Nakomelingen Cavalier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StEpHaNiE66

Nakomelingen Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:33

Hoi hoi,

Zijn er bokkers die een nakomeling van Cavalier hebben? Er is een topic maar dat is redelijk oud.

Ik heb nu een cavalier sinds 2 weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat het een heerlijk paard is maar wel super eigenwijs en af en toe lastig in zijn mond. Daarnaast kan hij super springen en beweegt in de dressuur ook erg ruim! Gooit ook aardig hoog op in zijn gangen.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring met deze afstamming is en welke karaktertrekjes hij/zij heeft! En een foto is ook leuk :D

Afbeelding

Zarena

Re: Nakomelingen Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:24

Ik heb een 3 jarige Whitesnake (v. Cavalier) merrie!
Leuke merrie, ik had haar gekocht omdat zij toen uit de kudde als enige uit het land naar me toe kwam stappen, ze stak gelijk haar neus bij me in de jaszak, terwijl ze nog nooit in handen was geweest! Daarom had ze me gelijk gewonnen zegmaar. Nu ik haar op stal heb is ze wel wat anders.. Je kan merken dat ze nog nooit in handen is geweest, en is heel erg kat uit de boom kijkerig. ze leert wel heel snel en ik wil haar in de zomer zadelmak laten maken! ik zal binnenkort ook een foto plaatsen!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 16:29

@ zarena: Oh nog een jonkie dus :D spannend hoe ze zich deze zomer gaat gedragen met zadelmak maken! Die van mij kijkt de kat wel uit de boom maar is daarnaast ook wel weer erg nieuwsgierig....beetje tegenstrijdig dus!

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:10

Hee,
ik heb ook sinds kort een merrie van Cavalier :)
ze is 5 jaar en is sinds februari dit jaar zadelmak.
Het is een heel fijn paard, ze kan ook goed springen en makkelijk bewegen.
4 juli gaat ze voor het eerst mee naar een BB parcourtje dus benieuwd hoe ze dat doet :P
foto zal ik ook nog wel plaatsen maar heb ik niet op deze computer staan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:12

ik heb een cavalier ruin. erg lief paard!!
foto staat wel in mn profiel. hij is bruin trouwens...

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:15

Hier nog 2 foto's van mijn paardje :)

Afbeelding

Afbeelding

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:27

die van jou heeft ook al zo'n mega voorpluk.....
Afbeelding
dit is de mijne

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:30

Mijn (ondertussen overleden) dressuurmerrie heeft een veulen van Cavalier gehad! Geen schimmel geworden maar wel een erg leuk paardje. Heb nog wel eens contact met de eigenaresse en het is een echte allrounder geworden.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 08:05

@rubi: Wat een leuke schimmel :D en ookal zo'n ruime draf! Gooit ze ook hoog op of dat niet?

@suuz: haha ja die voorpluk is echt gigantisch ;). Dat heeft die van mij ookal Zijn manen zijn zowieso erg dun ...heb ze gisteren getrokken maar dat was zo klaar dus wel weer een voordeel ;).

Ik heb 26 juni mijn dressuurdebuut...ben benieuwd!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 02:13

Wij hebben ook een Cavalier merrie gehad. Zelf gefokt. Is inmiddels verkocht naar het buitenland. Het was een erg leuk paard. Mooi rond type, kon goed springen, netjes in de manieren. Vriendelijk paard, maar onder het zadel niet altijd even makkelijk. Ze heeft bij ons twee nakomelingen gehad die we allebei nog op stal hebben. Zijn ook leuke paarden :j

Allemaal met een voorpluk van een haar of 4 :+

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:19

Wij hebben een 2jarige merrie van Cavalier staan op dit moment, ze is Cavalierx Concordex Libero H.
Het is een beer van een paard voor een 2jarige, ze staat al flink aan de maat (+-1.65) en gaat nog een stuk de lucht in gaan vrees ik, volgens mij ga ik er nooit opgeraken als ze zadelmak gemaakt moet worden :+

Als ze losloopt vertoont ze fijne en ruime gangen, wel een eigenwijs karaktertje, ben benieuwd hoe ze onder het zadel wordt, we willen er aan het einde van de volgende winter zadelmak gaan maken. Ook met het vrijspringen liet ze een goede sprong sprong zien, mooi uit de rug gesprongen.

