[H]Welke Hengst voor onze merrie (Hinault X Hamar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

[H]Welke Hengst voor onze merrie (Hinault X Hamar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 07:18

Tamara is ons eerste paardje, willen haar misschien volgend jaar laten dekken veel zitten kijken geen namen nog op een lijstje ofzo.

Geen idee wat eigenlijk een goede hengst voor haar zou zijn om haar minder goede punten te verbeteren, ze heeft een giga schoft dat is een punt en een lange zwanen hals en een giga hoofd dat mag wel wat kleiner :P

Afbeelding

iemand een goede suggestie?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 09:13

Holsteinfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:26

Een Acorado zoon misschien?
De Acorado nafok vind ik altijd mooie eerder kleine hoofden hebben.
Ik denk dan spontaan aan Abke eventueel Acolord(interessante stam)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 14:55

Holsteinfan schreef:
Een Acorado zoon misschien?
De Acorado nafok vind ik altijd mooie eerder kleine hoofden hebben.
Ik denk dan spontaan aan Abke eventueel Acolord(interessante stam)

Mooie hengst *D mooi hoofd en de juiste uitstraling wbt hoe die je aankijkt :)

Elisa2

Re: [H]Welke Hengst voor onze merrie (Hinault X Hamar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:16

Waarom wil je fokken met deze merrie en heeft ze predikaten? op de foto afgaande zou ik in eerste instantie zeggen dat je mischien je geld beter kan investeren in een goed jong paard om te kopen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:23

Ukato lijkt me goed te passen.
Tangelo van de Zuuthoeve (alleen hoofd vererft hij vaak niet zo mooi...)

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:37

Opan misschien? Zou veel kunnen verbeteren op het exterieur, en vererft een lage schoft.. Of het koppie er heel chique van wordt durf ik niet te garanderen..

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:19

Elisa2 schreef:
Waarom wil je fokken met deze merrie en heeft ze predikaten? op de foto afgaande zou ik in eerste instantie zeggen dat je mischien je geld beter kan investeren in een goed jong paard om te kopen.

met andere woorden jij vind d'r geen schoonheid, wij toevallig wel en zijn onwijs blij met ons lieve meisje schoonheid bestaat niet alleen maar uit een leuke verpakking :(

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:37

Elisa2 schreef:

Ik denk dat zij het zo bedoeld dat de merrie nogal wat exterieurmatige tekortkomingen heeft afgaande van deze foto.
Welke richting wil je opgaan met deze merrie. Wat voor soort hengst zoek je? Wat is je doel met het veulen..

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 23:34

caro29 schreef:
Elisa2 schreef:

Ik denk dat zij het zo bedoeld dat de merrie nogal wat exterieurmatige tekortkomingen heeft afgaande van deze foto.
Welke richting wil je opgaan met deze merrie. Wat voor soort hengst zoek je? Wat is je doel met het veulen..

ze had op de stamboekkeuring toch echt 91 punten toen ze 3 was... wel zit ze idd op het moment zeer slecht in de bespiering

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:36

Misschien is het niet zo'n goede foto dan, maar als ik het zo zie verbaasd het me dat ze zoveel punten op exterieur kreeg. Maar goed, dat is de discussie niet. Jij wilt volgend jaar je merrie laten dekken omdat je het een leuke merrie vindt. Prima toch? Ga je het veulen houden en later zelf rijden?

Ben wel benieuwd in welke richting je wilt fokken. En wat zijn verder punten die je eventueel aan je merrie wilt verbeteren?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 12:53

Carmen85 schreef:
Misschien is het niet zo'n goede foto dan, maar als ik het zo zie verbaasd het me dat ze zoveel punten op exterieur kreeg. Maar goed, dat is de discussie niet. Jij wilt volgend jaar je merrie laten dekken omdat je het een leuke merrie vindt. Prima toch? Ga je het veulen houden en later zelf rijden?

Ben wel benieuwd in welke richting je wilt fokken. En wat zijn verder punten die je eventueel aan je merrie wilt verbeteren?

Beeld je in dat ze géén onderhals meer heeft en overal een beetje meer bespiering en dan staat daar een topmerrie.

Of we het veulen houden weten we nog niet heel zeker, ligt er ook een beetje aan hou madam het rijden binnenkort weer oppakt

We gaan voor een veelzijdig veulen, dat leuk kan dressuren maar ook een goede sprong kan maken. verder zou ze van karakter wel iets rustiger en koeler mogen zijn