Jaa, ik weet het, het is nog wat vroeg, maar naar aanleiding van een ander topic hier begon ik te denken.
Het dekseizoen loopt zo toch stilletjes aan naar het einde toe, ik bedoel maar, waarschijnlijk zijn de meeste merrie's reeds gedekt! Hopelijk zijn ook de meeste merrie's drachtig, en kunnen we met zijn allen gaan wachten op het veulen van volgend jaar!
Maar ergens zullen jullie, nu de keuze van dit jaar reeds gemaakt is, toch al stilletjes aan het denken zijn aan een hengst voor volgend jaar!
Welke hengst zouden jullie eventueel kiezen om op jullie merrie (en welke bloedlijn voert de merrie) te zetten volgend jaar, en waarom (waar denk je dat de hengst je merrie kan verbeteren? waar zou je eventueel twijfelen over die hengst, en dan doel ik op eventuele minpunten van de hengst)?
Wel heeft hij duidelijk bloed nodig, wat bij mij merrie volop aanwezig is (ruim 67
. Mijn merrie heeft een ietswat teer fundament, ik verwacht dat Karandasj dit prima kan compenseren. Daarnaast heeft mijn merrie lengte, en dit hoop ik door Karandasj te gebruiken te bevestigen. Exterieurmatig valt er verder (naar mijn mening) niet zoveel meer te verbeteren aan mijn merrie, alleen haar hals komt wat diep uit de borst. Hier wordt zowel bij Burggraaf als bij Sovereign Bill xx melding van gemaakt tijdens hun veulenrapportages, dus het is goed verklaarbaar. Ik ken geen Karandasj nakomelingen met een hals die diep uit de borst komt. Qua beweging mag ze nog wat meer kracht hebben, ook op dit punt hoop ik dat Karandasj hier wat verbeterend werkt. Een minpunt van de keuze voor Karandasj, is dat de combinatie Karandasj x Burggraaf x bloed al redelijk vaak voorkomt, maar dat is verder niet zo'n ramp. Ergens zelfs wel een voordeel, want ik heb nu alvast wat aansprekende producten uit zo'n combinatie gezien. Voorlopig is de bedoeling dat Rilexta 1 veulen brengt, en dan weer een tijdje de sport in gaat. Het is dus ook vooral om te kijken hoe ze vererft. Vandaar dat het ook handig is om een wat meer bewezen hengst te nemen. En het dekgeld van maar 900 Euro is ook heel interessant, maar absoluut niet doorslaggevend. En er komt ook bij dat ik Karandasj in "levende lijve" heb mogen meemaken tijdens mijn werk bij De Radstake. Het is echt een hengst met een heel fijn, eerlijk en betrouwbaar karakter. Dat zie je ook als Willem heb rijdt, ik vind het echt een prachtige combinatie en de rijstijl van Willem past naar mijn mening ook een stuk beter bij hem dan die van Roelof. 
, maar ik heb ook al aan volgend jaar gedacht
, daar ben ik erg van gecharmeerd en hij zou ook best op de merrie passen. Ik hoop wel eerst een paar nakomelingen van hem te kunnen zien volgend jaar.

Heb je hem zelf al eens gezein, of heb je dit van horen zeggen????/