[H] 10-jarige Stermerrie Corland X Silvio II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre2000

[H] 10-jarige Stermerrie Corland X Silvio II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 12:59

Hoi allemaal.

Ik ben hard op zoek naar een dekhengst die goed bij mijn Corland merrie past. Natuurlijk een springhengst ;)

Sterre is een 10 jarige Stermerrie.
Ze is 1.68m hoog.
Verder heeft ze nogal een lastig karakter, de rijbaarheid kan bij haar flink verbeterd worden.
Verder is het een langelijnde merrie, dus dacht ik aan een niet al te lange hengst.

Ik sta wel open voor jonge hengsten!

Hier haar volledige stamboom.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=192563

Hier een foto en een filmpje van de merrie.

Afbeelding

Afbeelding

[video]
http://www.youtube.com/watch?v=koSRNXGV ... re=channel

Alvast bedankt :D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-06-10 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 afbeeldingen zichtbaar, rest in link

Holsteinfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:17

Zou een VDL hengst je kunnen bekoren?
Ik zou voor deze merrie een hengst zoeken met Holsteiner afstamming(gezien haar eigen pedigree)

Persoonlijk vind ik die Chello III interessant.
Super mooi bloed, 4 absolute topverervers in lijn.
De hengst heeft mooie bewegingen en een goede manier van springen.
Misschien niet het allerlaatste aan springcapaciteiten maar wel een interessante hengst.

Boss VDl maar dan heb je natuurlijk 2 keer nimmerdor erin...

Verder spreekt Conthargos een jonge hengst van P. Shockemoehle me ook wel aan.
een converter(contender)* carthago *latus.
Vind hem een prachtig model hebben, hij is 1m72 groot en nog niet overdreven duur(700 euro)
Hij heeft blijkbaar niet onverdienstelijk op het bundeschampionat gelopen.
Wsch kan je er in Nederland ook wel aangeraken.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:27

De jonge Quick Star nakomeling Vleut (VDL Groep Vleut) lijkt mij een goede optie.
Je merrie kan al goed springen, en dat zal door Vleut bevestigd worden, Vleut is kort in de hals, maar omdat jou merrie lang is, zal ook dit geen probleem zijn, ook staat Vleut goed in het vierkant model.

Ook Eurocommerce Berlin lijkt mij wel passen, ook omdat hij niet erg lang is, maar wel hele goede springmanieren vererft.

En de hengst L'esprit spreekt mij ook erg aan, door zijn nakomelingen met goede springmanieren, goed in het rechthoeksmodel, en over het algemeen, fokt hij ook iets compact imo.

_lautje_

Re: [H] 10-jarige Stermerrie Corland X Silvio II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:02

L'esprit zou ik weer voorzichtig mee zijn aangezien karakter als aandachtspunt wordt genoemd.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:15

Ik heb zelf gekozen voor advance ivm zijn karakter. Heb hem gisteren gezien aan het werk en werkt heerlijk mee. Ik vond hem er nu mooier uitzien dan met de hengstenshow in februari.
Daarnaast heeft hij ook een fijne afstamming http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=271746. De 1e veulens lijken ook goed.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:08

Quickstar en rijbaarheid... geeft heel veel een harde mond è.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:14

Paarden worden niet met een "harde" mond geboren :?

Je hebt werkelijk een prachtige merrie vindt ik! Heb niet zo veel verstand van de srpingrichring in de fokkerij dus kan je hier niet verder mee helpen, succes met je keuze!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:15

Toch straf dat dan heel veel Franse paarden dit 'aangeleerd' krijgen...

Bij m'n vriendin hebben ze trouwens dit jaar een Calvaro uit een Corland gefokt. Echt een heel knap merrieveulen is dit geworden.
Vorig jaar uit dezelfde merrie (Corland x Chellano x Alladdin) een Indorado, ook een knap ,veulen, stevige brok, is nu als jaarling zeer goed aan de maat maar wel geen simpele. Naar mensen toe heelmmaal niet vals ofzo, maar in de wei toch steeds oppassen.

Cilya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:50

Ik heb gehoord dat het sperma van Indorado niet al te best is.. je kunt het natuurlijk wel proberen ! maar dan moet je merrie wel makkelijk drachtig te krijgen zijn, denk ik.

En Cantos dan? :D
Komen veelzijdige paarden van, met over het algemeen een makkelijk karakter!

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:12

Indorado zn sperma niet goed? Van wie hoorde je dat? Lijkt me onzin gezien het aantal nakomelingen hij jaarlijks heeft..

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:02

Cilya schreef:
Ik heb gehoord dat het sperma van Indorado niet al te best is.. je kunt het natuurlijk wel proberen ! maar dan moet je merrie wel makkelijk drachtig te krijgen zijn, denk ik.

En Cantos dan? :D
Komen veelzijdige paarden van, met over het algemeen een makkelijk karakter!

Bullsh*t sperma van Indorado is top.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:33

Bedankt voor jullie tips allemaal!

Ik heb de afgelopen dagen naar de paarden gekeken die jullie voorstelden!

De paarden van jongen paarden van VDL lijken mij inderdaad wel wat, alleen is mijn paard al zoveel gefokt met VDL paarden dat ik eigenlijk weleens wat anders wil. Ander bloed!

