Friese strandrit Callantsoog 30 oktober 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Friese strandrit Callantsoog 30 oktober 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 10:57

Bron: http://frieschepaardmn.nl/index.php?opt ... 9&Itemid=1

Citaat:
Veel ruiters gaan met hun Fries wel eens naar het bos maar het strand wordt minder vaak bezocht. Daarom organiseert Fokvereniging ‘Het Friesche Paard Midden Nederland’ in samenwerking met Manege Noot een strandrit waar alleen maar ruiters met Friese paarden aan deel kunnen nemen.

Deze spectaculaire Friese Strandrit staat geplant op zaterdag 30 oktober 2010 in Callantsoog. Het streven is om met zoveel mogelijk Friezen het strand van Julianadorp op te gaan. Vanaf een minimaal aantal van 220 Friezen kunnen we dit melden bij het Guiness book of records om voor een notering in aanmerking te komen.

Het verzamelpunt is de Callantsoogervaart bij het grote parkeerterrein.

We verwachten alle deelnemers rond 11 uur op het parkeerterrein alwaar een DJ ons staat op te wachten. Voor alle deelnemers staat de koffie dan klaar met een versnapering. Om 12 uur vertrekken we voor een 2,5 a 3 uur durende strandrit. We rijden de Napoleonroute die ons leidt door een klein historisch dorpje vlak bij Den Helder. Via een stukje duin keren we vervolgens weer terug naar de parkeerplaats waar we de strandrit afsluiten. Na afloop is er voor iedereen een aandenken aan deze speciale strandrit.

De kosten per deelname bedragen 7.50

Voor mensen die de afstand naar de locatie te ver vinden om in 1 dag te rijden is er een gelegenheid om met paard te overnachten. Mensen die niet de mogelijkheden hebben om met deze rit mee te rijden zijn uiteraard wel van harte welkom om gewoon gezellig te komen kijken.

Deelname is alleen mogelijk voor ruiters vanaf 14 jaar. De rit wordt in verband met de veiligheid alleen in stap en draf gereden. Na afloop van de rit is er voor iedereen die wil nog wel de gelegenheid om in galop over het strand te scheuren.

Voor meer informatie of aanmelding kunt u mailen naar: friesestrandrit@telfort.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken of terecht op de website www.frieschepaardmn.nl

De uiterste inschrijfdatum is 10 oktober 2010.

Mijn stalgenootje kwam hier laatst mee of ons dit leuk leek, we gaan het binnenkort voorleggen aan de eigenaar dus wellicht zijn we van de partij.

Zijn er ook andere bokkers die mee gaan?

hunter87

Re: Friese strandrit Callantsoog 30 oktober 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:40

ik wil heel graag mee, maar jammer genoeg word het te ver voor ons, misschien toch een nachtje overnachten ergens!

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:39

Ik zit eigenlijk met hetzelfde.. gewoon met de auto is het al 2uur en 15 minuten laat staan met trailer erbij.. En ik weet ook niet of ze dan al mak genoeg is daarvoor.. Even afwachten nog dus.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:52

Ik doe niet mee. Is mij veel te link om met zoveel paarden bij elkaar over het strand te gaan. Er zullen altijd een paar tussen zitten die gek in de kop worden. En dan gaat de hele groep mee. Ga dan liever een keer met een klein groepje over het strand. Zodat je overzicht kunt houden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:57

helaas voor mij ook te ver weg.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:00

Het lijkt mij ook enorm leuk om mee te maken. Echter niet iedereen zal zijn paard bij zich kunnen houden. En dat staat mij direct ook tegen om met zo'n grote groep naar het strand te gaan. Daarbij is het voor mij denk ik goed 200 km. Ik weet nog niet wat ik zal doen. Mijn paard vind het strand heerlijk en is nu al enkele jaren niet meer op het strand geweest.

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:44

ik ga waarschijnlijk wel mee doen met de rit,
het ligt natuurlijk totaal aan de andere paarden, natuurlijk zullen er paarden zijn die gek in de kop worden maar als de andere paarden gewoon rustig blijven draven, denk ik niet dat er veel aan de hand zal zijn en dat de paarden die druk in dkeop worden zelf ook een stuk rustiger zullen zijn, waar ik mee zit is die rit door het dorp zelf

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:27

wij zijn lid van het showpaard en daar stond ook
al een verhaal hierover in , het lijkt mij natuurlijk
heel leuk en ik heb een super ervaren paard van 13
even oud als mij > je mag pas boven de 14 meedoen
maar jah .. 1 jaar verschil is tog niet erg ?
ze zullen het vast niet aan me zien
mijn zus en ik zullen waarschijnlijk
meedoen aan deze strandrit
welke bokken zie ik nog meer ?
wij gaan met een menpaard & dressuurpaard

p.s die aanstellerij van dat een paard vast weer gek in de kop word
dat valt heus wel mee . mensen zullen heus niet met een onervaren paard zomaar
even meedoen :D ;)

daag ! gr. een bok

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:34

Het is dezelfde manege die de megastrandrit organiseert en naar mijn weten gaat dat altijd wel goed. Dat is ook altijd wel een aardig grote groep.

