Europees Stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Europees Stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:14

Hej,

Vraagje; Wat houd het Europees Stamboek precies in?

Groetjes, Estell__

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:32

Niet veel. :+ Zoek maar eens rond hier op bokt; topics genoeg te vinden over deze bedriegers...

Het ES op zich doet zich voor als registratie stamboek, maar is niet EU erkend en kan dus geen officieel geldige paspoorten afleveren. Ze leverden in het verleden wel papieren af die qua vorm wel voldeden maar geen waarde hadden, aangezien zij zelf niet erkend waren.

Ik geloof dat ze tegenwoordig samenwerken met het ECHA voor het afleveren van geldige documenten. Hoe dat nu precies zit, weet ik echter niet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:58

Het is zelfs zo dat ALLE Belgische erkende stamboeken hebben de opdracht gekregen van het Ministrie van Landbouw om aangeboden E.S. paspoort in beslag te nemen omdat zij ongeldig zijn.

Het Europese Stamboek is onder de paraplu van de EU erkende E.C.H.A. stamboek in Duitsland gegaan en daardoor krijgt het EU-erkende paspoorten voor de paarden en ponies die bij hun ingeschreven staan. LET WEL het zijn ECHA paspoorten en niet ES paspoorten!

Persoonlijk zou ik rechtsstreeks contact opnemen met het E.C.H.A. als je vragen hebt ... of een andere stamboek kiezen.