Red Bag of toch niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Red Bag of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 02:45

Zo juist om 1 uur ging een mini merrie bevallen. Ik zag de rode ballon er uit komen en heb die meteen open gemaakt (waarbij er veel vocht naar buiten kwam) en het veulen in de merrie gezocht. Zodra het neusje eruit was heb ik meteen het vlies weg gehaald. Helaas bleef 1 pootje in de merrie die ik niet kon vinden. Merrie ingeladen en we dachten al dat het veulen dood was. Bij de kliniek aangekomen leefde het veulen nog.
DA eerst het veulen een stuk terug geduwd. Bleek dat het knieetje dubbel zat.

Uiteindelijk was het veulen eruit en de nageboorte kwam ACHTER het veulen aan i.p.v. er voor vanwege de Red Bag delivery......

Is dit nou wel een Red Bag geweest of toch niet?????

Het veulen leeft!!! We zoeken een toepasselijke/ bijzondere naam met een F, omdat het veulen in leven bleef en we er al 1 gehad hebben met een Red Bag die overleden was, plus omdat het veulen een lange tijd vast gekneld heeft gezeten. Het is een merrie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 02:47

Ja, dit klinkt als een Red Bag. Je hebt heel kordaat en doortastend gehandeld! Gefeliciteerd met je veulen, ik hoop dat het goed met hem gaat en blijft gaan. Ik heb weinig inspiratie voor een naam die past bij dit veulen en zijn geboorte, iig niet beginnend met een F.

chocobroodje

Re: Red Bag of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 02:54

Jeetje heftig hoor! En ontzettend goed van je :j Misschien (absolutly) fabulous?

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 06:35

chocobroodje schreef:
Jeetje heftig hoor! En ontzettend goed van je :j Misschien (absolutly) fabulous?

Absolutely Fabulous, mijn favo serie..... cheers Darling! (als je ook de series kijkt dan ken je dit)

Wij gingen er ook van uit dat het Red Bag was alleen stonden we raar op te kijken toen de nageboorte, NA het veulen er uit kwam. Dit is mijn 2e RB geboorte en vooafgaande heb ik al veel informatie gekeken en gezocht, mocht het bij mij ook gebeuren. Heb een filmpje op Youtube gekeken en daar zag ik ook dat de nageboorte VOOR het veulen eruit kwam....... :?

Ongelooflijk wat een adrenaline er door je heen gaat als je ziet dat het veulen eruit MOET!!! Beetje wanhopig als het niet lukt, maar wat een bijzonder gevoel als het uiteindelijk leeft, als je de hoop al opgegeven hebt!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:11

Nou je hebt het super gedaan, laat dat duidelijk zijn :j Ik ben ook fan van de serie daarom moest ik er gelijk aan denken ;) Krijgen we foto's van het kleine geluksvogeltje?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:33

Een red bag is voortijdig loslaten vd placenta. dat kan geheel (met evt. eerder afkomen dan het veulen) of gedeeltelijk waarbij bijv de hoornen nog vast zitten of een deel vd placenta nog vastzit.
al is er maar een deel voortijdig los, dan betekend dit al dat het veulen in (adem)nood kán zijn en dien je snel te handelen, vooral omdat je pas ná de geboorte kunt zien of de placenta al dan niet helemaal los was.

Je hebt ontzettend veel geluk gehad dat in jouw geval de placenta niet helemaal los was, en je hebt uitstekend gehandeld. Geniet maar lekker van je veulen en denk erom dat ze toch wat zuurstoftekort kán hebben gehad, dus hou haar goed in de gaten.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:18

ShamalArabs schreef:
Een red bag is voortijdig loslaten vd placenta. dat kan geheel (met evt. eerder afkomen dan het veulen) of gedeeltelijk waarbij bijv de hoornen nog vast zitten of een deel vd placenta nog vastzit.
al is er maar een deel voortijdig los, dan betekend dit al dat het veulen in (adem)nood kán zijn en dien je snel te handelen, vooral omdat je pas ná de geboorte kunt zien of de placenta al dan niet helemaal los was.

Je hebt ontzettend veel geluk gehad dat in jouw geval de placenta niet helemaal los was, en je hebt uitstekend gehandeld. Geniet maar lekker van je veulen en denk erom dat ze toch wat zuurstoftekort kán hebben gehad, dus hou haar goed in de gaten.

Dank je wel, dit klinkt heel duidelijk! Morgen ochtend zal ik foto's maken want moeder en kind hebben vanacht op de kliniek gestaan en worden zometeen weer gehaald.

:wave:

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:22

Gelukkig was je erbij zodat je op tijd kon ingrijpen! Super dat het veulen toch nog leefde en met hulp van de dierenarts veilig ter werled kon komen.
Ik vind Fair Lady wel een leuke naam.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:24

Fortuna (geluk) lijkt mij een prima naam voor zo'n veulen dat bij de geboorte zoveel geluk heeft gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:09

Fortuna is idd een heel toepasselijke naam!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 08:32

Even voorstellen......

Dit is Faith Fortuna

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is ze bijzonder of niet???

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:43

je hebt geweldig gehandeld,en wat een scheetje

een hele goede naam!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:51

wauwie wat heftig,
goed gehandeld!
en een super mooie naam ;) voor een super mooi veulen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:10

Blij dat alles goed is afgelopen. Wat een mooie toepasselijke naam voor zo'n mooi klein veulentje. Gefeliciteerd!