eerst volle uiers nu niks meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horse4fun

eerst volle uiers nu niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:11

De 18 jarige merrie van mijn vriendin was afgelopen weekend uitgerekend van haar 3e veulen. Nu waren de vorige 2 ook veel later dan uitgerekende datum dus dat zal nu ook wel zo zijn... Ze had al een aantal weken volle, harde uiers tot 2 dagen geleden. Toen slonken ze weer naar normaal. De vorige keren was dit volgens mij niet zo. Ik lees wel dat uiers op het laatste moment zich weer rap kunnen vullen. Maar zijn er meer bokkers die dit bij hun drachtige merrie meemaakten?

longshot

Re: eerst volle uiers nu niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:06

Ook mijn merrie had al 3 weken hele dikke harde uiers (ze is 14juni uitgerekend) sinds gisteren trekken de uiers helemaal weer op en het is dat ik aan haar dikke buik kan zien dat ze drachtig is maar die uiers laten het niet zien. De vorige keer had ze dit ook en toen ze zich weer gingen vullen was het veulen er binnen no-time. Schijnt heel normaal te zijn...

angelxroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:41

ja als de uiers groot zijn en daarna weer slinken en daarna weer heel snel vollopen dan komt het veulen al heel snel :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:22

Ik heb zo 3 weken gehad met mijn merrie. Daarbij was de bevallingsdata van een eerder geboren veulen ook al ruim 2 weken overschreden. Gelukkig afgelopen week een veulen gekregen. Eigenlijk op het moment dat ik het niet verwachte gezien haar gedrag op dat moment. Gewoon heel goed in de gaten houden en haar niet uit het oog verliezen. Want ook een geboortemelder is niet 100% betrouwbaar.
Sterkte de komende periode.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:27

mijn merrie had dit ook. de ene keer wel een volle uier en dan weer niet. pas 2 dagen voor de geboorte van het veulen vulde ze zich weer en pas de avond voor de geboorte kegelde ze pas. dus dat kan absoluut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:13

Klopt inderdaad, het veulen komt eraan! :)