Ik heb een jaarling van Clinton en in de moederlijn zit ook Mirco. Dat is een Irco Polo wat weer een Marco Polo is. Nou heb ik veel gegoogeld maar kan niks vinden over Mirco. Weet iemand iets van die afstamming en of er dressuur of springpaarden van komen?
In de moederlijn van de meeste van onze fokmerries zit ook Mirco. We fokken springpaarden. Mijn vader heeft meerdere internationale springpaarden gefokt met Mirco. Zijn herinnering aan Mirco: Een hele harde hele fanatieke hengst. Met goed beenwerk en veel beweging. Hij heeft gelopen onder willy van der ham in het ZZ springen. Hij dekte na een aantal jaren steeds minder. Hij was niet makkelijk en gaf ook hele lastige paarden. Ze konden allemaal springen. En ze wilde ook springen. Allemaal bruine paarden met voldoende maat. Dat harde beenwerk gaf hij door. Op keuringen stonden ze meestal niet te hoog, de modellen schoten iets te kort.
sarabande
Geplaatst: 21-05-10 12:36
Ja daarom is hij ondanks felle protesten ook afgekeurd op afstammelingen. Het KWPN keek toen nog te veel naar de keuringen, sport was niet zo belangrijk dat kon altijd nog als ze niet goed genoeg waren om mee te fokken