Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

P_Tries schreef:Ik denk dat je voor jezelf al heel wat lastige eisen stelt.
Je zegt, ik wil een veulen kopen.. Daaraan kun je vrijwel nog niet zien of het een heethoofd of wel of niet een werkwillig paard is.
Hoe groot ie wordt kun je ook nog niet zien, wel een schatting maken, maar daar kan altijd het een en ander aan veranderen..
Je kunt van een veulen nog niet zo veel zeggen hoe het wordt.
Je kan een hoop aflezen aan karakter en hoe en wat de ouders zijn en wat ze kunnen, maar het kan zo erg tegenvallen.
Nou de kleur kun je natuurlijk wel kiezen, merrie/hengst ook..
Mijn tip; denk er goed over na..
Waarom wil je perse een veulen? en niet een 3 / 4 jarige?
Wil je een goed sportpaard? dat moet je ook nog afwachten, maar daar moet je gaan zoeken naar ouders met goede prestaties/bloedlijnen.
lieverties schreef:tuurlijk kan je in een veulen al zien wat je eisen zijn en daarmee heb je 3 jaar lang de tijd om een band op te bouwen. Dus ik zou zeggen ga ervoor mooier kan het niet.
LindaM schreef:Dank alvast voor jullie reacties! Uiteraard zal ik zodra ik eenmaal ga kijken de juiste mensen meenemen, maar op mijn stal zijn ze met name spring georienteerd.
Ik ben inderdaad op zoek naar een KWPN, type sportpaard. Prijsklasse ongeveer 2.000-4.000 of sluit ik dan veel paarden uit?

liess1 schreef:nee hoor tussen de 2.000 en 4.000 kan je een knap veulentje kopen.
). Wij hebben vorig jaar voor 5.000 euro een 4-jarige dressuurmerrie gekocht waarvan al enkele neven en ooms goedgekeurde dekhengsten zijn in Duitsland.