bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gebakje

bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:56

Hoi allemaal,

ik stel me even voor, mijn naam is Tamara en ben sinds 5 jaar grotendeels rolstoel afhankelijk Ik merk dat ik op en trouwens ook in de buurt van paarden minder last heb en mijn handicap en eigenlijk ontspannen alle spieren op een fijne manier. ik ben al een poosje op zoek naar een niet al te groot paard en kwam al snel op type Fjord/tinker (jullie weten het allemaal wel. ) nu heb ik een geschikte Fjord gevonden rond de 10 jaar oud die al gewend is aan rolstoelers. ik hoop begin deze week te mogen kijken, ik vind het superspannend want ik ben al een poosje op zoek naar een geschikt paardje,
ik heb eerder ook een superbrave en lieve tinker gevonden maar deze was helaas te groot ik heb ook mijn slechte dagen en dan is een lage opstap gewoon prettiger. Ik hoop dat de klik er is, voor mijn handicap reed ik ook vrij regelmatig op een fjord en dat was echt mijn lieverd. ( ze was eigenlijk een dikke boef) Ik moet mijn enthousiasme even kwijt vandaar dat ik me hier heb aanmeld.Ik heb nog nooit een eigen paard gehad dus ik vind het superspannend, ik heb op het moment een ontsteking aan mijn ribben dus das ff jammer maar even rustig stappen lukt nog wel om even te proberen. heh ik heb er echt heel veel zin in om te gaan kijken en hoop dat het wat wordt,

nou poeh kriebels in de buik ben benieuwd.

Gemmeke

Re: bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:00

Hoi Gebakje,

Wat gaaf, ik hoop dat jullie klikken! En snel foto's op bokt laten zien hoor!
Ik vind het altijd heel gaaf hoe paarden/pony's omgaan met mensen met een beperking of angsten.
Gemma

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:02

oeh wat super gaaff! spannend :):)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:04

Ik ga voor je duimen *\o/*

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:06

Spannend, ook ik zal voor je duimen.
Een eigen fjord.
Ik hoop dat het wat word en veel sterkte met je ontsteking aan je ribben

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:07

Super dat het dan bijna zover is!
En fjorden zijn idd heerlijke paarden :D

xxMelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:11

Jeetje, wat gaaf! :D
Hopen inderdaad dat het wat word.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:46

Hoi Tamara, wat spannend! Ik zou zeggen, meld je ook even aan op fjordenwereld (googlen)..das ook supergezellig!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:48

oh super zeg! +:)+ fjorden zijn idd super! :)
post je nog een foto als ie er is? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:48

dat zou leuk zijn en fijn om straks je eigen paardje te hebben. spannend hoor, ik duim mee :j

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:13

super meid
zou zeker fijn voor jou zijn om zo een eigen deugniet te hebben

en wel al fijn dat hij rolstoelers gewoon is, voor jou minder zorgen ;)

toj toj en laat de foto's maar volgen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:16

Hoi Tamara,
Allereerst welkom op Bokt! :D
En wat ontzettend leuk dat je dit in het vooruitzicht hebt!
geniet er van! 8-)

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:23

Hoi Tamara,

Welkom hier! Wat ontzettend leuk dat je waarschijnlijk straks een eigen Fjord hebt! Het zou echt mooi zijn dat je ondanks je beperking toch lekker kan rijden straks.
En een Fjord is gewoon geweldig :D:D

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:55

hoi allemaal bedankt voor alle leuke reactie's ik heb dr ook zoon zin aan, maar nog steeds geen reactie terug dus hoop dat het goed komt, ik ben al best een poosje op zoek naar een pony die geschikt voor me is dus het is wel spannend, ik zocht eigenlijk een wat oudere pony tussen de 12 en 15 maar 10 is toch ook al wel een mooie leeftijd? ik wil er puur ontspannend op rijden een buitenrit enz en in de bak, we hebben een harstikke mooi plekje tussen de andere paardjes en pony's, veel land en een binnen en buitenbak(en). Of adviseren jullie dan toch een iets ouder paardje, ik heb meerdere adviesen gekregen maar zou de echte kenners ook eens om advies willen vragen. vooral omdat jullie waarschijnlijk ook specifiek ervaring hebben met fjordjes ;-) welke leeftijd adviseren jullie mij dan ( ik ben zelf 31)

alvast weer bedankt

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:57

Leeftijd zegt niet alles, ik denk dat een paard van 10 jaar best geschikt kan zijn.

Ik heb nu een doodbrave 3-jarige en een 5-jarige, terwijl mijn vroeger paard van 24 héééél wat moeilijker was...

