Nieuwe haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

Nieuwe haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 23:26

Hallo
Ook ik zal me hier melden, ik lees al een tijdje mee.
We hebben begin dit jaar onze haf Moreno gekocht, deze maand wordt hij een jaar.
Vandaag is onze hengst een trotse ruin geworden (hoewel hij er anders over denkt vandaag ;) )

De castratie verliep goed, meneer heeft daarna nog een half uurtje gelegen en wilde opstaan.
Gut het is al lachen met een hond na een verdoving die wil wandelen. Maar vandaag hebben we ook best wel wat gelachen. Let wel vandaag, nu (avond) voelen wij onze lichamen aardig. Tis geen pretje een dronkeman zo te begeleiden en te ondersteunen dat hij niet elke keer om kukelde. En hij is rond de 300 kg geschat voor verdoven. En na 1,5 uur was hij eindelijk slim genoeg om weer te gaan liggen om de roes verder uit te slapen. Toen hij daarna opstond was hij stabiel op de benen.

Onze andere pony Jolly, heeft apart gestaan tijdens de ingreep. Toen de artsen weg waren en Moreno nog lag uit te slapen wilde wij even een deken ophangen om hem in de schaduw te leggen. Jolly ging daar helemaal van door het lint en rende als een gek heen en weer. Niet dat de deken zo raar was maar er was iets anders.
Ik heb hem opgehaald en naar Moreno geleid. Die deken maakte helemaal niets uit, eenmaal bij Moreno en hij was de kalmte zelf ( voor zover onze muts kalm is). Hij is al die tijd in de buurt gebleven, voor Moreno gelopen als die weer wilde wandelen, en wij maar hem op de been houden en ondersteunen. Ook maakte hij steeds even contact met Moreno. Jolly leek wel even een zorgzame vadertje. Heel anders dan de laatste tijd aangezien Moreno behoorlijk lastig was voor Jolly. Wat getuigd in vele bijtplekken op Moreno.

Hier een foto van een weekje geleden van Moreno
Afbeelding

Ine23

Re: Nieuwe haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:13

Wat een leuk dier :). En is hij zo licht van kleur, of beeld ik me dit in?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 15:42

Ine23 dank je wel, Moreno is idd zo erg licht, de paardengebitverzorger haalde er geen haf uit. Het is dat onze dierenarts Moreno kent anders had ze ook getwijfeld over of het een hafras is.

Kijk maar eens in mijn profiel daar zie je hem als veulen en idd donker.

Moeder van Moreno
Afbeelding

Vader van Moreno
Afbeelding

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:45

Wow die is licht. Maar wel heel leuk hoor. Ik haal er echt wel een haflinger uit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:45

Wat een leukerd zeg! Inderdaad heel licht, en dik buikie, hihi.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 15:53

Sodeletuut schreef:
Wat een leukerd zeg! Inderdaad heel licht, en dik buikie, hihi.

Ja een buikje heeft hij idd, zit ook nog wel wintervacht op, maar de dierenarts vond hem in perfecte staat. Over een weekje of 2 weer ontwormen.
We hopen dat Moreno rond de 1.50 to 1.56 hoog wordt net als zijn familie. Persoonlijk hoop ik wel op een iets donkere kleur, maar je ziet al wat donkere vacht rond de oren dus dat komt hoop ik wel goed.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:01

Ik vind hem heel leuk zoals hij is ! Maar hij lijkt nu inderdaad verdacht veel op mijn palominojaarling (zie profiel) ;)..

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:04

Wat een leukerd. Ook een leuke kleur zo!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 23:01

Ine23 schreef:
Ik vind hem heel leuk zoals hij is ! Maar hij lijkt nu inderdaad verdacht veel op mijn palominojaarling (zie profiel) ;)..

Ik heb even gespiekt, het lijkt idd verdacht veel op die van jou. Dit verschil, maar foto's kunnen bedrieglijk lijken, is dat die van jou meer wit achtig is en Moreno meer crème achtig.
Maar in het eerste oogopslag dacht ik ja zeg bijna 2 druppels water.
Ook jij heb 2 leuke dieren en vriend :D
Mooi dat donkere van je haf.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:55

Hihi inderdaad, ze lijken van ver wel echt op elkaar!

Mara (haf) is nu al veel lichter, maar in de winter wordt ze inderdaad suuper donker, vind ik ook wel mooi! En Marieke (palomino) heeft nu al meer palomino (goud/zand kleur komt er eindelijk door) maar was in de winter inderdaad helemaal wit!

Je ziet bij Moreno op zijn rug al wat haf-kleur terug verschijnen. Hij zal zo'n paardje zijn dat lichter wordt door de wintervacht ipv donkerder (wat volgens mij gebruikelijker is bij haflingers...).

Die andere pony van jou is ook leuk!!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:59

Leuk beesje.. Hij heeft idd wel een dikke buik..
Is hij wel ontwormd?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 00:13

@ wereld, ja hoor de pony's staan in een ontwormingsprogramma. Ik moet alleen even 10 dagen minimaal wachten na de castratie voor ik weer mag ontwormen. Het is nu voor hun ook weer tijd.

Ze hebben ook met regelmaat ( elke 4 dagen ongeveer) een nieuw stukje gras bij, dat buikje gaat dus op en neer hihii. Trouwens niet alleen het buikje hoor, soms zie je net de ribbetjes en soms ook niet. Het ligt puur aan de hoeveelheid gras, er is trouwens ook altijd onbeperkt hooi, en veulenbrok 1 x per dag.

Bojoura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:43

Hij lijkt een beetje op mijn jaarling in de winter,
mooi paardje!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:54

Hier een foto van onze ruin. Het is denk ik een echte hollandse jongen. Genieten van het zonnetje en meneer wordt weer bruiner :D

Hij is gewoon een toverbal denk ik :+

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:55

Wat is hij leuk! Ik vind hem alvast geen naarling ;)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:55

Ine23 schreef:

Nee hij verdiend die titel in ieder geval niet.
Na de castratie is hij ook rustig geworden richting Jolly.
Hij is lief, voorzichtig (ok af en toe wat lomp) en trapt niet. Heel soms probeert hij even uit wat tandjes kunnen maar op een voor ons voorzichtige manier. Misschien verder op in het jaar dat hij wat meer doerrakkig wordt. Voor nu is het gewoon een fijne jaarling in omgang.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:04

Normaal hou ik niet van lichte haffies, maar deze kleur vind ik wel heel erg bijzonder!

Ik vind het een knapperd, in je profiel staat ook een grappig filmpje met de jollybal!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:58

BlueStar schreef:
Ine23 schreef:

Nee hij verdiend die titel in ieder geval niet.
Na de castratie is hij ook rustig geworden richting Jolly.
Hij is lief, voorzichtig (ok af en toe wat lomp) en trapt niet. Heel soms probeert hij even uit wat tandjes kunnen maar op een voor ons voorzichtige manier. Misschien verder op in het jaar dat hij wat meer doerrakkig wordt. Voor nu is het gewoon een fijne jaarling in omgang.

Nou, dan is hij alvast beter gemanierd dan mijn Marieke. Die is al flink aan het puberen denk ik. Maarja, geen haf maar half arabier, dus dat kan er misschien aan liggen?
Ik ken het voorzichtig uitproberen, als hij daarbij blijft is het allemaal wel schattig :).

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:00

wat een leukerd!
wel erg licht, maar dat maakt em juist speciaal!