stamboekvraag (nrps!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

stamboekvraag (nrps!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:25

Hee allen,

hetgeen wat ik me afvroeg is het volgende:

Mijn pony staat ingeschreven bij het hulpstamboek van het KWPN.
Als ik haar laat dekken door een nrps hengst met 40,... % ox, zou ik het veulen dan in kunnen laten schrijven bij het nrps?

En, wat moet je daarvoor doen? Zijn keuringen nodig?
groetjes!

petraaken

Re: stamboekvraag (nrps!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:41

Als je je merrie laat dekken door een NRPS hengst moet je gewoon het geboortebewijs opsturen naar het NRPS. Je zal wel lidgeld moeten betalen. Voor zover ik weet krijg je dan gewoon een stamboekveulenpapier. Mogelijks dat je wel DNA materiaal van moeder en veulen zal moeten opsturen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:56

Wanneer je je dekbon opstuurt naar het NRPS zal je gewoon een NRPS papier krijgen. Maar dan moet het veulen wel aan de bloedvoering voldoen (12,5% arabisch bloed)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:22

Het veulen van een NRPS hengst is altijd welkom in het NRPS stamboek.

Je zou zelfs je KWPN merrie kunnen aanbieden bij het NRPS. Als zij voldoet aan de bloedeisen en het gewenste model, kan je haar laten overschrijven. Zeker als je binnen de NRPS wilt fokken, is dat een pré. En los daarvan, NRPS is ook gewoon een leuke club!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 23:37

Dees schreef:
Het veulen van een NRPS hengst is altijd welkom in het NRPS stamboek.

Je zou zelfs je KWPN merrie kunnen aanbieden bij het NRPS. Als zij voldoet aan de bloedeisen en het gewenste model, kan je haar laten overschrijven. Zeker als je binnen de NRPS wilt fokken, is dat een pré. En los daarvan, NRPS is ook gewoon een leuke club!

Huh, mijn pony staat toch prima in het kwpn stamboek? Zou niet inzien waarom ik haar over zou moeten schrijven?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:42

Een vol NRPS papier is mijns inziens meer waard dan het hulpstamboek van het KWPN. Wanneer je merrie aan de bloedvoeringseisen en type eisen van het NRPS voldoet kan je haar op laten nemen én predikaten behalen, wat volgens mij bij het KWPN niet kan met een hulpboekpapier.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:38

Maar dat is toch mijn vraag niet? Het gaat hier om het veulen, niet om de merrie zelf.... De merrie staat prima in hulp stamboek van kwpn, dat boeit me ook niks :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:36

Dat is waar, je veulen komt met een ggk NRPS hengst en voldoende arabisch bloed gewoon in het NRPS met een volledig papier.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:42

Als het je toch niets boeit, kun je het veulen ook gewoon bij KWPN laten inschrijven.
Krijgt ie geen oranje papier, maar ach, wat maakt het uit ;)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 14:54

Dees schreef:
Als het je toch niets boeit, kun je het veulen ook gewoon bij KWPN laten inschrijven.
Krijgt ie geen oranje papier, maar ach, wat maakt het uit ;)

:z Bokt op z'n best...
HET GAAT OM HET VEULEN!
Loop niet zo te mekkeren om de merrie zelf; Daar vraag ik toch niet naar...
Die laat ik ingeschreven staan waar ze staat, het gaat mij om het veulen...
Pff lezen is ook lastig he?!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:04

chrisje_83 schreef:
Dat is waar, je veulen komt met een ggk NRPS hengst en voldoende arabisch bloed gewoon in het NRPS met een volledig papier.

Niet duidelijk genoeg? :z

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:10

hartstikke duidelijk, daar zeg ik toch niks over? Ben maar niet zo op je teentjes getrapt.
Vind het alleen zo apart dat de meesten op bokt niet op de vraag kunnen reageren maar altijd andere zaken moeten opperen.

Als ik iets over merrie had willen weten had ik daarover een topic geopend of de vraag erbij gezet.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:24

We proberen ook alleen maar te helpen hoor! Ik ben niet op mijn teentjes getrapt, maar jij begint dat mensen moeten lezen, dus ja vandaar :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:10

faye1995 schreef:
hartstikke duidelijk, daar zeg ik toch niks over? Ben maar niet zo op je teentjes getrapt.
Vind het alleen zo apart dat de meesten op bokt niet op de vraag kunnen reageren maar altijd andere zaken moeten opperen.

Als ik iets over merrie had willen weten had ik daarover een topic geopend of de vraag erbij gezet.

Je moet beter leren lezen, dan had je in mijn eerste reactie kunnen zien dat de opmerking tav de merrie slechts een tip betrof.

Maar je lontje is wat kort, daar knapt een mens op af.
Veel succes met je merrie en het veulen.
Het is fijn om te weten dat je zo serieus bent met je fokkerij.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 22:04

Dees schreef:
faye1995 schreef:

Je moet beter leren lezen, dan had je in mijn eerste reactie kunnen zien dat de opmerking tav de merrie slechts een tip betrof.

Maar je lontje is wat kort, daar knapt een mens op af.
Veel succes met je merrie en het veulen.
Het is fijn om te weten dat je zo serieus bent met je fokkerij.

Ik vraag om tips en uitleg MBT HET VEULEN, niet om de merrie.... je hoeft er niet op door te blijven hameren, ik kan lezen.
Mijn lontje is lang genoeg alleen niet als er steeds hetzelfde gezegd wordt, terwijl ik duidelijk aangeef dat ik daar niet om vraag.
Misschien heb jij moeite met lezen? :(:)
Jammer dat je niet eens meer een gewone vraag kan stellen, zonder dat er weer een scala aan tips voorbij komt die ik duidelijk afsla.
serieus met de fokkerij? :Z Mn merrie is 15, die laat ik niet meer overschrijven, wat heeft het ook in hemelsnaam voor zin?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:09

faye1995 schreef:
die laat ik niet meer overschrijven, wat heeft het ook in hemelsnaam voor zin?

Ag voor de moederlijn van het veulen kan het wel leuk zijn als de moeder ook predikaten heeft behaald... Die predikaten behaal je niet bij het kwpn als ie in het hulpstamboek staat dus dan zou het nrps een leuke wending kunnen zijn.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 22:16

Rianneke schreef:
faye1995 schreef:
die laat ik niet meer overschrijven, wat heeft het ook in hemelsnaam voor zin?

Ag voor de moederlijn van het veulen kan het wel leuk zijn als de moeder ook predikaten heeft behaald... Die predikaten behaal je niet bij het kwpn als ie in het hulpstamboek staat dus dan zou het nrps een leuke wending kunnen zijn.

Merrie is 15 en heeft een blessure :+
Ik zeg toch niet voor niks dat ik het niet nodig vind.....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:19

faye1995 schreef:
Merrie is 15 en heeft een blessure
Ik zeg toch niet voor niks dat ik het niet nodig vind.....

Jij plaatst een vraagteken achter wat heeft dat voor zin? En ik antwoord wat voor zin het heeft :7

Maar het veulen kan altijd worden ingeschreven bij het nrps aangezien het nrps opnameplicht heeft :7 Wat voor papier je erbij krijgt is dan afhankelijk van de moeder...