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:02

ik denk dat wat jij zegt ook wel klopt, ik zal de ene dag zelf ook wat beter zijn als de andere hihi. ik hoorde dat een fjord rustig 24 kan worden en wel ouder, dus ik vind leeftijd ook niet het allerbelangrijkste maar omdat ik er niet meer intensief mee naar wedstrijden kan en wil leek het me wel verstandig om voor een wat "ouder" paardje te gaan. op mijn goede dagen zou ik het wel kunnen maar ja het is wel belangrijk dat het op de wat mindere dagen ook goed gaat natuurlijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 06:27

he welkom en wat spannend,ik hoop dat die fjord de pony van je dromen is!

10 is helemaal geen verkeerde leeftijd,en het zegt idd lang niet alles. als het goed voelt,is dat het belangrijkst

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 06:54

Ik hoop voor je dat het wat word :-)
Als de klik er is komt het goed!

Succes ;-)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:09

Wat leuk allemaal, de aankoop van je eerste eigen paard is heel bijzonder. Ik hoop voor jou dat het allemaal door gaat. Succes!

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 09:32

goh wat een leuk forum is dit, leven zo met elkaar mee. echt tegek, ik heb vanmorgen een berichtje terug gehad dat we mogen kijken en dat inderdaad alle clienten op haar rijden en dat zijn veelal ruiters met een beperking. Ik heb laatst ook gekeken bij een hele leuke manege die les geeft aan gehandicapten maar dat is dan meer verstandelijk gehandicapt, het is wel wat vreemd want nog geen 7 jaar geleden hielp ik die mensen zelf mee in de stal waar ik reed. ik denk ook dat ik dan voor een priveles ga, want ik kan al wel paardrijden maar het gaat meer om mijn lichaam wat soms wat vreemd doet. Mijn hoofd en armen trekken soms met schokkerige bewegingen naar recht een soort tics of spierspasme zijn het , maar ik ben wel gewoon ( is de meest voorkomende afwijking hihi) bij bewustzijn.

Het gekke is dat zodra je in een rolstoel of kleine scootmobiel zit dat mensen denken dat je niets meer zelf kunt hahaha en ze bedoelen het wel goed maar ik ben gwoon aanspreekbaar hoor ik ben alleen een beetje een kneussie om te zien af en toe. ik heb (heeft trouwens niks met paardrijden te maken) ook heel vaak dat mensen in de winkel bij het boodschappen doen snel voor je springen bij de kassa en dan doe ik wel eens per ongeluk ff tegen de kuiten rijden met de scootmobiel ghighi en dat doet zeer joh Maargoed een dier en vooral paarden daarin tegen doen weer heel anders en daarom heb ik dus besloten voor een eigen paardje te gaan. Ik vind het soms alleen al gewoon lekker om tegen een paard aan te knuffelen maar dat had ik vroeger al alleen toen was ik nergens bang voor en als je opeens flink beperkt word dan ga je toch anders nadenken , ik heb ook besloten om al mijn dromen nu waar te maken want voor je het weet komt er wat tussen ;-)

Heh het moest me even van het hart, komt misschien ook omdat je tegen het punt aan zit van een lang gekoesterde droom die uit komt denk ik hihi. Ik hou jullie op de hoogte , en mochten jullie nog iets tegen komen dan hoor ik dat ook graag hoor , samen weet je meer als alleen natuurlijk.

liefs Tamara

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:39

Ow wat ontzettend leuk en spannend moet dit voor je zijn! Ik hoop dat ze in werkelijkheid ook je droompaardje is :D! Waar staat ze te koop?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:42

gebakje schreef:
ik heb ook besloten om al mijn dromen nu waar te maken want voor je het weet komt er wat tussen ;-)

Je hebt helemaal gelijk! We leven nu en niet gisteren of morgen. Dus laten we dan ook zoveel mogelijk nu genieten (heb ik ook nodig om af en toe tegen mezelf te zeggen ;) )

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:55

We hebben nog een rolstoelerende bokker in ons midden (nouja, wel meer denk ik, maar zij is vrij 'bekend' binnen bokt), zij rijdt op een tinker geloof ik... alleen hoe heet ze ook alweer... bokkers.. help me eens?

Ontopic: heeeeel veeeeel succes!

EDIT: ik weet het weer: Ikenindi

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 17:46

ieieieieiehhhh ik ga kijken , pies bijna in mn broek van de zenuwen hihihi.. Na lange tijd zoeken zijn er nu opeens 2 op mijn pad gekomen, dus ik ik ga ze allebei bekijken. Nu heb ik op papier wel mijn voorkeur maar wil ze eerst zelf even voelen. Ik neem voor de 2e afspraak een echte kenner en ouwe rot in het vak mee, maar de 1e kennismaking wilde ik graag zelf doen.

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:51

Wat leuk!! Spannend zeg..
Ik hoop dat de klik er bij je voorkeurs fjord.
Wanneer ga je kijken?

Succes en beterschap met je ribben