ik kan een veulen kopen wat volgens mij wel goede papieren heeft. nu zit ik helemaal niet in die wereld, maar vroeg me toch af of dit veulen het geld waard is. een springgefokt paard.
ras: kwpn afstamming
vader: eurocommerce dubai (hiervan vader colman) moeder: wurania (vader van haar lancelot)
verder pracht veulen om te zien. wat zouden jullie hiervoor neerleggen puur de afstamming gezien.
Een paard is op papier niet heel direct een prijs aan te hangen. Het uiterlijk is minstens zo belangrijk, de gangen....
paarden652
Geplaatst: 29-05-10 23:07
Merrie, hengst? Foto's? Prestatie vader en moeder?
kleinvosje
Geplaatst: 29-05-10 23:08
Het is moeilijk om daar zo een oordeel over te geven. Hoe beweegt het dier, heeft het gezondheidsproblemen gehad, of al een groeiachterstand?
Is het een commercieel gefokt veulen, of bij een hobbyfokker vandaan? Dat zijn allemaal factoren die een prijs kunnen bepalen...
melanie81
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-10 23:10
het is een hengst 1 jaar oud. lancelot heeft veel internationale prastaties gedaan en van de vaders kant ook. dubai zelf is nog jong maar ze verwachten daar ook internationaal veel mee te kunnen bereiken. je kunt veel over dubai en lancelot vinden op google. over de moeder alleen dat ze uit de rania stam komt, maar kan er verder niet echt wat over vinden.
veulen heeft totaal geen gezondsheidsproblemen en beweegt zich uitermate goed. zeer ruim op de benen. kan inderdaad goed springen is eens over een bakrand heen gesprongen omdat hij terug naar stal wou en totaal geen schrammetje. ik heb geen foto, maar het is een plaatje om te zien
Melanie81, je hebt nog niets verteld over de andere vragen die ik stelde, dat is toch wel van belang om een richting aan te kunnen geven.
merelhof
Geplaatst: 30-05-10 10:27
dit is echt moeilijk want je koopt hoop, misschien koop je de nieuwe okidoki, misschien een wandelpaard, wie zal het zeggen? Wat ik maar wil zeggen: als je er echt zin in hebt en voor jou is de prijs aanvaardbaar, is dat de juiste prijs.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
OP de een of andere vreemde manier zijn jaarlingen minder waard dan kwalitatief vergelijkbare veulens, 2 jarigen ook. Waarom ik zou het niet weten, het is de markt. Dus als je een goed jaarling kan kopen voor een redelijke prijs, ik zeg gewoon doen. Bel de hengstenhouder op en vraag of hij weet wat het jaarling in de huidige markt doet.
Vind jij het veulen dat waard? Zoja, dan is ie dat waard.
NatasjavE
Geplaatst: 30-05-10 12:24
Ik op papier niet zo veel. klinkt banketstaaf maar de moeder is een veulenboeker en ik kan zo snel niet terug vinden wat zij zelf in de sport heeft gedaan en of ze gePROKT is. Maar dan hebben we het over op papier.
Natuurlijk moet je het jaarling zelf eerst gaan bekijken en op grond daarvan bepalen of je de prijs reeel vindt. Er kan een heel goed sportpaard voor je neus staan.
Zo'n jaarling hengst, in een op zich wel commercieel kleurtje... dat vertegenwoordigt ongeveer 2.000 euro handelswaarde. Op Marktplaats staan vele jaarlingen te koop voor rond de 1.500-1.800 euro. Als je dan 1.200 euro biedt, is het niet zelden dat je de jaarling mag ophalen.
De fokker is uit de kosten bij 2.000 euro, maar dan betaal je nog veel voor een product uit een verder weinig interessante lijn.
Ik zou zelf 1.500 euro bieden.
Nicole288
Geplaatst: 30-05-10 14:02
Deze vraag zou je normaal gesproken horen te stellen in het KWPN taxatietopic, niet hier op FA, maar aangezien het niet om je eigen paard gaat mag het daar ook niet. Dit topic krijgt daarom een slotje.