Info gezocht over de hengst Goodlord (v. Goodtimes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steefje

Info gezocht over de hengst Goodlord (v. Goodtimes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 19:12

Wie kan me wat meer info geven over de hengst Goodlord?
Alles is welkom: van info met betrekking tot nakomelingen tot info over de hengst zelf.
Ik ben vooral geinteresseerd in het karakter van zijn nakomelingen, eventuele foto`s van hem en zijn nakomelingen, en de stokmaten. Wat is trouwens de stokmaat van Goodlord zelf? Ik heb ergens gelezen dat dit 1,63 m is en ergens anders stond 1,66, wat is de correcte maat? En zijn z`n nakomelingen voor het grootste deel schimmel of zitten er ook andere kleurtjes tussen?
Alvast bedankt voor de info ;) !!

DinkieToy

Re: Info gezocht over de hengst Goodlord (v. Goodtimes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:14

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:16

Van internet:

GOODLORD
De nakomelingen van Goodlord zijn langgelijnd en rijtypisch gebouwd. De hoofden vertonen over het algemeen veel adel. De halzen hebben voldoende lengte. Op stand werd meermalen een lichte onderhals gezien. De schouder is goed van lengte en ligging. De schoft is goed ontwikkeld. De rug is goed. De croupe zou meer lengte moeten hebben. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is correct gebouwd. Het beenwerk is hard en droog. De stap is ruim. De draf is ruim, vertoont veel schoudervrijheid en souplesse. In meerdere gevallen zou het achterbeen actiever moeten ondertreden. De nakomelingen van Goodlord bewegen over het algemeen met een mooie zelfhouding met als extra opmerking dat de halzen goed gebruikt worden en dat van de opmerkingen die op stand werden gemaakt weinig meer terug te vinden is.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 12:46

Deze info had ik al, maar toch bedankt voor je reactie!!
Zijn er nog mensen die wat meer info over nakomelingen hebben?

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:28

Goodlord was een niet al te grote hengst en hij was wat beknopt, maar wel edel. Hij heeft Z dressuur gelopen, springen deed hij niet heel opvallend. Ik denk dat er niet veel nakomelingen van zijn. NRPS hengsten dekken vaak niet zoveel.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:26

Wij hebben goodlord op stal staan. Zie website. (de link die je gekregen hebt)

Ik ben zelf een grote fan van de nakomelingen van deze hengst. Heb meerdere Goodlord's gereden en het zijn allemaal stuk voor stuk eerlijke en meewerkende, en vooral meedenkende paarden. Met echt super fijne ruime gangen en een sterke achterhand. Ook maken ze een goede sprong.

Ik weet niet of dit voor de ts nog van toepassing is... Maar mochten meerdere mensen op deze hengst zoeken, mag er altijd gepbt worden.

xKimmberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:25

Ik rij zelf op een nakomeling van Goodlord en zoek nu zelf ook wat informatie over hem

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:31

ik zou ook graag wat meer info over deze hengst willen, en misschien een stand foto van hem zelf? die kon ik namelijk niet vinden. de hengst staat op mijn lijst voor mijn merrie :)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:30

Voor info zou je contact op moeten nemen met de heer R. Jansen. Telefoon nummer en mail staan op de site :)

Sanxjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:17

Een nakomeling van Goodlord is Goodluck en Goodluck is de vader van mijn verzorgpaard Boy (Goodboy). Ik heb gelezen dat Goodluck naar het buitenland verkocht is. Verdere info kan ik niet vinden over Goodluck vinden. Op de foto zie je Boy dit is een 13 jarige NRPS schimmelvos.
Afbeelding