Foekje is meer dan alleen leuk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

Foekje is meer dan alleen leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 13:51

Avalon_ schreef:
Ontmoet Foekje (v. Emmerton).
Foekje heeft waarschijnlijk een beetje vreemd opgevouwen gelegen in de baarmoeder en de achterhand trekt helemaal naar rechts.
Dit zorgt voor een ontzettend wiebelig en wankel veulentje, maar volgens de veearts zal dit wel een heel eind tot helemaal bijtrekken de komende tijd.

Inmiddels zijn we anderhalve week verder. Ze staat al een stuk steviger op de benen maar blijft met haar achterhand in een soort bocht staan.
In het vorige topic werden foto's geplaatst van een veulen met dezelfde symptomen die uiteindelijk helemaal recht is getrokken, dus we blijven hoop houden!
Foekje kan wel enorm goed rennen en spelen, dus ze doet haar naam zeker eer aan. (Foekje Dillema, zegt dat jullie iets??)
Maar vooral is ze enorm leuk met een ontzettend aansprekend koppie, maar dat zal wel uit de foto's volgen. :D

Afbeelding

Afbeelding
Nieuwsgierigheid ten top!

Afbeelding
Moeders vind het allemaal wel prima. :)

Afbeelding

Afbeelding
En lekker wegrennen :D

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:52

idd wat een leuk koppie heeft die zeg! <3

Anoniem

Re: Foekje is meer dan alleen leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:59

Zo'n veulen heb ik ook gehad, 1 keer de fysio erbij toen ze een week of 4 was en ze stond binnen een paar dagen recht.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:16

wat een knapperd zeg! gefeliciteerd :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:34

Gossie wat zit er een parmantig koppie op jouw veulen. Ze kijkt wel heel wijs de wereld rond. Ze is echt leuk. (en nee Foekje Dillema zegt mij niets ben ik bang :o ).

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:15

Prachtig veulen, maar de merrie ziet er niet zo top uit.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:34

Merrie ziet er inderdaad niet helemaal goed uit. Wel een flink veulen! Mooi koppie zit erop :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:40

Wat een enorm mooi koppie zeg!!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:47

Wat een mooi koppie!!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:14

Dat is idd een prachtig dametje!!! <3 En geef het nog maar even tijd hoor, die jonge dingen zitten vaak zo opgevouwen en komen er dan helemaal verkreukeld uit, trekt wel weer recht!!
Maar idd wat ziet mama er zeer slecht uit, daar moet je echt wat aandacht aan besteden, de zoogperiode vergt heel veel van zo'n moederdier, goed ontwormen en goede merriebrok en veel, heel veel ruwvoer!!
Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:16

wat een bekkie zeg <3
ik hoop hard mee dat alles netjes rechttrekt.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:18

jeetje wat een prachtig veulen! <3

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 09:29

Nou moet ik zeggen dat de foto ook een beetje vertekent. Maar de merrie is op dit moment niet in topconditie.
De eigenaar heeft er wel oog op en is er mee bezig, maar de merrie wil maar weinig vlees op de botten krijgen om het zo maar te zeggen.
Haar buik wordt wel dik, maar deze is enorm gezakt door verschillende drachten en het jarenlange nietsdoen waardoor ze niet 'voller' wordt.
Haar eigenaar houd haar goed in de gaten en is erg correct wbt. wormenkuur en het voeren van de dieren, dus denk persoonlijk niet dat het daar aan kan liggen.

http://img707.imageshack.us/img707/131/dsc0148nm.jpg
Andere foto van dezelfde dag toont al heel anders.

Wanneer ze er straks weer klaar voor is word ze ook weer opbouwend aan het werk gezet.
Ik heb haar tijdens de dracht ook enkele malen licht gereden en dat vind ze hardstikke leuk. Ik hoop dat ik daarmee ook bij kan dragen aan meer spieropbouw en een vollere bovenlijn.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:17

Nou heb je nog steeds niet verteld wie nou Foekje Dillema is. Waarom je veulen daarna vernoemd is.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:25

Wat een schattig koppie heeft ze inderdaad! Stevige dame hoor. Komt vast wel goed met dr beentjes.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 10:51

sheela schreef:
Nou heb je nog steeds niet verteld wie nou Foekje Dillema is. Waarom je veulen daarna vernoemd is.

Oh, het spijt me. Je had ook even kunnen googelen, heb ik nu even voor je gedaan:
Citaat:
Foekje Dillema (Burum, 18 september 1926 – Kollum, 5 december 2007) was een Nederlandse atlete, die vrijwel vanaf het eerste moment dat ze zich op de atletiekbanen vertoonde, imponeerde vanwege haar opvallende sprintsnelheid. In de korte periode dat zij actief was in de atletiek, werd zij algemeen beschouwd als degene die de hegemonie van olympisch kampioene Fanny Blankers-Koen op de sprint zou kunnen doorbreken.

;)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:56

Mooi veulen!
Zal vast wel goed komen met haar kreukels :D

Foekje Dillema was ook nog eens een Friese atlete en er werd getwijfeld aan haar geslacht of het wel echt een vrouw was. (of ben ik nou in de war met een ander :Y) )

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 10:59

@Gett: Klopt helemaal ja. Begon als een beetje ironie met haar scheve beentjes maar ik denk dat ze straks ook de sterren van de hemel loopt, haha!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:11

avalon:je hebt gelijk, ik had ook zelf kunnen googlen, maar daar had ik even geen zin in en het leek me leuker als je het zelf zou uitleggen waarom je haar Foekje hebt genoemd. maar toch bedankt.

caran2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:18

wat een plaatje, belooft wat voor de toekomst

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:25

Leuk veulen en een leuke naam! Nou hopen dat deze geen gezeik krijgt over haar geslacht... Dat was toen toch zo'n drama, ze dachten dat ze man was omdat ze er wat mannelijk uitzag. Foekje Dillema werd toen Foekje Dilemma. Ik duim voor je mee, hopelijk trekt alles weer mooi recht!