[TI] Eczeemdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:21

Een paar weken na aankoop van mijn tinker, Zijn we erachter gekomen dat ze staart- en maneneczeem heeft. Eerst stond ze altijd in Zeeland en had daar weinig last van. Vandaar dat dit ook niet bij de koop is vermeld. Nu is mijn vraag, ik ben op zoek naar een eczeem deken die haar goed past. Nu heb ik al een Rambo sweet itch gepast maar deze lijkt pasvorm lijkt nog niet geschikt voor haar.

Hebben jullie enige ervaring of verhalen van anderen van tinkers met een eczeem deken en wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:18

Er zijn al heel veel topics op bokt over eczeemdekens, daar komt ook regelmatig het wat bredere paard naar voren. Misschien handig om hier even via de zoekfunctie op te zoeken.

Zelf heb ik voor Mike een premiere eczeemdeken met hoofdkap. Deken valt vrij klein uit, heb er nu een 205 op liggen en die past goed, hals is lekker lang en de deken blijft goed zitten (Mike is op meerdere fronten nogal beweeglijk en hij staat met 2 driejarige hengsten in het land dus genoeg reden voor de deken om te verschuiven :D ). Verkrijgbaar in bruin en grijs. De hoofdkap valt redelijk groot uit, heb voor Mike een L.

Succes en veel plezier met je tinker!

stalnijmegen

Re: Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:57

ik heb voor onze tank iduna een pagoni maatje 1.95 ligt en past perfect.
nu heeft ze geen exceem, maar word helemaal gek van vliegen en dazen, nu met de deken heeft ze wat rust

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:43

Pagony past hier niet, de hals zit te strak... Voor Banbay heb ik de Meulenkamp maat 7. Sterke, olijfgroene deken... voor ik geloof zo'n 150 euro, te bestellen op hun site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:43

Pagony 195. Mijn tinker heeft een korte maar brede hals, is 1.55 of iets groter en een cob type.
Voor de hele hete dagen heb ik fijnmazig vliegendeken van pfiff. De eczeemdeken van dit merk past mijn tink dan weer niet.
Afbeelding

stalnijmegen

Re: Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:58

ohh die moet ik voor buddy hebben, die heeft volgens mij een zonneallergie, die is heel wit en verbrand super snel!!
heb je een site waar je die hebt gekocht???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:46