Hengst Jaguar Mail

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxx88

Hengst Jaguar Mail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:41

Wat vinden jullie van de hengst Jaguar Mail?
Zouden jullie er zelf mee dekken?
Een link naar de hengst:

http://equimedic.be/_html/main.php?id=6 ... e=hengsten

Ik ben van mening dat er terug meer bloed moet komen in de fokkerij.
Ik ben niet helemaal weg van zijn techniek maar als je een merrie hebt die vermogen en techniek door geeft zou je het dan aandurven.

Verder zijn andere hengsten die bloed toevoegen ook welkom ;)

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:45

Om bloed toe te voegen zal deze hengst zeker van toepassing zijn, qua techniek is het inderdaad geen voorbeeld paard. Maar hij heeft zelf wel een mooie internationale carrière achter de rug, en zijn nakomelingen laten zich ook gelden. Verder vind ik hem mooi in het bloedtype staan. Hij kan verfijning toevoegen, of zorgen voor een lange lijn in de rug. Vermogen heeft hij, maar vouwt zijn been iets onder zijn lichaam, wat een minpunt is. Maar wel een hengst die ik zou durven gebruiken.

Edit: Alligator Fontaine staat anders ook hoog in het bloed.

X__Trees

Re: Hengst Jaguar Mail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:05

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:52

Jaguar Mail is een zeer bewezen en geliefde hengst in Frankrijk en daarbuiten ook trouwens. Hij heeft menig goedgekeurde hengst gebracht en is ook in de moederlijn vaak terug te vinden. Ook in de sport kom je veel paarden tegen met dit bloed. Alligator de Fontaine is ook een hele goede hengst. We hebben er zelf een fokmerrie van staan, een driekwart zus van de internationale topmerrie Jalisca Solier van Steve Guerdat. Van deze hengst heb ik veel goede nakomelingen gezien. Paarden met maat en vermogen en de wil om over het hout te gaan.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:28

Mansolein schreef:
Jaguar Mail is een zeer bewezen en geliefde hengst in Frankrijk en daarbuiten ook trouwens. Hij heeft menig goedgekeurde hengst gebracht en is ook in de moederlijn vaak terug te vinden. Ook in de sport kom je veel paarden tegen met dit bloed. Alligator de Fontaine is ook een hele goede hengst. We hebben er zelf een fokmerrie van staan, een driekwart zus van de internationale topmerrie Jalisca Solier van Steve Guerdat. Van deze hengst heb ik veel goede nakomelingen gezien. Paarden met maat en vermogen en de wil om over het hout te gaan.

*D *D *D :~ :~ :~ :wow: :wow: :wow:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:11

Je kan ook een directe volbloed inzetten natuurlijk.

Roven XX doet het volgens mij wel goed.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 14:04

wat mij in Jaguar Mail zo hard aanspreekt (buiten het bloed) is de moederlijn. De moeder heeft meerdere goede paarden gegeven.

@X-trees: Heraldik ziet er ook een hele goeie hengst uit, alleen heb ik er verder nog nooit van gehoord.

Ik zou niet persé een volbloed hengst, gewoon een hengst die veel bloed toevoegt.
Ik heb een merrie die haar vermogen en techniek doorgeeft maar ze heeft wel wat bloed nodig (en liefst goede beweging).

Alligator fontaine is ook interessant maar ik vind de afstamming van Jaguar Mail net iets interssanter.

bedankt voor de tips.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:49

Als beweging een belangerijk punt is dan zou een afstammeling van Heraldik wel interessant zijn.
Herald 3 dekt zelf ook.
http://www.wisbecq.eu/_html/site.php?id ... ie=etalons Hij staat oa ter dekking in Rebecq, Henegouwen (België)
Er staan filmpjes op waar hij dressuur gereden wordt. Verder springt hij op het hoogste niveau met Pilar Cordon. Hij was in 2008 en 2009 4de in de wereldbeker van Mechelen.
Als je me vraagt op dat paard te rijden, ik zeg zéker geen nee!

Black Jack is een kleinzoon van Heraldik xx, vader cornet obolensky. Krijgt in DL goede commentaren. Was oa publiekslieveling op de keuring.
http://f3.webmart.de/f.cfm?id=2429636&r ... 65614&pg=1
http://www.black-jack-as.de/

Qua moederlijn deze hengsten misschien iets minder sterk dan Jaguar Mail.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 15:42

Bij de foto's bij Herald 3 heb ik de indruk dat hij zijn rug wat meer mag gebruiken.
Heraldik zelf vind ik wel interessant.

Black Jack is ook interessant (ik ben een enorme Clinton fan) maar ik zou liefst nu een merrieveulen fokken met veel bloed om er later dan Clinton ofzo op te zetten.
Die "krachpatsers" vind je genoeg in de fokkerij, de goede hengsten met bloed veel minder.

maar bedankt voor het meedenken ;)

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:18

X__Trees schreef:
Mansolein schreef:

*D *D *D :~ :~ :~ :wow: :wow: :wow:

Ja, daar zijn wij ook erg blij mee. Tis echt een hele aparte merrie. Ik vind trouwens dat in Nederland de Franse hengsten beslist ondergewaardeerd zijn. Natuurlijk zijn er altijd punten van kritiek, maar ze hebben in het verleden en heden ook bewezen ontzettend kwaliteitsvolle paarden te kunnen fokken en uitbrengen. Alligator de Fontaine is daar ook zo'n duidelijk voorbeeld van. Hij is in het verleden nog beschikbaar geweest voor de Nederlandse fokkers via de Watermolen maar ik geloof niet dat hij ooit veel gedekt heeft in NL. Zeker een zeer bewezen kwaliteitsvolle hengst!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:05

Helemaal waar wat je zegt! In België is dat minder. Hier thuis blijven ze toch zweren bij de Franse paarden, en BWP-ers. De "stam"merrie was er een van Largny XX, gekocht in Frankrijk. Die heeft hele fijne nakomelingen gegeven waar we nu nog steeds geniet van hebben.
Er is oa ook gedekt geweest met Tlaloc La Silla en Drakkar des Hutins. Beide 2 heel goede paarden. De Tlaloc is helaas wat te klein gebleven. De Drakkar won meteen de veulenkeuring, is tot de 2de fase geraakt op de hengstenkeuring waar hij het een beetje verloor op zijn model, maar kon top springen en bewegen. Is later verkocht naar zwitserland (dacht ik) en is daar helaas overleden. Echt jammer!

Franse paarden hebben een moeilijkere mond, zijn mindere bewegers maar ze kunnen springen. Ze hebben vermogen, inzicht en wil. Alleen zijn het niet zo van die "poppe"paardjes. Als je ze ziet op 3 jaar zijn ze veel minder sportpaard dan ivgl. met een KWPN-er oid. Geef ze een jaar en je staat te kijken wat voor een paard dat uiteindelijk geworden is. Vind ik!