Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Stamboeken zijn nl. verschillend.
Omzetten op mijn naam kostte toendertijd bijna 100 euro (moest lid worden van het stamboek etc.) vond dat een beetje zonde van mijn geld.
Marie_X_X schreef:Dit volg ik even, want ik ben ook 3e eigenaar van mijn paard. Ik ken de eerste eigenaar dus ook niet.
.
. Marieke_K schreef:Kom je uit NL of Belgie?Stamboeken zijn nl. verschillend.
Ik heb mijn haf niet op mijn naam staan. Door aan te kunnen tonen dat je zorg draagt voor je paard middels het betalen van kosten word je door de wet in NL aangemerkt als eigenaarOmzetten op mijn naam kostte toendertijd bijna 100 euro (moest lid worden van het stamboek etc.) vond dat een beetje zonde van mijn geld.
...Maris89 schreef:Alet schreef:Het is in NL inmiddels goedkoper, ik heb mijn paard net (na zo'n 6 jaar haha) op mijn naam laten zetten.
Even zien, het kost ex btw €14,15. Het lidmaatschap van het KVTH komt erbij dat is 65 euro.
Ik moest 30 euro betalen zonder lid te worden.

Alet schreef:Het is in NL inmiddels goedkoper, ik heb mijn paard net (na zo'n 6 jaar haha) op mijn naam laten zetten.
Even zien, het kost ex btw €14,15. Het lidmaatschap van het KVTH komt erbij dat is 65 euro.
LadyGrace schreef:Alet schreef:Het is in NL inmiddels goedkoper, ik heb mijn paard net (na zo'n 6 jaar haha) op mijn naam laten zetten.
Dat lidmaatschap is hoop ik eenmalig![]()
Ander vind ik het persoonlijk ook wel wat te duur.
Ik heb toen ik mijn paard kocht een contract zeg maar met de vorige eigenaar gemaakt.
Dat ze aan mij hem hebben verkocht met handtekening, die zit nu in m'n kluis![]()
Zo kan ik te minste bewijzen dat hij echt van mij is!