[H][KWPN] Hengst gezocht voor Lester merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

[H][KWPN] Hengst gezocht voor Lester merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:59

Ik had al een topic lopen over mijn andere merrie.
Nu lijkt het mijn vriend wel heel leuk om beide merries te dekken. Mijn merries zijn onafscheidelijk en kunnen ze mooi samen veulenen en met hun nieuwe kroost op de wei. Niks is zo mooiers om 2 veulens te zien spelen.

Ik heb er totaal geen kaas gegeten van exterieur en hengstenkeuze. Ik hoop dus ook dat jullie mij kunnen helpen om ook voor dit paard een paar leuke hengsten uit te kiezen. En te helpen met het exterieur verbeteren.

Het is Lester x Concorde merrie van rond de 1.65
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=237584
Het is een paard met een geweldig karakter. Wil altijd werken. Is ook heel nuchter en makkelijk maar geen slome.
Ik vind het ook heel belangrijk dat het veulen dit ook heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-05-10 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tags toegevoegd

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:01

Ik denk; :D Kom eens bij ons kijken ;)

Kunnen beide merrie tegelijk gedekt worden met genoeg keuze.

Ps vet leuke paarden heb je zeg!

Lindor92

Re: [H][KWPN] Hengst gezocht voor Lester merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:31

welke richting kwa hengst wil je erop?
dit is een vrij forse merrie....wil je dit graag behouden of wil je een chiquere veulen fokken?
springgericht behouden of richting dressuur?
voorkeur kleur, stamboek enz?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:11

Ik vind dat forse wel erg mooi. Ik ben zelf niet zo van de sjieke beestjes. Wel wil ik het niet groffer hebben. Het veulen moet nog wel makkelijk kunnen bewegen.
De merrie zelf loopt M dressuur ook wat enkele oefeningen van het Z. En is in het L springen uitgebracht. In het springen kan ze verder komen. Maar ik ben absoluut geen springer.
Haar papier is helemaal spring gefokt. Ik vind het daarom een beetje zonde om er een dressuur hengst op te zetten. Ik dnek dat een leuke alrounder of springpaard met goede bewegingen ook wel wat is.
De merrie heeft zelf kwpn papier. Ik denk dat het dan interesanter is om er een kwpn hengt op te zetten.

Ik heb me nooit goed verdiept in afstamming en fokken. Ik heb er dan ook niet veel verstand van. Ik hoop dus met jullie hulp een goede combinatie te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:43

Het zware komt bij het holsteinse weg..{Landgraf},ik zou er ook een goed bewegende springhengst opzetten.Eentje met veel souplesse,het exterieur van je merrie vind ik persoonlijk erg goed en mooi maar ze zal wel wat souplesse missen lijkt me.

Als je een wat bloederiger paard zou willen fokken,zou je kunnen denken aan Quattro.Als je graag hetzelfde type wilt behouden dan zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld: Up to date
http://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengsten/uptodate.htm
Met deze hengst heb je lijnenteelt op Landgraf,en deze hengst zelf kan erg goed galloperen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:51

Numero Uno-bloed. Wordt het front ook wat minder zwaarmoedig van.