Kosten Inseminatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xlisza

Kosten Inseminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 16:27

Hallo

Ik wil mijn merrie laten dekken (insemineren)
Nu heb ik al verschillende hengstenhouderijen in de buurt gebeld met de vraag wat kost het mijn eigen hengst te laten springen en de merrie te insemineren.
Bij de een was het 200,- per keer
bij de ander 180,-
kent iemand een hengstenhouderij die nog goedkoper is dan 200,-?
In brabant omg. Eindhoven

Groetjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:02

Ik denk dat dit wel ongeveer de kosten zullen zijn, want als ik tel wat ik betaal aan het inseminatiestation om mijn hengst te laten springen per keer, en wat een inseminatie kost zit je toch rond de 200 euro. En ik denk dat je blij moet zijn dat ze je hengst willen laten springen, want ik neem aan dat die niet CEM getest is dit jaar?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 02:58

Nou dat kan echt veel goedkoper, wel zul je dan zelf je hengst moeten begeleiden hierin maar de dekruimte staat tot je beschikking en het is de vraag of dat het sperma bewerkt moet worden of niet.
Indien het bewerkt moet worden is het nog fiks goedkoper dan de prijzen die hier genoemd worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:33

Goedkoper?? Iedere keer als mijn hengst moet springen kost het me een 70 euro (Bessemeind in Gilze). Inseminatiekosten voor de merriebegeleiding er nog bij en je zit al snel rond dat bedrag. En dan moet ik ook zelf mijn hengst brengen en zelf laten springen. Hun vangen het alleen op.