Asca Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pouttre

Asca Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:28

beste fokkers,

Wat vinden jullie van asca Z als fokhengst? Wie heeft er nakommelingen van deze hengst en hoe zijn ze?

Gini

Re: Asca Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:19

Vorig jaar waren we aan het twijfelen tussen Carthano I Z en Asca Z en uiteindelijk toch voor de eerste gegaan.
En ik heb Asca overlaatst nog zien springen in Lummen en ik had nog altijd hetzelfde idee als vorig jaar: namelijk dat ik hem wat vlak vind springen.

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:00

iets te vlak springen? maar hij is toch wel super voorzichtig, ik heb eens zijn internationale prestaties opgezocht en hij liep in totaal vier fouten over 28 concours ( 1m35-1m40) waarvan 1 voor een tijdfout. heb hem ook bezig gezien op de opendagen van zangersheide en vond hem zeker niet slecht... maar ik weet niet hoe zijn nakommelingen zijn

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:10

Hij is zeker een goed springpaard. Anders was hij nooit tot bij onze twee favorieten geraakt. ;)
Met nakomelingen kan ik niet echt helpen.

GeVo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:39

Heb 1 nakomeling gezien van Asca Z, was een veulen van vorig jaar. Deze viel me niet echt mee, was klein en beknopt...terwijl de merrie langgelijnd was. Maar dit is ook de enigste nakomeling die ik gezien heb....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:03

Ik heb een Asca Z x elite v Colino x pref. pres. sport v. Voltaire
Deze http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=306042

Is nu 3 jaar, schimmel. Fijn bewegen, leuk type en springt goed los. Vooral goed slag erin. Hij is alleen niet heel groot. Daarnaast een beetje eenkennig van karakter, maar als hij je kent heel makkelijk in de omgang.
Zadel en hoofdstel opbinden kon ik zo doen zonder dat hij een kick gaf.
Afbeelding

eerste keer longeren als 2,5 jarige

http://www.youtube.com/watch?v=mBxrGFXLzc0

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:00

ziet er goed uit