Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hestejente schreef:Wat voor paard wil je? Leeftijd, gebruiksdoel, gangenaanleg, geslacht en eventueel, als je wil fokken, bloedlijnen? Wil je er papieren bij? Wat wil je eraan uitgeven? Wil je particulier kopen of bij een stoeterij, wat is je IJslanderervaring?
Muztang schreef:Leeftijd niet te oud/jong

Het moet klikken. Een paard wat geen contact met me maakt en gewoon zijn rondje loopt vind ik bijvoorbeeld niks. Ik heb er liever eentje die een beetje bekijkt wat voor vlees hij in de kuip heeft, misschien zelfs een beetje uitprobeert, op een normale manier dan. Een paard wat je opzoekt en ook geïnteresseerd in jou is.
een vierganger zonder tölt hebben, dat leek me minder dramatisch dan een zwijnende vijfganger zonder draf
Had ook net wat meer ervaring met diagonale paarden wat lateraler rijden dan andersom.
Misschien dat een natuurtölter wat is? Maar het ligt er natuurlijk ook maar helemaal aan op wat voor paarden ze voor die tijd terechtkomt, ik had voornamelijk op viergangers rondgereden dus voor mij was het logisch om zelf ook een vierganger te zoeken.
Allegra schreef:Als het je gaat frustreren dat de tölt niet zo lekker wil, maar je paard verder wel voor elkaar is, ga je denk ik vanzelf wel les nemen haha
.