Stamboekkeuring rijpaarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Stamboekkeuring rijpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:44

Hallo,

Kan er iemand mij vertellen hoe zo'n dag eruit ziet? Wat is het programma, en hoe laat ben je meestal weer thuis? Echt in de avond pas of toch al wel in de middag?

Groetjes

NatasjavE

Re: Stamboekkeuring rijpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:48

Dat ligt er helemaal aan voor welk stamboek en welke fokrichting. Reken maar op een hele dag.
Dat is ook het leukste want dan kan je ook nog een beetje andere paarden kijken.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 19:49

KWPN gaat het om, ja dat is waar. Maar als bv. de laatste rond 1 uur ofzo is {weet ik veel}, dan ben je best wel betijds weer thuis zegma. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:53

Dat zou zomaar kunnen. Alleen is de laatste meestal veel later. Zeker bij de stamboek opnamen. Eerst linear scoren en even daarna nog vrijbewegen/losspringen.

Vorig jaar in Didam bij de Gelderse hadden we zo'n 60 merries en dat heeft de heledag geduurt.

Alleen de uitslag voor jouw paard weet je natuurlijk veel sneller. Je hoeft niet tot het einde te wachten.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:03

Ik ga niet met eigen, maar met iemand mee. Maar was even snel benieuwd hoe lang dat meestal is. Had diegene met wie ik mee ga natuurlijk kunnen vragen maar bokt is altijd vrij snel met reageren. Denk wel dat we tot het einde waren.

Ik kreeg namelijk m'n rooster door van het werk, en omdat ik pas deze week daar weer begonnen ben, nog geen vrijvraagdingetjes kunnen regelen. Moet dan om 5 uur werken volgens rooster wat ze me vandaag toestuurden. Dus vandaar. :D

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:09

Bij stamboekkeuringen werken ze met groepen van ongeveer 6 paarden. Per groep duurt de keuring ong. een uur. Eerst lineair scoren op straat en daarna vrij bewegen/ vrij springen in de'kooi". Tot slot in de groep rondstappen voor de uitslag. De groepen zijn ingedeeld op leeftijd en fokrichting. Meestal zijn de 3-jarigen later op de dag.

Cleverez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:48

ook afhankelijk hoeveel paarden en natuurlijk meedoen... als je niet lang wilt wachten zou ik een plek uitkiezen waar weinig merries worden aangeboden..