New Forests van 20+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_C

New Forests van 20+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 16:16

Ik heb een leuke New Forest gezien van 19 jaar, maar ik kan alleen mijn ouders niet overhalen..
Hij is natuurlijk al wat ouder, maar wel in prima conditie!

De titel zegt het natuurlijk al, maar wie heeft hier een New Forest van ongeveer 20+?
En wat doen jullie er allemaal nog mee?
Foto's ? :o

Misschien kan ik dan laten zien dat een pony van 19 niet alleen nog maar in de wei HOEFT te staan..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:16

Misschien offtopic, maar willen je ouders uberhaupt wel een pony erbij, of alleen geen oude(re) pony?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:17

Ik heb een New Forest/Welsh van nu 21 :)
Ik kreeg hem ook toen hij nog 19 was en heb er nooit spijt van gehad :j
Gewoon doen!

(Zie foto's in profiel)

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:33

@gem: op de een of andere manier willen ze wel een rijpony erbij, alleen ze weten niet zo goed wat ze ermee moeten omdat ze zelf niet veel verstand van paarden hebben. Dit is alleen een schat van een beest, en het is een kansje omdat we de eigenaren kennen :)
Maar ze gebruiken zijn leeftijd dus als een soort argument, maar ook als hij jonger was geweest, zou er iets geweest zijn.
Ouders.. :o Ik probeer ze nu dus toch te overtuigen.

@Mitchall: ik ga even kijken! :D (je bedoelt trouwens 'nooit' toch? haha :P)

JorisDy

Re: New Forests van 20+

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:36

Jorisje is net 19 geworden. Rijd er nog L2 dressuur mee, spring er af en toe mee, ga ermee na het bos en hebben laatst voor het eerst gecrosst. Rij er nog elke dag op, of longeer hem :).
Dier is nog zo fit.
Voor fotos zie onderschrift en profiel.

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:41

Leuk dat hij nog zo superfit is op zijn 19e! :D
zo zie je maar weer, dat leeftijd soms niks zegt :o

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:42

Mensen schatte hem vaak ook niet ouder dan 8 of 10 jaar :). New Forest pony's zijn natuurlijk aardig sober van zichzelf, mooi sterk ras. Gaat wel poosje mee.

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:44

Inderdaad! Ik hoorde laatst nog van een new forest van in de 30 waar ook nog op gereden werd ;)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:39

Mijn new forest is pas 20 geworden en is nog super heeeeeet. Ze word vaak tussen de 5 en 12 geschat.

Voor foto's in me profiel en klik

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 11:12

Leuk! Sinds wanneer heb je haar?

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:06

Nog meer mensen met een New Forest van 20+ :) ??

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:11

Iris_C schreef:

Bijna 3 jaar.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:17

Onze NF is ook al weer 19 jaartjes oud :) We hebben haar gekocht toen ze 2 jaar was.
Maar is helemaal fit (afkloppen), worden af en toe nog buitenritjes mee gedaan (met mn nichtjes enz) en wordt ook erg heet in het bos. Verder maakt ze nog een leuk sprongetje, en wordt ze regelmatig gelongeerd. Voor de rest wordt ze niet meer gereden, niet omdat ze het niet aankan maar omdat ik te groot voor haar ben.

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:20

minouesmee schreef:
Iris_C schreef:

Bijna 3 jaar.

Leuk! En je rijd nog gewoon vaak? :D
Heeft ze nog geen blessures gehad door haar leeftijd?

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:23

uniekhorse schreef:
Onze NF is ook al weer 19 jaartjes oud :) We hebben haar gekocht toen ze 2 jaar was.
Maar is helemaal fit (afkloppen), worden af en toe nog buitenritjes mee gedaan (met mn nichtjes enz) en wordt ook erg heet in het bos. Verder maakt ze nog een leuk sprongetje, en wordt ze regelmatig gelongeerd. Voor de rest wordt ze niet meer gereden, niet omdat ze het niet aankan maar omdat ik te groot voor haar ben.

Wauw! leuk dat je haar al zo lang hebt dan! Jullie hebben vast een hele goede band.
Wel jammer dat je er niet meer op kan rijden omdat je te groot bent.
Ga je haar houden tot op haar 'oude dag' ? ;)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:30

Ze is nog noooit kreupel geweest allen spierpijn na een priveles, maar veder nooit een blessure gehad. Ik rij haar 5 a 6 keer omdat ze best druk kan zijn. Helaas is Minou wel heel benauwd in de zomer door het vele stof enzo.zie ook deze topic

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:52

Mijn verzorgpaard is dan wel geen new forest, maar wel 19! Ze doet het nog super goed en houd er van om er kneiterhard vandoor te gaan in galop :P

-Sowieso, ik heb stage gelopen bij een gehandicapten manege met paarden van 35 jaar... dan is 19 nog jong! :P -

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:55

minouesmee schreef:
Ze is nog noooit kreupel geweest allen spierpijn na een priveles, maar veder nooit een blessure gehad. Ik rij haar 5 a 6 keer omdat ze best druk kan zijn. Helaas is Minou wel heel benauwd in de zomer door het vele stof enzo.zie ook deze topic