Cantos en Indorado vind ik toch wel wat duur!

Nu ben ik vanmorgen naar de hengstenhouder geweest met haar, hij raadde me de hengs Biscayo v. ContendroI aan. http://www.joshouwen.nl/Rijpaardhengste ... fault.aspx

Ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden?

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:07

Biscayo ken ik nog niet? Lijkt wel een hele mooie hengst, ook erg mooi gefokt! Waarom raadde hij Biscayo aan als ik vragen mag? :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:39

Ga je Sterre laten dekken Annelieke? Leuk! :)

Biscayo is inderdaad een mooie hengst, maar wel jong dus je weet nog niet zo goed wat er van komt natuurlijk. Op de hengstenkeuring vorig jaar vond ik het een van de beste hengsten die er tussen liep, sprong erg goed vrij. Zou misschien wel mooi passen op Sterre!
Waar ik overigens nog wel het meest weg van ben van de B-jaargang is Baltic VDL; http://www.vdlstud.com/paard/3/0/121/sp ... ic-vdl.htm. _/-\o_

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:15

Biscayo raadde hij mij vooral aan om zijn rijbaarheid. Het is een ontzettende brave en makkelijk te rijden hengst en aangezien mijn merrie nogal eens dwars wil zijn!

Tja, verder is er inderdaad weinig bekend nog over Biscayo, maar het is bloed wat ik mooi bij mijn merrie vind passen (Holsteiner). Ik heb hem vanmorgen ook even gezien en geaaid. Haha super papaaa :P

@ Lets
Heej! Haha jep, ga Ster inderdaad laten dekken. Biscayo is gaaf he! Ik vind het wel leuk met zo'n jonge en nog onbekende hengst fokken, wie weet wat eruit komt! Maar ik moet toegeven, de nieuwe van Reini Cedric is ook echt een plaatje! Dus we twijfelen nog even verder :D

Maar een hengst van VDL heb ik liever niet :P Sterre haar bloed komt bijna allemaal al weg bij VDL, ik wil weer eens wat anders ;)

Holsteinfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:07

Biscayo vind ik louter op afstamming zeker het overwegen waard.
Ik ken de hengst verder totaal niet maar mooi bloed en een mooi paard da's zeker.
Inderdaad enkel als je chello III zou overwegen ga je het "klassieke vdl bloed" uit de weg.
Ik begrijp je redenatie.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:54

Ik vind Biscayo mooier passen dan Cedric denk ik, alhoewel Cedric ook erg goed springt vind ik Biscayo qua exterieur mooier.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:48

Biscayo komt uit een hele goede merrielijn. Die gok durf ik wel te nemen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:09

Is Ukato ook een optie? Super instelling en fokt volgens mij niet extreem rechthoekig. Leuke merrie trouwens ;)

123_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:14

Als je het geen probleem vindt om met een jonge hengst te dekken dan zou ik zeker een keer aan brainpower denken als ik jou was. Brainpower had de hoogste punten van het onderzoek in 2009 en is een zeer fijne hengst om mee te werken. Hij kan ook nog eens goed bewegen ook. Brainpower is een contendro I x Guidam X nimmerdor x abgar x rigoletto.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:41

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:15

Op het filmpje lijkt ze ook wat meer galop te kunnen gebruiken, is dit correct?
Op basis van betere galop en niet te langgelijnd denk ik meteen aan Balou du rouet. Behoudt maat, maar geeft ze iets minder lang en verbetert zeker galop. Misschien dat karakter een aandachtspuntje is met Baloubet als vader, maar onze Balou is een goudeerlijk beestje :)

hokipoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:25

Ik zou persoonlijk een beetje een frans gefokte hengst kiezen omdat je merrie al wat langer is.

Diarado of diamant z.
Tangelo van dezuuthoeve is ook intressant voor je merrie.

maar je kan ook een hengst pakken met weer het nimmerdor bloed erin natuurlijk, dat versterkt elkaar weer : Ustinov bijvoorbeeld...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:02

Brainpower http://hengsten.kwpn.nl/beeld/najaar2009/Brainpower.pdf
Heb hem afgelopen jaar op de hengstenshow in Tolbert gezien. Enorm fijne beweging en veel souplesse. Sprong daarnaast met veel vermogen en liet zich super bewerken voor zo'n jong paard, liet zich heel simpel rijden.

Up To Date http://www.tewis.nl/nl/stallions/uptodate.html
Hengst met veel uitstraling en beweging. Jongen die ik tot nu heb gezien hebben een erg mooi model, veel front, uitstraling en beweging. Springen zoals het hoort.

Cardento: zijn jongen blinken uit op de keuringen, dit jaar en vorig jaar. Ze springen stuk voor stuk apart met veel techniek en vermogen, kunnen zeer goed galoperen en hebben souplesse. Daarnaast zijn de jongen allemaal rond de 1.70 die ik op de keuring heb gezien en bijna allemaal werden dit jaar ster en op de centrale voorlopig keur. Cardento heeft zich in zweden al goed bewezen met zijn jongen en daar lopen meerdere in de internationale springsport

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:15

ik lees even mee ;) ik heb namelijk een Pacific X Silvio II :)

ook daarvan is de rijdbaarheid wat lastig... denk dat ik daar toch goed om zal denken met het uitzoeken van een hengst.