hallo ik ben Michelle. ik verzorg 2 Fjorden merries die op Kinderboerderij de Wilgenhof in Schiebroek staan. Deze merries hebben meerdere veulens gehad. Ik ben best nieuwschierig wat er nu van deze veulens geworden is. dus ken je iemand die een nakomeling heeft of heb je er zelf 1 zou ik graag contact willen!
hier wat info over de merries: Te beginnen met Jerika! Stamboeknaam: Jerika Geboren: 2 mei 1989 Geslacht: merrie Hoogte: 1,37 m. Kleur: Isabel Ras: Fjord Predikaat: Model en Ster merrie Prestaties: A-certificaat zadelproef en B-certificaat menproef V: Tunar M: Friska
Daarna Taiga. Stamboeknaam: Taïga Geboren: 30 maart 1998 Geslacht: merrie Hoogte: 1,43 m. Kleur: Isabel Ras: Fjord Predikaat: Model en Ster merrie Prestaties: A-certificaat menproef en B-certificaat zadelproef . V: Oswin M: Jerika
Het laatste veulen van Taiga die heet Elskov en is hie op bokt verkocht. mischien kan de huidige egenaar contact opnemen?:D
Bluf is in 2008 op de keuring in Lisse geweest en behaalde daar een 2e premie met 34 pnt. Jerika heeft in ieder geval 4 veulens gehad waarvan Taiga er eentje is en dit jaar was ze met het hengstveulen Gress op de keuring in Dordrecht. Taiga heeft er in ieder geval 3 gehad.
Hey Michelle! Vast wat namen: Jerika haar 1e veulen was inderdaad Taïga (1998, v. Oswin), haar tweede veulen heet Virgil (2000, hengst, v. Anton), toen kwam Bluf (2005, hengst, v. ?ben ik even kwijt..) en toen Gress (2010, hengst, v. Gnist). Van Bluf weten we waar hij gebleven is, hij heet Berthus nu en staat inderdaad in Noord Holland. Taïga haar 1e veulen heet Yessie (2002, merrie, v. Blinken), toen kwam Aïblin (2005, hengst v. Blinken) en toen kwam Elskov (2008, hengst v. Gnist). Van Yessie weten we ook waar ze is, die staat nog redelijk in de buurt! Aïblin is via een stal in Breda verkocht. Elskov heeft ik dacht in Etten Leur nog op de markt gestaan..
Anita, jij hebt een heel bestand hè, met héél véél Fjorden toch? Heb jij toevallig ergens de naam Aïblin staan? (zie hierboven)
Anita45
Geplaatst: 29-08-10 14:41
marianne1980 schreef:
Anita, jij hebt een heel bestand hè, met héél véél Fjorden toch? Heb jij toevallig ergens de naam Aïblin staan? (zie hierboven)
Aiblin komt idd voor in mijn bestand. Overigens ook alle andere namen die je opnoemt. Voor wat betreft waar alle paarden zijn gebleven weet ik niet meer dan jij. Aiblin, Elskov en Virgil staan nog op naam van de fokker.
Roosyes
Geplaatst: 31-08-10 19:15
Ik heb Aiblin ook al geprobeerd te zoeken Marian kon hem ook niet vinden, balen!
Hai Michelle, ik heb een half zus van Taiga (Sylvy v. Oswin) en Yessie de dochter van Taiga! Yessie:
Afijn ik heb ernstig veel foto's dit zijn er een paar. Yessie staat nog aardig in de buurt, lijkt in veel opzichten denk ik wel op haar moeder. Loopt aangespannen, onder het zadel (dresuur/springen/cross) maar is liever lui. Rondje langs de oude maas op zondag vind zij leuker als hard aan het werk .
Aïblin was zo vreselijk cool... Heb hem voor het laatst gezien toen hij twee was, echt een beer van een Fjord al, voorpluk tot op z'n neus en zooo vreselijk braaf voor een hengst.. Jammer dat hij kwijt is!! Yessie lijkt eigenlijk nog meer op haar halfzussen Arna en Angvika, en vooral Arna is dan qua karakter (niet zo vreselijk vlot...) de grootste lookalike.. Echt jammer dat die anderen niet te vinden zijn!!
zeker had het wel leuk gevonden ik vind het gewoon leuk om te vergelijken en ik hoorde van juud dat Gress idd naar robin gaat! en trouwens had 2 mooie foto's van Gnist op hyves voor je gekrabbelt!:P
Niet om te houden hè.. Hij blijft waarschijnlijk/misschien van de winter wel als maatje voor een ander hengstveulen, maar daarna zal hij vast verkocht worden!
nou Gress wordt maandag of dinsdag opgehaald. ik ga hem super missen! maarja! maar marianne Aiblin is toch uit 2005 dan moet hij gechipt zijn als iemand dat nummer weet of anders een mailtje naar het stamboek want je hebt me wel super nieuwschierig gemaakt van hoe die eruit moet zien met zijn voorpluk tot op zijn neus!:)
marianne1980
Geplaatst: 20-09-10 14:56
Hey! Hij is inderdaad gechipt. Maar als je een Fjord verkoopt en de volgende eigenaar zich niet aanmeld bij het stamboek als nieuwe eigenaar, weet je nog niet waar hij gebleven is.. Anita (zie hierboven) houd haar eigen (mega)bestand bij, maar hij is net als Virgil en Elskov kwijt.. Het kan dus best zijn dat ze ergens een prima huis hebben gevonden, alleen hebben die mensen zich niet aangemeld bij het Fjordenstamboek... Maarre, ik kom je wel een keer ophalen hoor, als Gress verhuisd is.. Weet niet hoe lang hij daar blijft, maar we gaan echt wel een keertje kijken
mies_dummy
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-10 16:58
ow okee ja ik wist niet precies hoe dat werkte! maar jammer! ik was wel nieuwschierig hahah! maar dankje wel! juud had ook al gezegd dat ik dan gewoon een keer robin moest bellen of dat hij er nog stond en zo ja dat ik langs mocht komen maar dit is ook goed hahaha ! dankjee ow trouwens moet jij de maandag 18 oktober werken? want dan kom ik langs met taiga!
fjordje1998
Geplaatst: 17-06-12 11:44
wij hebben Elskof thuis staan voor iemand die hem zoekt hij staat nu in Hoeven , Noord- brabant.