Oh oke! Wel oppassen hoor met hoesten, kan best gevaarlijk zijn soms.

xxesxx schreef:
Mijn verzorgpaard is dan wel geen new forest, maar wel 19! Ze doet het nog super goed en houd er van om er kneiterhard vandoor te gaan in galop :P

-Sowieso, ik heb stage gelopen bij een gehandicapten manege met paarden van 35 jaar... dan is 19 nog jong! :P -

haha inderdaad! en die paarden van 35 liepen nog gewoon mee in een les? dat is echt gaaf :D
In een ander topic zei iemand al eerder tegen me: rust roest ;)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:28

Iris_C schreef:
uniekhorse schreef:

Wauw! leuk dat je haar al zo lang hebt dan! Jullie hebben vast een hele goede band.
Wel jammer dat je er niet meer op kan rijden omdat je te groot bent.
Ga je haar houden tot op haar 'oude dag' ? ;)

Ja zeker, echt een toppertje ! Zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om haar te verkopen.
Heb er wel aangedacht om haar nog voor een karretje te beleren. Krijgt ze toch haar beweging en ze is zo braaf dat ik er van overtuigd ben dat ze het goed op pakt.

Qua ras zou ik je ook echt de NF aanraden, succes met het overhalen ;)

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:39

Bedankt, haha ;)
Maar je gaat haar dus nog beleren voor het karretje?
Meeste paarden/pony's vinden dat geweldig, hoe oud ze ook zijn :o

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:51

xxesxx schreef:

haha inderdaad! en die paarden van 35 liepen nog gewoon mee in een les? dat is echt gaaf :D
In een ander topic zei iemand al eerder tegen me: rust roest ;)[/quote]

Ja maar ik vond het soms ook wel sneu hoor :P Met gehandicapten die die beesten sloegen en trapten enzo. (niet bewust hoor)
Er is er laatst een overleden, die was uit mijn hoofd... 28 geworden geloof ik.

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:17

Oh das minder..
Maar 28 is toch wel een mooie leeftijd.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:20

Ik heb mijn new-forest een aantal jaren geleden gekocht op zijn 17e. Heb hem 10 jaar lang gehad en erg van hem genoten. Ik ben een recreatie ruiter maar heb hem tot zijn 22e ook actief dressuurmatig gereden. Daarna vond ik het tijd om wat rustig te doen en genoten we veel van lange bosritten maar een keer in de week bleven we dressuurles volgen. Tot zijn 26e heb ik hem gereden. Toen begon hij echt oud te worden, en werd hij later ziek ( kanker ) waardoor ik hem heb in laten slapen 3 dagen nadat hij 27 is geworden.
Ik vond mijn new-forest een geweldige vriendelijke pony. Mensgericht, ontzettend meewerkend en 100% braaf. Als de pony die jij op het oog hebt je super bevalt en je hebt geen grote wedstrijdambities meer dan kun je best voor die pony gaan vind ik.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:23

Mijn NF is vorige week 32 jaar geworden!
Ik rij nog 3 a 4 keer per week recreatief een rondje met haar :D
Ik kreeg haar ook pas toen ze 23 jaar was..

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:50

Anouk_17 schreef:
Ik heb mijn new-forest een aantal jaren geleden gekocht op zijn 17e. Heb hem 10 jaar lang gehad en erg van hem genoten. Ik ben een recreatie ruiter maar heb hem tot zijn 22e ook actief dressuurmatig gereden. Daarna vond ik het tijd om wat rustig te doen en genoten we veel van lange bosritten maar een keer in de week bleven we dressuurles volgen. Tot zijn 26e heb ik hem gereden. Toen begon hij echt oud te worden, en werd hij later ziek ( kanker ) waardoor ik hem heb in laten slapen 3 dagen nadat hij 27 is geworden.
Ik vond mijn new-forest een geweldige vriendelijke pony. Mensgericht, ontzettend meewerkend en 100% braaf. Als de pony die jij op het oog hebt je super bevalt en je hebt geen grote wedstrijdambities meer dan kun je best voor die pony gaan vind ik.

He wat zielig zeg.. Maar 27 is wel een erg mooie leeftijd, ook al hoop je natuurlijk dat ze toch nog langer bij je blijven.

Maar ik wil dus recreatief en ook dressuur gaan rijden, maar geen hoog niveau ofzo. Hij kan wel L lopen, maar ik heb inderdaad geen grote wedstrijdambities. En een keer een wedstrijdje moet kunnen toch? ;)

mariekie schreef:
Mijn NF is vorige week 32 jaar geworden!
Ik rij nog 3 a 4 keer per week recreatief een rondje met haar :D
Ik kreeg haar ook pas toen ze 23 jaar was..

32 wat een leeftijd! :D
En super dat je nog wat kunt rijden:)
Laatst bijgewerkt door Iris_C op 26-05-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt