nakomelingen Remondo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brecht_

nakomelingen Remondo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 13:30

Zijn hier nakomelingen van de oude BWP hengst Remondo (Renaldo x Fruhlingstraum II)?

Hoe zijn jullie paarden qua karakter en omgang? Aangezien Remondo wel eens bekend staat/stond als een "moeilijk paard".

Mijn paard is een Remondo, met veel karakter. In omgang is hij braaf, maar hij speelt ongelofelijk met je voeten als je niet consequent bent. Met het rijden kon hij ook zijn vaders karakter tonen. Door het ouder worden zijn deze streken al veel minder geworden.

Ik ben benieuwd.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:38

Ik heb er een gekend.
Heel mooi paard, heel sterk, die in Lichte Tour dressuur gelopen heeft en met een junior.

Paard was slecht opgevoed, had weinig respect aan de hand, maar was wel braaf bij het rijden.
Hij was heel koppig, en als hij iets niet wou leren, dan kon het maanden duren (bijv vliegende galopwissels heeft hééééél lang geduurd).

Hij is van laminitis gestorven, maar zelf liep hij op 3 benen, kon hij u steeds kilometers trekken om een stuk gras te gaan eten!

TsarondaVDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:14

Hoi ik had twee volee zussen uit een Godwin van ten bosch merrie (sterk paniekerig karakter die godwin) en remondo vader ,het vosje was super braaf en mijn zwarte was een heel paniekerige maar superbraaf in haar eigen stal ,wandelen was ze ook super maar in een piste werd het meestal rodeo :-) ,niet kwaad bedoeld gewoon het spelen in haar hoofd en met springen was ze helemaal top leerde heel snel bij en wou ook werken dus die vooroordelen van remondo kloppen niet helemaal ,veel verdriet gehad om haar :-(