is CitangoXJazz - kan springen en dressuren - sterk achterbeen - meest ongecompliceerde karakters, maar wel werklustig - zou wel vergrotend fokken, maar heb er ook wel kleinere afstammelingen van gezien - dekgeld 900 euro
Twee jaar geleden heb ik het met Dreamcatcher (dekgeld 1000 euro) geprobeerd en werd ze niet drachtig. Met Citango in een keer. Dreamcatcher geeft ook zeker ongecompliceerde karakters, maar soms wat minder langgelijnd.
Succes!!
manubres
Geplaatst: 13-06-10 21:11
O,ja beide paarden Dreamcatcher en Citango zijn zowel NRPS als KWPN goedgekeurd!
beep
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-10 11:23
Ja, heb ook al aan citango gedacht, staat bij ons in de buurt wel een leuke hengst.
Daarnaast dacht ik aan Kasparow vind ik ook een aansprekende hengst.
Cocktail's Whinny, Cocktail Time x Whinny Jackson, verrichtingsonderzoek in 2002 positief afgerond: Stap : G Draf : G Galop : G Dressuur : V Vrij springen : G Parcours springen : V Steeple : - Karakter : V Gedrag : G Alg. indruk : G
Heeft in 2009 het nakomelingenonderzoek positief afgerond.
Don Matcho, Donnerhall x Matcho x, verrichtingsonderzoek in 2003 positief afgerond: Stap: G Draf: G Galop: G Dressuur: G Vrij Springen: G Parcours springen: G Steeple: - Karakter: G Gedrag: G Alg. indruk: G
Heeft nog geen nakomelingenonderzoek gehad.
Dreamcatcher, Day Dream x Rubinstein I. Heeft in Duitsland in 2005 de verrichtingen met goed gevolg afgelegd. Er is nog geen nakomelingenonderzoek gedaan.
Ferrolan, Ferro x Ramiro. Heeft in 1996 zijn verrichtingsonderzoek positief afgerond: Stap: G Draf: G Galop: G Dressuur: ZG Vrij springen: ZG Parcours springen: G Steeple: G Karakter: ZG Gedrag: G Alg. indruk: G
Heeft in 2000 zijn nakomelingenonderzoek positief afgerond, hij brengt nakomelingen welke goed in het rechthoeksmodel staan. Hij verbeterd voornamelijk op lengte in het lichaam en beweging.
Gameboy, Gribaldi x Pion. Heeft in 2004 zijn verrichtingsonderzoek positief afgerond: Stap: G Draf: ZG Galop: ZG Dressuur: G Vrij springen: V Parcours springen: M Steeple: - Karakter: G Gedrag: G Alg. indruk: G
Goodlord, Goodtimes x Oldenburg. Heeft in 1998 zijn verrichtingsonderzoek positief afgerond: Stap: ZG Draf: G Galop: G Dressuur: G Vrij springen: ZG Parcours springen: G Steeple: G Karakter: ZG Gedrag: G Alg. indruk: G
Heeft in 2002 zijn nakomelingenonderzoek positief afgerond. Hij brengt langgelijnde en rijtypisch gebouwde dieren.
Rafurstinels, Rubinstein I x Almeo. Heeft in Duitsland het verrichtingsonderzoek positief afgerond.
Heeft in 2002 zijn nakomelingenonderzoek positief afgerond. De nakomelingen zijn rijtypisch gebouwd.
Whinny Jackson, Wolfgang x Zandigo. Heeft zijn verrichtingsonderzoek in 1995 voldoende afgerond: Stap: ZG Draf: ZG Galop: ZG Dressuur: ZG Vrij springen: V Parcours springen: V Steeple: G Karakter: ZG Gedrag: G Alg. indruk: ZG
Heeft in 1999 zijn nakomelingenonderzoek positief afgerond. Hij verbeterd vooral in beweging en in de bovenlijn.
Voor foto's van de hengsten moet je even op de site van het NRPS kijken en dan de hengstenlijsten opzoeken. Daar kan je ook het volledige verslagje van het nakomlingenonderzoek lezen en bij wie de hengst ter dekking wordt aangeboden.
beep
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-10 14:41
ik heb op de nrps site ook gelezen dat je zo'n advies kunt aanvragen, maar ik vindt het leuk om zelf te kijken welke hengst ik leuk vind en wat er uit komt. vandaar ook deze vraag zodat ik kan kijken wat voor een idee andere mensen hebben.