[TI] Wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathasjaa

Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:18

Haaay bokkers,

Ik heb morgen clubkampioenschappen met m'n tinker en ik wil hem dus vanavond wassen.
Alleen aangezien t niet echt lekker weer is om hem even heerlijk te gaan wassen, wat kan ik daar tegen doen?
We hebben in onze pensionstalling alleen koud water bij de wasplaats.

Misschien een optie alleen z'n sokken wassen en staart?

Wat zouden jullie doen?

Groetjes!

8nnemiek

Re: Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:21

Ik zou inderdaad alleen de sokken en staart wassen :j Dat kan best met koud water :)

Droogshampoo is handig om vlekjes op de buik enzo weg te werken.. Zoals Cowboy Greenspot Remover. Beetje erop sprayen, even laten intrekken, en met een vochtige doek eraf wrijven.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:01

als hij na het wassen op stal staat zou ik hem gewoon helemaal wassen hoor, ik heb zelfs in november nog paarden staan wassen met koud water....
goed je moet er niet te lang over doen maar ze gaan er ook niet dood van hoor, die van mij hebben er niets aan over gehouden maar zet ze daarna niet op de tocht.
Heb vorige week hier een nieuwe merrie gewassen die ik na een half uurtje buiten heb gegooid....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:47

ZO koud is het nu toch ook weer niet :o
Idd ik zou wel beetje vlot wassen met koud water en daarna lekker zweetdekentje op en op stal evt kun je ook nog met handdoeken droogwrijven (dat doe ik meestal nieteens :o gebruik alleen zweetmes ;) )
Hier in de winter ook nog gewoon gewassen ivm wedstrijd, maar was wel alles binnen dus deuren dicht, zweetdeken op en dik in stro op stal ;)

maar als ie niet heel erg vies is zou je idd misschien ook kunnen volstaan met alleen sokken en staart en de rest gewoon erg goed borstelen :)

Succes!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:30

haha ik heb net een van onze merire's gewassen, nahja lees staat en sokken.. er was vannacht zoveel water uit de lucht komen vallen dat ik dacht, ipv al die 1000lieter weg te laten lopen gebruik ik eerst wat om te wassen.
wij hebben op stal geen stromend water, vandaar nu even deze manier, normaal was ik ze bij mij ouders.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:06

Het is ook elkker onaangenaam voor je eigen handen dat koude water, maar je kunt prima wassen hoor. Ik ga er wel vanuit dat je tinker niet meer erg dik in zijn vacht zit en hij niet klodders aangekoekt vuil onder zijn buik heeft hangen :P
Wat al gezegd is, snel wassen en droogwrijven/zweetmessen. Ik laat de mijne altijd rollen, dat zand schuurt lekker de laatste vlekken en als hij dna in de mest gaat liggen trekt het eerst in het zand. Cowboy magic greenspot gebruik ik ook, werkt super, soms iets te goed.
Ik was altijd eerst staart en sokken en als dat klaar is heel snel het lijf..

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:10

Thermoskannetje heet water meenemen?

nathasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 20:53

Dank jullie wel!
Ik heb net gewoon alleen zijn sokken mooi wit gewassen en zijn staart
De rest ga ik morgen gewoon goed poetsen hihi

lily_alphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:36

de staart met een emmer en sop wassen