Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vanessakusje schreef:Een onbeleerde 3 jarige is goedkoper.
Een veulen ligt eraan qua ras is ongeveer tussen de 1500 en 3000 euro gemiddeld (met papier). Opfok in de zomer tussen de 50 en 80 euro gemiddeld per maand. In de winter tussen de 80 en 150 euro.
En dan komen de hoefsmid en da nog bij. En stel het zal wat gaan mankeren.
) 
Ezter schreef:Ehm, een rijpaard veulen koop je echt niet voor n paar honderd euro, n ponyveulen misschien wel ja. Dus ts, wat wil je precies?
Verder ben ik het ermee eens dat een onbeleerde 3 jarige uiteindelijk goedkoper is (rijpaard dan dus) dan een veulen wanneer je aanschaf en opfokkosten op gaat tellen.
Verder zou ik persoonlijk als je nu nog studeert nooit het risico lopen om een veulen te kopen, je hebt daarmee namelijk geen garantie dat je over 3 jaar een rijpaard hebt, of uberhaupt een paard hebt. En ervan uitgaande dat je dan over 3 jaar ook geen geld hebt voor een ander/tweede paard, heb je mogelijk nog niks. Ja, het gaat vaak goed, maar niet altijd. Ik zou die gok alleen nemen als ik het geld 'makkelijk' zogezegd kon missen en er dus niets voor zou hoeven laten. Voor meeste studenten geld dat niet.
zitten zelf in de handel, en momenteel liggen prijzen zeeeer laagStalNollie schreef:Ezter schreef:Ehm, een rijpaard veulen koop je echt niet voor n paar honderd euro, n ponyveulen misschien wel ja. Dus ts, wat wil je precies?
Verder ben ik het ermee eens dat een onbeleerde 3 jarige uiteindelijk goedkoper is (rijpaard dan dus) dan een veulen wanneer je aanschaf en opfokkosten op gaat tellen.
Verder zou ik persoonlijk als je nu nog studeert nooit het risico lopen om een veulen te kopen, je hebt daarmee namelijk geen garantie dat je over 3 jaar een rijpaard hebt, of uberhaupt een paard hebt. En ervan uitgaande dat je dan over 3 jaar ook geen geld hebt voor een ander/tweede paard, heb je mogelijk nog niks. Ja, het gaat vaak goed, maar niet altijd. Ik zou die gok alleen nemen als ik het geld 'makkelijk' zogezegd kon missen en er dus niets voor zou hoeven laten. Voor meeste studenten geld dat niet.
ook een rijpaard veulen koop je voor minderzitten zelf in de handel, en momenteel liggen prijzen zeeeer laag
maar dat terzijde
Het kopen en opfokken van een veulen is dus qua opfokkosten een heel eind gelijk, maar qua prijs kan je dus afhankelijk van wat je wil, veel verschillen vinden. Evengoed blijft t duur, verstandig dus dat je er nog goed over nadenkt. Tipje, als je optelt wat je er nu allemaal aan uit zou moeten geven, kijk eens wat je dan tzt ongeveer voor een driejarige zou kunnen kopen...in de prijsklasse 4/5000 euro zitten echt leuke dieren!