[KG] Toverbal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

[KG] Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 11:02

Heey,

Ik heb nu een zwartige shetlander met een licht bruin snuitje
en hij heeft oogwit als hij gewoon kijkt, en hij heeft stipjes en vlekjes
op zijn mond en een witte streep op zijn hoef.

Sinds een paar weken (hij is net 4 geworden) begint hij allemaal witte haren te krijgen op zijn rug
en zijn billen.

Mijn vraag, kan hij wit worden (hoop het niet :o ) of blijft het bruine er toch wel beetje opzitten??

Zijn mama is een schimmeltje en zijn papa een bruine appalosa.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:28

Dit is een appaloosa, de kenmerken zijn er allemaal (mensenoog, gestreepte hoeven, gemarmerde mond). Hij zal dus lichter gaan worden.

Donja

Re: [KG] Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:35

Met een schimmelmoeder bestaat natuurlijk ook de kans dat hij naast appaloosa ook nog eens schimmel is, en dan zou hij wit kunnen worden. De kenmerken die je noemt zijn, zoals Neonlight al aangeeft, echt appaloosa kenmerken. Heeft hij daarnaast nog een lichte rand rond de ogen en/of witte winpers, dan zou hij ook nog wel schimmel kunnen zijn. Omdat hij al 4 is en je deze kenmerken niet aangeeft verwacht ik dat echter niet zozeer.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:29

nee, geen witte rand rond zijn ogen, maar wel 2 witte wimpers aan 1 oog :9

Oke, bedankt weet ik dat in iedergeval ook kan ik me alvast voorberijden op
goed te moeten poetsen haha :+ op zijn donkere vacht zie je poep vlekken enzo niet zo
goed, maar als hij lichter word ben ik bang dat ik heb vaker zal moeten wassen haha ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:31

zijn half susje (zelfde papa) is een vosje met een kolletje (komt ook uit een schimmeltje)
en heeft ook nu veel witte haartjes, alleen zei heeft ook al wat vlekken, zei is al een beetje
een appalosa ;)

Hij is vorig jaar gechipt, maar in zijn paspoort staat zoals hij er toen uitzag dat hij gewoon bruin was,
moet ik dit laten veranderen mocht hij wel gedeeltelijk wit worden??