Ik mag binnenkort een soort van inrijden gaan doen
Ja op een shetlander x welsh hengst...
Niks van jij bent te groot ofzo .....
Maar hoe pak je dat het beste aan (inrijden) ?
Alvast bedankt.
x Ruby
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
annetjelyy schreef:Niks van jij bent te groot ofzo .....
Nou als ik toch eens iemand wist die ouder en ervaren is.....JoyCiej007 schreef:annetjelyy schreef:Niks van jij bent te groot ofzo .....
Dat de eigenaren niet duidelijk zeggen dat jij misschien toch echt wel te groot en te lang bent, wil natuurlijk niet zeggen dat je dat ook niet bent........ Sommige eigenaren weten gewoon niet hoe schadelijk dit voor de pony is.
Vind dat die verantwoordelijkheid ook bij jou ligt, en niet met het lakse idee; 'als ze er niets van zeggen zal het wel goed zijn'; dan kies je alleen maar voor je eigen plezier, terwijl het welzijn van de pony voorop dient te staan, daar zou je aan moeten denken.
Lijkt mij sterk dat je nog op een Shet x Welsh zou passen, maar getuige je profiel zal je ook vast nog wel op Shetten rijden, ongeacht of je daar nu te groot voor bent of niet.
En begin er alsjeblieft niet aan als je niet weet hoe je dit soort dingen moet aanpakken en dit nog nooit heb gedaan; zorg dan voor goede, ervaren begeleiding, dus niet een vriendinnetje die 'toevallig ook op paardrijden zit', maar een volwassen iemand die je echt vanaf het begin goed kan bijstaan en begeleiden.
Het inrijden van paarden/pony's is niet zomaar iets, en ookal gaat het hier om een kleine pony, dat maakt niets uit, ook die moeten goed ingereden worden en niet zomaar wat mee aangeklooid worden.
NHevaVD schreef:Kijk even naar je eigen post, hij is wel zo dik dat hij me wel houd? Zou je zelf niet moeten weten dat de omvang helemaal niet telt?

.