Paard opzoeken voor afstamming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Paard opzoeken voor afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 18:58

Ik zou graag achter de afstamming van mijn paard komen. Dan doel ik vooral op de ouders. Afstamming is allemaal onbekend staat op het paspoort. Ik heb al op een aantal sites met haar chipnummer gezocht, maar dan kreeg ik haar levensnummer & niet een afstamming bijvoorbeeld.
Ze is een (bruine) appaloosa, moet ik dan bij het appaloosastamboek zoeken?

Chipnummer, Levensnummer & Paspoort heb ik allemaal wel ;)

Alvast bedankt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:59

http://www.allbreedpedigree.com

Daar zou je kunnen beginnen. Links bovenin de naam van het paard intikken dat je zoekt, en dan komt er hopelijk het gevraagde bovendrijven...

Heb je geen afstamming, dan wordt het moeilijker. Je zou contact op kunnen nemen met de fokker, maar als die onbekend is, en je helemaal geen aanwijzing hebt, geef ik je weinig kans om de ouders te vinden.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:14

Cassidy schreef:
http://www.allbreedpedigree.com

Daar zou je kunnen beginnen. Links bovenin de naam van het paard intikken dat je zoekt, en dan komt er hopelijk het gevraagde bovendrijven...

Heb je geen afstamming, dan wordt het moeilijker. Je zou contact op kunnen nemen met de fokker, maar als die onbekend is, en je helemaal geen aanwijzing hebt, geef ik je weinig kans om de ouders te vinden.

Als ik haar naam invul krijg ik twee mogelijke uitkomsten. Maar wat betekenen die kleurtjes enzovoorts? En het jaar is het geboortejaar? Hoe moet ik dat zien? (1929?)

Cassidy

Re: Paard opzoeken voor afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:19

Blauw is hengst, roze is merrie, en waar een sterretje achter staan, daar is meer informatie over bekend bijv. een foto.
Geboortejaar staat er ook bij.
Als jij bij de naam van jouw paard het getal 1929 (geboortejaar) krijgt, denk ik zomaar niet dat dit jouw paardje is.
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:23

Als op het paspoort allemaal onbekend staat dan is het vrees ik een onbegonnen zoektocht.

Het enige wat je kan proberen is , als je de naam weet, de fokker op te bellen.
Maar goed, dan moet je dus inderdaad wel weten wie dat is.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:04

Met helemaal geen info of aanknopingspunten is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:49

Laura_x_ schreef:
Ik zou graag achter de afstamming van mijn paard komen. Dan doel ik vooral op de ouders. Afstamming is allemaal onbekend staat op het paspoort. Ik heb al op een aantal sites met haar chipnummer gezocht, maar dan kreeg ik haar levensnummer & niet een afstamming bijvoorbeeld.
Ze is een (bruine) appaloosa, moet ik dan bij het appaloosastamboek zoeken?

Chipnummer, Levensnummer & Paspoort heb ik allemaal wel ;)

Alvast bedankt!

Komt de paspoort van het Appy of NAS stamboek?
Normaal is dit ook via de Levensnummer, oftewel UELN nummer, terug te vinden ... eerste 3 nummers zijn de referentie nummer voor Nederland, volgende 3 nummers zijn die van de instantie die het paspoort hebben uitgegeven (of eerder gezegt de instantie waarin het paard ingeschreven staat) ... de rest cijfers zijn de inschrijvingsnummer van die instantie/stamboek/sport register.

Chipnummer heeft niets met Stamboek werking te maken ... navraag hierop zal alleen je de informatie geven van waar het chip is geregistreert en soms, ligt aan de databank, is er een link naar de paspoort uitgevende instantie/stamboek.

Indien de paspoort van het appy/NAS stamboek komt dan staat daar normaal wat meer informatie in zoals de naam van de laatste eigenaar en de fokker.