Ik doe helaas niet mee, want ik ben niet in het bezit van een fries, maar ik kom zeker kijken!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:36

Wellicht ben ik ook van de partij :)

Tjitskee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:15

Misschien wel van de partij!

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:34

denk dat ik ook van de partij ben,maar dan met mn fototoestel :D

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:35

vind het leuk idee en heb er ook over nagedacht maar het is helaas veel te ver weg.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:32

Ik doe niet mee (wegens het ontbreken van een Fries :') ) Maar ben er vast wel met mijn camera :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:24

Wat ontzettend leuk!! Jammer dat ik geen trailer heb zelf.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:08

Hmmm ik ga eens even kijken of de 2 dames mee kunnen en we vervoer kunnen regelen

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:08

lijkt mij helemaal geweldig om tussen die prachtpaardjes te rijden <3 ik heb sinds gisteren een verzorgfries maar ik denk niet dat ik daaraan mee mag doen met haar ;( maar dan wil ik wel kijken:D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:13

isha12 schreef:
wij zijn lid van het showpaard en daar stond ook
al een verhaal hierover in , het lijkt mij natuurlijk
heel leuk en ik heb een super ervaren paard van 13
even oud als mij > je mag pas boven de 14 meedoen
maar jah .. 1 jaar verschil is tog niet erg ?
ze zullen het vast niet aan me zien
mijn zus en ik zullen waarschijnlijk
meedoen aan deze strandrit
welke bokken zie ik nog meer ?
wij gaan met een menpaard & dressuurpaard

p.s die aanstellerij van dat een paard vast weer gek in de kop word
dat valt heus wel mee . mensen zullen heus niet met een onervaren paard zomaar
even meedoen :D ;)

daag ! gr. een bok

Ik denk juist wel dat er veel onervaren paarden deel zullen nemen. Want wees eerlijk hoeveel paarden zijn vertrouwd op het strand. Vroeger kwam ik regelmatig op het strand en werd het gewoon maar als het wat meer waaide bleef hij ritselig. Vooral paarden die voor het eerst op het strand komen reageren op het geruis / vliegers en vooral het weidse.

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:24

lijkt me echt heel erg leuk om met mijn fries te doen! Het is ongeveer 2 uur met de auto reizen dus 2.5 met de trailer erachter, maar is dat niet teveel om 2.5 in de trailer te staan?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:28

Je kan daar op de manege zelf je paard laten stallen, er staan daar ook caravannetjes. Ik denk wel dat het te regelen is om daar op een wei of een veld een tentje gauw neer te zetten, of gewoon in de kantine met zn allen.

Op 500 m afstand van de manege staat een camping én een bungalowpark, dus keuze genoeg.
Ik kom iniedergeval zeker kijken, jammer genoeg heb ik geen Fries...

(Ik woon zelf in Julianadorp en heb ook lange tijd bij Noot gereden. )

http://manegenoot.magix.net/website/

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:43

ik zie net dat het bij den helder is dat is 3.5 uur dan met de trailer vanuit limburg, misschien wat te ver .

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:46

Voor ons is het ook erg ver, maar mijn man en ik wilden graag meedoen toen we er van hoorden.
Eind december hoop ik echter te bevallen, dus lijkt het ons niet verstandig mee te rijden. Mochten ze het nog een keer herhalen dan zijn wij zeker van de partij. Goed excuses voor een weekendje weg!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:19

Het zou leuk zijn dat ze het World Book of Records halen!
Ik ben zowiezo met mijn Fries Yetse van de partij, mijn vriend Ge gaat mee met zijn eigen Fries.
Dus weer 2 erbij!

chuckyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:11

hallo
mijn paard staat bij manege noot en ik geef daar les en werd gister gevraagd om als begeleiding mee te gaan met sharif de super fries van de manege zelf.Peter(eigenaar manege) zei dat er al meer dan 200 aan meldingen zijn, dus geef je snel op. zeg nou zelf wat is er nou gaver dan een strandrit met zoveel pracht paarden?en dat stukje door het dorpje huisduinen stelt niks voor hoor je zit zo weer in de duinen. Slaap plaatsen voor ruiter en paard zijn in de buurt echt nog wel te vinden hoor, in anna paulowna zit ook nog een pension stal waarvan ik weet dat ze plek hebben.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:48

Ik denk ook dat ik er ben met mijn fries! :)