Mijn bijrijdpaard is afgelopen zomer gedekt door haar eigen hengstenveulen van twee jaar daarvoor. Beetje stom, maar helaas achteraf niks meer aan te doen. Nou is er opnieuw een ontzettend mooi en gezond (lijkend) hengstenveulentje uitgekomen. Los van het feit dat er geen volledige papieren aangevraagd kunnen worden, vraag ik me af wat hier over het algemeen de gevolgen van zijn?
Ik weet dat inteelt vaker express wordt ingezet, maar hier is wel sprake van een erg korte lijn, ook al kan de dierenarts geen afwijkingen vinden. Heeft dit gevolgen voor de gezondheid en sportprestaties? Moeder is gezond, vader op een bokkepootje na ook.
Ok, dat is fijn om te horen! Het veulen zal namelijk goedkoop verkocht worden, omdat de volledige papieren niet aangevraagd kunnen worden, dus wilde er toch wel even over nadenken Geen andere mensen met ervaring?
pirouetje
Geplaatst: 27-05-10 15:51
Ratina Z heeft ooit een goedkeurde hengst gegeven nl. Rex Z. Vader was de volle broer van Ratina nl. Rebel Z
De dierenarts heeft het veulen in eerste instantie helemaal nagekeken en die kon geen afwijkingen vinden. Beide ouders zijn ook (voor zover bekend) volledig gezond en hebben beide mooie gangen en een geweldig karakter. Ik ben dus benieuwd! Bedankt voor alle reacties iig!