Ze is niet alleen een plaatje om te zien, maar ook een schat van een paard.
Nu ben ik al 4 jaar bezig met haar galop en haar angst voor koeien.
Dat laatste zit me het minst dwars.
Kaya heeft een schouderblessure, hier heeft ze verder geen last van, ze kan en doet alles nog. Voor zover ik weet komt ze van de renbaan, en dat is zeker te merken in haar galop. Ik houd ervan om te racen, maar in de bak gaat dat zo moeilijk
Daarom een beetje dressuur...
Ze loopt namelijk geweldig, mooi nageeflijk, behalve tijdens de overgang van draf naar stap en vice versa.
Ik moet mijn handen blijven aanspannen omdat anders het contact verbroken is om maar zo te zeggen, en dan gooit ze haar hoofd omhoog.
In de galop is dit nog het ergst. Ik heb rugproblemen en tijdens haar galop is ze razend snel, niet aan de teugel te krijgen, en linksom loopt ze constant in de verkeerde galop(misschien door haar blessure?)Hierdoor loopt ze wel nageeflijk aan deze hand, maar het zit me inmiddels tot 'hier', want ze kan wel op de juiste hand galopperen, maar dan ben ik de nageeflijkheid meteen kwijt. Ik heb verschillende dressuurstallen, arabische fokkerijen etc etc geinformeerd, maar ben eigenlijk geen steek verder gekomen. Ik ben uitgenodigd om met haar langs te komen bij Dressuurstal de Borst, maar helaas ontbreekt mij een trailer. Ook word ik door haar passen steeds uit het zadel gelanceerd. Kortom, ik heb wat ik ook doe eigenlijk niet echt controle over haar galop. Een instructrice is me te duur, en mijn vriendinnen weten ook niet wat ze ermee aan moeten.
Iemand tips en/of tricks?
Zie mijn profiel voor foto's!
Ik zal zo snel mogelijk een filmpje maken om het wat duidelijker te maken.
Xxx

). maar als jij dan spanning houdt, dan zet je haar daar vast en dat vind ze dan weer geen goed idee, dus gaat het hoofd weer omhoog. *zo herkenbaar dit*