En ze is ook schimmel :D
Donna als veulen
Afbeelding

als 2jarige
Afbeelding

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:17

@pheebs: Wat een mooie kleur toen ze nog veulen was!! Hier zit ook veel bruin in dat kun je bij die van mij ook nog iets zien :D. grappig is dat!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:26

pheebs: Leuk paard!

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:20

@Pollewoppy: dankjewel, ze groeit tot nu toe erg mooi uit, dus we zijn erg tevreden dat we haar vorig jaar aangeschaft hebben :)
@StEpHaNiE66: toen ze dit jaar in haar wintervacht zat, zag je het vossige er ook sterk in, vindt het wel leuk staan, is eens wat anders dan een doorsnee schimmel :D
Zijn jullie Cavaliers ook zo eigenwijs? Die van ons heeft echt een eigen willetje op stal, is al gebeterd tegenover vorig jaar, maar toch, braaf en lief is ze wel genoeg!

Donna in wintervacht, je kunt goed de kleur vos zien doorschijnen
Afbeelding

Afbeelding

Beaminde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:27

Halllo!
Mijn merrie heeft dit jaar op 18 mei een veulentje van Cavalier gekregen
genaamt Floris! Hij heeft precies dezelfde kleuren als mama, maar
hij word helemaal wit! super lief karakter, maar wel eigenwijs, wil graag ontdekken,
maar is ook aanhankelijk. Helaas staat Floris ook te koop, maar ik kan nu lekker nog even van
hem genieten!
Afbeelding
Afbeelding

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:05

wahgahhaa die maantop!!!
helaas zal het niet veel meer worden... maare leuke kerel!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:36

Leuk veulen! Idd, de maantop hoef je niet veel van te verwachten :+

Pheebs: Onze Cavalier kon ook wel een draakje zijn, maar niet op een verkeerde manier. Mag dat wel, ze had genoeg karakter in ieder geval en was geen dooie ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:39

de cavaliers die ik gereden heb.......... waren allemaal zooooooooo lomp :D :D lief, willen werken....... maar zooooo lomp :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:39

Ik rijd ook een cavalier merrie en heb er hiervoor nog 1 gereden.
Dat van die voorpluk zit dus blijkbaar in het bloed?Deze hebben ook haast geen pluk...
Beide zijn lieve dieren,maar onder het zadel niet zo makkelijk.Snel beledigd,wel heel krachtig in de beweging.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:10

Waarom staat Floris te koop?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:06

Kiwiko: Onze Cavalier was in haar jonge jaren in de omgang ook wel wat lomp idd. Toen ze wat ouder werd, werd dit beter.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:22

Nou ik vind die van mij niet echt heel erg lomp moet ik zeggen. Wel krachtig in zijn bewegingen en ook niet altijd makkelijk onder het zadel maar wel in de omgang! Super braaf overal (tot nu toe haha).

haha wat een mega voorpluk die floris ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:25

Super braaf overal was die van ons zeker niet :n

Paard zat zo goed in haar vel en was zo energiek, kon op het voorterrein vreselijk tekeer gaan. Bokken was haar niet vreemd zeg maar.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:16

mijne is wel behoorlijk lomp in omgang. maar wel echt super braaf en een echte knuffel. als ik aankom bij de wei komt hij me in volle galop begroeten!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 09:20

Bedankt voor je bericht in het topic pollewoppy. Ik zal even een link plaatsen :)

[RT-HAW] Nieuwe aanwinst @ B wedstrijd

Afgelopen zaterdag mijn 1e wedstrijd gehad en zoals ik al zei was meneer echt super braaf! Vanaf de trailer begon hij gelijk te eten en vond het niet nodig om te kijken waar hij was.